ЗАРУБІЖНІ КОНЦЕПЦІЇ КРОСКУЛЬТУРНОГО НАВЧАННЯ

Authors

  • Анжеліка Солодка

DOI:

https://doi.org/10.31499/2306-5532.1.2016.112768

Abstract

У статті розглядаються зарубіжні концепції кроскультурного навчання, починаючи з 50-60-х років ХХ століття, коли були закладені основи сучасних напрямків у цій галузі, а також пропонуються перспективи  їхнього впровадження у вищу освіту України.

Застосування універсальних культурних асиміляторів, як показують численні дослідження, стає ефективним засобом формування ізоморфних атрибуцій, передачі інформації про відмінності між культурами, полегшення міжособистісних контактів у іншокультурному середовищі.

Розвиток концепцій навчання від культурного орієнтування – передачі абстрактних знань, – до навчання культурно модифікованій поведінці підтверджують той факт, що особистість не може бути підготовлена до ефективного функціонування в іншокультурному середовищі без належно організованого попереднього навчання, в основі якого лежить розвиток певних особистісних якостей необхідних для успішної кроскультурної взаємодії.

Аналіз досліджень показує, що даний напрямок є перспективним для його впровадження в програми навчання університетів у всьому світі.

References

Список використаних джерел:

Albert R. D. The intercultural sensitizer or culture assimilator: A cognitive approach // Handbook of intercultural training / Ed. by D. Landis, R. W. Brislin. – New York etc.: Pergamon Press, 1983. – Vol. 2. – P. 185–217.

Bennett M. J. A developmental approach to training for intercultural sensitivity // International Journal of Intercultural Relations, 1986. – № 10. – Р. 179–196.

Bhawuk D. P. S. The role of culture theory in cross-cultural training: A comparative evaluation of culture-specific, culture general, and theory-based assimilators / D. P. S. Bhawuk. – University of Illinois at Urbana-Champaign, 1995.

Brislin R. W. The culture general assimilator / In S. M. Fowler (Ed.) Intercultural sourcebook: Cross-cultural training methods, vol. 1 Yarmouth, Maine: Intercultural Press, 1995. – Р. 169–178.

Brislin R. W., Pedersen P. Cross-cultural orientation programs / R. W. Brislin, P. Pederson. New York: Gardner, 1976.

Fiedler F. E., Mitchell T. R., Triandis H. C. The culture assimilator: An approach to cross- cultural training. // Journal of Applied Psychology, 1971. – № 55. – Р. 95–102.

Fiske A. P. The four elementary forms of sociality: Framework for a united theory of social relations. // Psychological Review, 1992. – № 99. – Р. 689–723.

Hall E. T. The silent language / E. T. Hall. New York, NY: Doubleday and Company, 1959.

Hall E. T. The hidden dimension / E. T. Hall. New York, NY: Doubleday and Company, 1966.

Hall E. T. Beyond Culture / E. T. Hall. Garden City, N.Y. Anchor Press, 1976.

Hofstede G. Culture's consequence / G.Hofstede. Beverly Hills, CA: Sage Publications, 1980

Oberg, K. Culture shock: Adjustment to new cultural environments // Practical Anthropology, 1960 – № 7. – 177–182.

Schwartz S. H. Universals in the content and structure of values: theoretical advances and empirical tests in 20 countries. / In M. Zanna (Ed.), Advances in experimental social psychology, vol. 25. New York, NY: Academic Press, 1992. – Р. 1–66.

Stewart, E. The simulation of cultural differences // Journal of Communication, 1966. – № 16. – Р. 291–304.

Tolbert A. S. S. Venezuelan culture assimilator: Incidents designed for training US professionals conducting business in Venezuela / A. S. S.Tolbert. University of Minnesota, 1990.

Triandis H. C. Culture training, cognitive complexity, and interpersonal attitudes./ In R. W. Brislin, S. Bochner, & W. Lonner (Eds.), Cross-cultural perspectives on learning, 1975. – Р. 39–77.

Triandis H. C. The self and social behavior in differing cultural contexts. // Psychological Review, 1989. – № 96. – Р. 506–520.

Triandis H. C. Individualism and collectivism / H. C. Triandis. Boulder, CO: Westview Press, 1995.

Triandis H. C. Culture and social behavior / H. C. Triandis. New York: McGraw-Hill, 1994.

References:

Albert, R. D. (1983) «The intercultural sensitizer or culture assimilator: A cognitive approach», Handbook of intercultural training, ed. by D.Landis, R.W.Brislin, Pergamon Press, New York, vol. 2, рр. 185–217.

Bennett, M. J. (1986) «A developmental approach to training for intercultural sensitivity», International Journal of Intercultural Relations, vol. 10, pp. 179–196.

Bhawuk, D. P. S. (1995) The role of culture theory in cross-cultural training: A comparative evaluation of culture-specific, culture general, and theory-based assimilator, University of Illinois at Urbana-Champaign, 156 p.

Brislin, R. W. «The culture general assimilator», in S. M. Fowler (Ed.) Intercultural sourcebook: Cross-cultural training methods, Maine Intercultural Press, Yarmouth, vol. 1, pp. 169–178.

Brislin, R. W., Pedersen, P. (1976) Cross-cultural orientation programs, Gardner, New York, 231 p.

Fiedler, F. E., Mitchell, T. R., Triandis, H. C. (1971) «The culture assimilator: An approach to cross- cultural training», Journal of Applied Psychology, vol. 55, pp. 95–102.

Fiske, A. P. (1992) «The four elementary forms of sociality: Framework for a united theory of social relations», Psychological Review, vol. 99, pp. 689–23.

Hall, E. T. (1959) The silent language, Doubleday and Company, New York, 167 p.

Hall, E. T. (1966) The hidden dimension, Doubleday and Company, New York, 215 p.

Hall, E. T. (1976) Beyond Culture, Garden City, Anchor Press, N.Y., 86 p.

Hofstede, G. (1980) Culture's consequence, CA: Sage Publications, Beverly Hills, 210 p.

Oberg, K. (1960) «Culture shock: Adjustment to new cultural environments», Practical Anthropology, vol. 7, pp. 177–182.

Schwartz, S. H. (1992) «Universals in the content and structure of values: theoretical advances and empirical tests in 20 countries», Advances in experimental social psychology, Academic Press, New York, vol. 25, pp. 1–66.

Stewart, E. (1966) «The simulation of cultural differences», Journal of Communication, n. 16, pp. 291–304.

Tolbert A. S. S.(1990) Venezuelan culture assimilator: Incidents designed for training US professionals conducting business in Venezuela, University of Minnesota, 62 p.

Triandis, H. C. (1975) «Culture training, cognitive complexity, and interpersonal attitudes» in R. W. Brislin, S. Bochner, & W. Lonner (Eds.), Cross-cultural perspectives on learning, N.Y., pp. 39–77.

Triandis H.C.(1989) «The self and social behavior in differing cultural contexts», Psychological Review, n. 96, pp. 506–520.

Triandis H. C. (1995) Individualism and collectivism, CO, Westview Press, 267 p.

Triandis H. C. (1994) Culture and social behavior, McGraw-Hill, York, 154 p.

Published

2016-03-01

How to Cite

Солодка, А. (2016). ЗАРУБІЖНІ КОНЦЕПЦІЇ КРОСКУЛЬТУРНОГО НАВЧАННЯ. Studies in Comparative Education, 1(1). https://doi.org/10.31499/2306-5532.1.2016.112768

Issue

Section

PEDAGOGICHNA TEORIYA I PRAKTYKA