КОНСАЛТИНГ, КОУЧИНГ ТА ТРЕНІНГ: РЕАЛІЗАЦІЯ МІЖНАРОДНОГО ДОСВІДУ В УКРАЇНСЬКІЙ ПІСЛЯДИПЛОМНІЙ ПЕДАГОГІЧНІЙ ОСВІТІ

Authors

  • Світлана Івашньова

DOI:

https://doi.org/10.31499/2306-5532.1.2016.112775

Abstract

В статті представлено теоретичний аналіз змісту понять «коучинг», «консалтинг» та «тренінг»; окреслено провідні особливості використання вказаних форм взаємодії акторів освітнього процесу (як в Україні, так і за кордоном) в контексті післядипломної педагогічної освіти; представлено авторські визначення вказаних понять. Стаття містить результати емпіричного дослідження, спрямованого на виявлення ступеню усвідомлення науково-педагогічними працівниками системи післядипломної педагогічної освіти відмінностей вказаних понять. Проведене опитування з подальшим прямим ранжуванням підтвердило гіпотезу щодо існування проблем диферен-ціації понять «коучинг» та «консалтинг».

References

Список використаних джерел:

Бала Р. Д. Економічне оцінювання та розвиток коучингу на промислових підприємствах: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. ек. наук: спец. 08.00.04. «Економіка та управління підприємствами (за видами економічної діяльності)» / Р. Д. Бала – Львів, 2013. – 26 с.

Концепція освітнього коучингу. / Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. – 2011. // [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.sportpedagogy. org.ua/html/journal/2011-12/11btaecc.pdf (дата звернення: 02.10.2015).

Грант Э. Коучинг принятия решений: произв.-практ. изд. / Э. Грант, Д. Грин. – Санкт-Петербург: Питер, 2005. – 138 с.

Калініна Л. М. Тренінги та технологія їх проведення. / Л. М. Калініна, Л. А. Карташова, В. В. Лапінський. // [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://vlapinsky.at.ua/metodika/trening. mht (дата звернення: 02.10.2015).

Уитворт Лаура, Кимси-Хаус Генри, Сэндал Фил. Коактивный коучинг. Учебник. Co-Active Coaching. – Издательство: Центр поддержки корпоративного управления и бизнеса, 2004. – 360 с.

Огнев А. С. Оргконсультирование в стиле коучинг. – Санкт-Петербург: Речь, 2003. – 192 с.

Романова С. М. Коучинг як нова технологія в освіті / С. М. Романова.// Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка, Психологія. – 2010. – № 3. – с. 83-87.

Саруханов В. А., Азбука телевидения, или И это все о нем? – Санкт-Петербург: Всемирное слово, 2005. – 480 с.

Сидоренко Е. В., Технологии создания тренинга. От замысла к результату. – Санкт-Петербург: «Речь», 2008. – 329 с.

Татарова Г. Г. Методология анализа данных в социологии. – М.: NOTA BENE, 1999. – 224 с.

Федорченко Ю. Освітній консалтинг. // [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://fedorchen ko.ho.ua/consult.html (дата звернення: 02.10.2015).

Kravchenko J. Coaching and counseling in organization / J. Kravchenko, V. Karikash // The training program of postgraduate certified course. – Wiesbaden, 2006.

Homberg G. Coaching / G. Homberg. Lernen mit digitalen Medien. // [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.gerd-homberg.de/index.php?mod=ctext_show&ctext_id=14&cl=lang.

LehramtPRO – Das Professionalisierungsprogramm des MZL / Münchener Zentrum für Lehrerbildung (MZL). [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.mzl.uni-muenchen.de/kurse/index.html (дата звернення: 02.10.2015).

Münchener Zentrum für Lehrerbildung (MZL). // [Електронний ресурс.] – Режим доступу: http://www.mzl.uni-muenchen.de/index.html (дата звернення: 02.10.2015)

References:

Bala R. D. (2013) Ekonomichne otsinyuvannya ta rozvytok kouchynhu na promyslovykh pidpryyemstvakh: avtoref. dys. na zdobuttya nauk. stupenya kand. ek. nauk: spets. 08.00.04. «Ekonomika ta upravlinnya pidpryyemstvamy (za vydamy ekonomichnoyi diyal’nosti)», Lviv.

Borova, T. A. (2016). Kontseptsiya osvitn'oho kouchynhu. Available at: http://www.sportpedagogy.org. ua/html/journal/2011-12/11btaecc.pdf [Accessed 8 Mar. 2016].

Grant, E., Green, D. (2005) Kouching prinyatiya reshenij: proizv.-prakt. izd., St. Petersburg, Peter.

Homberg, G. (2016). Lernen und Lehren unter dem Einfluss der Digitalisierung – Lernen mit digitalen Medien. Available at: http://www.gerd-homberg.de/index.php?mod=ctext_show&ctext_id=14&cl=lang. [Accessed 8 Mar. 2016].

Kalinina L. M., Kartashova L. A., Lapins’kyy V. V. Treninhy ta tekhnolohiya yikh provedennya. (2016). Available at: http://vlapinsky.at.ua/metodika/trening.mht [Accessed 8 Mar. 2016].

Kimsey-House Henry, Phillip Sandahl, Whitworth Laura (2004) Co-Active Coaching. ISBN 5-98397-001-1

Kravchenko J. (2006). Coaching and counseling in organization In: The training program of postgraduate certified course. Wiesbaden.

Münchener Zentrum für Lehrerbildung, (2016). LehramtPRO – Das Professionalisierungsprogramm des MZL. Available at: http://www.mzl.uni-muenchen.de/kurse/index.html [Accessed 8 Mar. 2016].

Ognev A. S. (2003) Orgkonsul’tirovanie v stile kouching. ISBN 5-9268-0154-0.

Romaova S. M. (2010) Kouchynh yak nova tekhnolohiya v osviti. In: Visnyk Natsional’noho aviatsiynoho universytetu. Seriya: Pedahohika, Psykholohiya, № 3, pp. 83–87.

Sarukhanov V. A. (2005) Аzbuka televideniya, ili I ehto vse o nem? ISBN 5-86442-059-X.

Sidorenko E. V. (2007) Tekhnologii sozdaniya treninga. Ot zamysla k rezul'tatu. ISBN 5-9268-0610-0.

Tatarova G. G. (1999). Metodologiya analiza dannykh v sotsiologii. ISBN 5-8188-0005-9.

Fedorchenko, Y. (2016). Educational consulting. Available at: http://fedorchenko.ho.ua/consult.html [Accessed 8 Mar. 2016].

Published

2016-03-01

How to Cite

Івашньова, С. (2016). КОНСАЛТИНГ, КОУЧИНГ ТА ТРЕНІНГ: РЕАЛІЗАЦІЯ МІЖНАРОДНОГО ДОСВІДУ В УКРАЇНСЬКІЙ ПІСЛЯДИПЛОМНІЙ ПЕДАГОГІЧНІЙ ОСВІТІ. Studies in Comparative Education, 1(1). https://doi.org/10.31499/2306-5532.1.2016.112775

Issue

Section

PEDAGOGICNYI PERSONAL