ОПІКУНСЬКО-ВИХОВНА ДІЯЛЬНІСТЬ ШКОЛИ У ПОЛЬЩІ (кінець ХХ – початок ХХІ ст.)

Authors

  • Ореста Карпенко

DOI:

https://doi.org/10.31499/2306-5532.1.2016.112740

Abstract

У статті висвітлено мету, завдання і напрями опікунсько-виховної діяльності школи у Польщі у період трансформації суспільного устрою. Доведено, що школа є соціально-педагогічною системою, потенційним середовищем для реалізації опікунсько-виховних функцій щодо дітей і молоді. Обґрунтовано роль і значення педагога у розв’язанні опікунсько-виховних завдань. Доведено, що опікунсько-виховна діяльність школи охоплює створення в школі і в середовищі оптимальних умов для розвитку учнів, можливостей індивідуального розвитку відповідно до їхніх можливостей, забезпечення біологічних, психічних і суспільних потреб, збагачення потреб шляхом розвитку інтересів, здійснення корекційної діяльності, допомога учням у виборі певної системи цінностей. 

References

Список використаних джерел:

Banach Cz. Reforma systemu edukacji w Polsce – na tle tendecji europejskich / Cz. Banach // Nowa Szkoła. – 1999. – № 9. – S. 16–21.

Dambach K. Mobbing w szkole. Jak zapobiegać przemocy grupowej / K. Dambach. – Gdańsk: Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2003. – 104 s.

Kwaśniak D. Sekty w szkole / D. Kwaśniak // Wychowawca. – № 6. – 2001. – S. 20–21.

Łobocki M. ABC wychowania / M. Łobocki. – Lublin : Wydaw. UMCS, 2003. – 159 s.

Nakoneczna D. Wychowanie w szkole gimnazjalnej: 20-lecie Towarzystwa Szkół Twórczych 1983–2003 / D. Nakoneczna. – Warszawa: TST, 2003. – 195 s.

Śliwerski W. Edukacja w wolności / W. Śliwerski, B. Śliwerski. – Kraków: Impuls, 2008. – 168 s.

Śnieżyński M. Dialog edukacyjny / M. Śnieżyński. – Kraków: Wydaw. PAN, 2001. – 422 s.

Śnieżyński M. Nauczanie wychowujące / M. Śnieżyński. – Kraków: Wydaw. PAN, 1995. – 121 s.

Zanim w szkole będzie źle ... / pod red. Krystyny Ostrowskiej i Jana Tatarowicza. – Warszawa: Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej, 2004. – 279 s.

References:

Banach Cz. (1999), Reforma systemu edukacji w Polsce – na tle tendecji europejskich, Nowa Szkoła, № 9.

Dambach K. (2003), Mobbing w szkole. Jak zapobiegać przemocy grupowej, Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, Gdańsk.

Kwaśniak D. (2001), Sekty w szkole, Wychowawca, № 6.

Łobocki M. (2003), ABC wychowania, Wydaw. UMCS, Lublin.

Nakoneczna D. (2003), Wychowanie w szkole gimnazjalnej: 20-lecie Towarzystwa Szkół Twórczych 1983–2003, TST, Warszawa.

Śliwerski W., Śliwerski B. (2008), Edukacja w wolności, Impuls, Kraków.

Śnieżyński M. (2001), Dialog edukacyjny, Wydaw. PAN, Kraków.

Śnieżyński M. (1995), Nauczanie wychowujące, Wydaw. PAN, Kraków.

Zanim w szkole będzie źle ... (2004), K. Ostrowska, J. Tatarowicz (ed.), Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno- Pedagogicznej, Warszawa.

Published

2016-03-01

How to Cite

Карпенко, О. (2016). ОПІКУНСЬКО-ВИХОВНА ДІЯЛЬНІСТЬ ШКОЛИ У ПОЛЬЩІ (кінець ХХ – початок ХХІ ст.). Studies in Comparative Education, 1(1). https://doi.org/10.31499/2306-5532.1.2016.112740

Issue

Section

PEDAGOGICHNA TEORIYA I PRAKTYKA