THE INTERACTION FACTOR AS A CHALLENGE FOR FOREIGN LANGUAGE LEARNING IN THE TECHNOLOGY BASED EDUCATION: A PEDAGOGICAL REFLECTION

Authors

  • Justyna Hadaś

DOI:

https://doi.org/10.31499/2306-5532.1.2016.112767

Abstract

У статті розкрито роль фактору взаємодії при вивченні іноземних мов у системі дистанційного навчання. Трактуючи комунікативну компетенцію як одну з основних цілей під час безпосереднього спілкування з учнями, автор описує основні особливості організації дистанційного навчання з урахуванням вимог комунікативного підходу. Теорію загального дистанційного навчання М. Мура описано крізь призму мовної освіти. У статті охарактеризовано кілька систем вивчення мови онлайн та окреслено загальні форми та особливості реалізації педагогічної взаємодії учасників навчального процесу в умовах дистанційної освіти. Так, учень розглядається як головний діяч процесу навчання, вчитель як посередник, текст – як основне джерело комунікативних даних, а автономія учня як основа успішної взаємодії.

References

References:

Dakowska, M. (2001) Psycholingwistyczne podstawy dydaktyki języków obcych. Warszawa

Govindasamy, T. (2002) Successful implementation of e-Learning Pedagogical considerations. Internet and Higher Education, (4). pp. 287–299.

Hadaś, J. (2013)Współpraca dydaktyczna w ramach przygotowań do Olimpiady Języka Hiszpańskiego – wstępne rozważania teoretyczne. Working paper.

Holec, H. (1981) Autonomy and Foreign Language Learning. Oxford.

Jiang, M. and Ting, E. (1999) A study of students’ perceived learning in a web-based online environment. Proceedings of WebNet 99 – World Conference on the WWW and Internet. pp. 575–580.

Kramsch, C. (1993) Context and Culture in Language Teaching. Oxford.

Krashen, S. (1991) The Input Hypothesis: An Update. Linguistics and Language Pedagogy: The State of the Art, pp. 409–431.

Madrid, D. and García Sánchez, E. (2001) Present and Future Trends in TEFL. Almería .

Mikropoulus, T. (2013) On the Pedagogy of Open and Distance Learning Systems. Earthlab [online] pp. 1–2. Available at: http://earthlab.uoi.gr/earthlab_files/articles/ODLPedagogy.pdf.

Mioduser, D. et al. (1999) Web-based learning environments (WBLE): Current implementation and evolving trends. Journal of Network and Computer Applications, (22).

Moore, M. (1989) Three types of interaction. American Journal of Distance Education,( 3 (2)).

Moreira, M. (1997) Aprendizaje significativo: un concepto subyacente. Actas del Encuentro Internacional sobre el Aprendizaje Significativo, pp. 19–44.

Mou, A. (2013) Interacción lectura-escritura en los procesos de composición de los textos expositivos al final de la educación obligatoria. Ph.D. Universidad Complutense de Madrid.

Nunan, D. (1991) Communicative Tasks and the Language Curriculum. TESOL Quarterly, (25 (2)). p. 279.

Oxford, R. (1994) Language Learning Strategies: An Update. ERIC Digest. p. 4.

Pichastor, C. Computers and Their Role for the Teaching / Learning of Languages. Jornades de Foment de la Investigacio. Available at: http://www.uji.es/bin/publ/edicions/jfi2/computer.pdf [3.03. 2015].

Pohjolainen, S. and Ruokamo, H. (1999) Distance Learning in Multimedia Networks Project – Experiences and Results. Proceedings of ED-MEDIA 99 World Conference on Educational Multi-media, Hypermedia & Telecommunications, pp. 922–927.

Reupert, A. et al. (2009) The Importance of Being Human: Instructor's Personal Presence in Distance Programs. International Journal of Teaching and Learning in Higher Education, (21 (1)).

Rheingold, H. (2014) Keynote speech. Before technology: pedagogy. Berlin: EDUCA Conference 3rd of December.

Tenenbaum, G. et al. (2001) Constructivist Pedagogy in Conventional on-Campus and Distance Learning Practice: An Exploratory Investigation. Learning and Instruction.

University of Groningen (2015) Introduction to Dutch Course. Nederland.

Volery, T. (2001)Online education: an exploratory study into success factors. Journal of Educational Computing Research, (24 (1)). pp. 77—92.

Wong, C. J. (1999) Selecting Internet Technologies to Support Interactive Teaching and Learning at a Distance. Proceedings of ED-MEDIA 99 World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia & Telecommunications, pp. 1881—1882.

Published

2016-03-01

How to Cite

Hadaś, J. (2016). THE INTERACTION FACTOR AS A CHALLENGE FOR FOREIGN LANGUAGE LEARNING IN THE TECHNOLOGY BASED EDUCATION: A PEDAGOGICAL REFLECTION. Studies in Comparative Education, 1(1). https://doi.org/10.31499/2306-5532.1.2016.112767

Issue

Section

PEDAGOGICHNA TEORIYA I PRAKTYKA