ЗБАГАЧЕННЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ ЗА МОДЕЛЛЮ ОБДАРОВАНОСТІ РЕНЗУЛІ

Authors

  • Наталія Лавриченко

DOI:

https://doi.org/10.31499/2306-5532.1.2016.112774

Abstract

У статті узагальнено авторський доробок у галузі обдарованості відомого американського вченого, психолога і педагога Джозефа Рензулі. Висвітлені головні концептуальні ідеї Трьохкільцевої моделі обдарованості, а також Тріадної моделі – програми збагачення шкільного навчання, призначеної для сприяння розвиткові обдарованих учнів. Окремо розглянута система навчання Рензулі, що ґрунтується на ІТ-технологіях, і яка нині застосовується в багатьох американських школах.

Визначено, що особливість моделі обдарованості Рензулі полягає перед-усім в спрямованості на результат. Результат має бути індивідуально значущим і соціально цінним одночасно, він виявляється в досягненні обдаро-ваними учнями певного рівня продуктивної креативності в конкретній предметній  галузі. Показано, яким чином педагогам, наставникам слід дбати про створення належних умов для обдарованих учнів, щоб вони змогли успішно  розвивати власний творчий, інтелектуальний потенціал.

Розкрито головні теоретичні, методичні, організаційно-процесуальні засади збагачувального навчання, розробленого Рензулі разом з колегами для масової американської школи. З’ясовано розуміння Джозефом Рензулі  проблем сучасної школи, обдарованості, а також його бачення шляхів інноваційних змін у психолого-педагогічній і виховній роботі з дітьми зі здібностями, що перевищують середній рівень.

References

Список використаних джерел:

Аристотель. О душе. – М., 1937.

Леонтьев A. Н. Деятельность.Сознание.Личность. – М., Политиздат, 1975.

Шэффер Д. Дети и подростки. Психология развития 6-е издание. – Москва, Санкт-Петербург: Питер, 2003.

Renzulli, J. S. The enrichment triad model: A guide for developing defensible programs for the gifted and talented: Part II. Gifted Child Quarterly, 21. – 1977. – Pр. 237–243.

Renzulli J., S. The three-ring conception of giftedness: A developmental model for promoting creative productivity. In Sternberg, R., J.& Davidson, J. E (Eds.) Conception of giftedness (2nd ed). – Doston MA: Cambridge University Press, 2005. – Pp. 217–245.

Renzulli J., S. The three-ring conception of giftedness: A developmental model for creative productivity. In Sternberg, R., J. & Davidson, J. E (Eds.) Conception of giftedness. –New York: Cambridge University Press,1986. – Pp. 53–92.

Renzulli J. S., Riza M. G. & Smith L. H. Learning styles inventory: Version III. – Mansfield Center, CT: Creative Learning Press, 2002.

Rensulli, J. S. Reis, S. M., & Smith, L. The revolving door identification model. Mansfield Center, CT: Creative Learning Press. – 1981. – Pр. 31.

Rensulli, J. S. & Reis, S. M. The schoolwide enrichment model: A comprehensive plan for educational excellence. Mansfield, CT: Creative Learning Press. – 1997. – P. 8.

Rensulli, J., & Reis, S. Research related to the schoolwide Enrichment Triad Model. Gifted Child Quarterly, 38 (1). – 1994. – 7–20.

Rensulli, J. What makes a problem real: Stalking the illusive meaning of qualitative differences in gifted education // Gifted Child Quarterly, 26. – 1982. – Pр. 147–156.

Rensulli, J. What is thing called giftedness, and how do we develop it? A twenty-five year perspective// Journal for Education of Gifted, 23(1). – 1999.Pр. 3–54.

Reis, S. M., Burns, D. E. & Rensulli, J. S. Curriculum compacting: The complete guide to modifying the regular curriculum for high ability students. Mansfield Center, CT: Creative Learning Press, 1992.

Purcell J. H. & Renzulli J., S. Total talent portfolio: A systematic plan to identify gifts and talents. – Mansfield Center, CT: Creative Learning Press, 1998.

Gottfried A. E. & Gottfried A. W. Toward the development of a conceptualization of gifted motivation. Gifted Child Quarterly, 48. – 2004. – Pp. 121–132.

Creative Fire // [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://arts-tech.org/renzullis-influence.

Threee Ways to Support Kid’s Intelligence and Creativity: What to Strive for When Life’s a Whirlwind // [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.creativitypost.com/education/3_ways_to_ support_kids_intelligence_and_creativity_what_to_strive_for_when.

DUKE Tip // [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://tip.duk.edu/node/850.duk.edu/node/850.

References:

Aristotel’ (1937) О dushe. Моscow.

Leont’ev, A. (1975)Deiatel’nost’. Soznanie. Lichnost’. Moscow: Politizdat.

Sheffer, D. (2003) Detiipodrostki. Psikhologiia razvitiia. Moscow: Piter.

Renzulli, J. S. (1997) Theenrichment triad model: A guide for developing defensible programs for the gifted and talented: Part II. Gifted Child Quarterly, (21). pр. 237–243.

Renzulli, J. S. (2005) The three-ring conception of giftedness: A develop mental model for promoting creative productivity.Conception of giftedness (2nd ed). Cambridge University Press. pp. 217–245.

Renzulli, J. S. (1986) Th ethree-ring conception of giftedness: A develop mental model for creative productivity. Conception of giftedness. New-York: Cambridge University Press. pp. 53–92.

Renzulli, J. S., Riza, M. G. and Smith, L. H. (2002) Learning styles inventory: Version III. Mansfield Center, CT: Creative Learning Press.

Rensulli, J. S., Reis, S. M.and Smith, L. The revolving door identification model. Mansfield Center, CT: Creative Learning Press. – 1981. – Pр. 31.

Rensulli, J. S. And Reis, S. M. (1997) The school widen richment model: A comprehensive plan for educational excellence. Mansfield, CT: CreativeLearningPress.

Rensulli, J., andReis, S. (1994) Research related to the schoolwide Enrichment Triad Model. Gifted Child Quarterly, (38 (1)).

Rensulli, J. (1982) What makes a problem real: Stalking the illusive meaning of qualitative differences in gifted education. Gifted Child Quarterly, (26).pр. 147–156.

Rensulli, J. (1999) What is thing called giftedness, and how do we develop it? A twenty-five year perspective. Journal for Education of Gifted, (23(1)). pр. 3–54.

Reis, S. M., Burns, D. E. and Rensulli, J. S. (1992) Curriculum compacting: The complete guide to modifying the regular curriculum for high ability students. Mansfield Center, CT: Creative Learning Press.

Purcell, J. H. andRenzulli, J. S. (1998) Total talent portfolio: A systematic plan to identify gifts and talents. Mansfield Center, CT: Creative Learning Press.

Gottfried, A. E. andGottfried, A. W. (2004) Toward the development of aconceptualization of gifted motivation. Gifted Child Quarterly, (48). pp. 121–132.

Creative Fire. Available at: http://arts-tech.org.

Threee Ways to Support Kid’s Intelligence and Creativity: What to Strive for When Life’s a Whirlwind. Available at: http://www.creativitypost.com/education/3_ways_to_support_kids_intelligence_and_ creativity_what_to_strive_for_when.

DUKE Tip. Available at: http://tip.duk.edu/node/850.duk.edu/node/850.

Published

2016-03-01

How to Cite

Лавриченко, Н. (2016). ЗБАГАЧЕННЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ ЗА МОДЕЛЛЮ ОБДАРОВАНОСТІ РЕНЗУЛІ. Studies in Comparative Education, 1(1). https://doi.org/10.31499/2306-5532.1.2016.112774

Issue

Section

OSVITNI REFORMY I INNOVATSIYI