ОСНОВНІ ФОРМИ ПЕДАГОГІЧНОЇ ПІДТРИМКИ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ У ВЕЛИКОБРИТАНІЇ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2306-5532.1.2016.112776Abstract
У статті проаналізовано основні проблеми педагогічної підтримки професійного розвитку майбутніх учителів у Великобританії. Пояснюються труднощі входження майбутнього вчителя у професійну діяльність. Представлено основні підходи до визначення сутності поняття «педагогічна підтримка». Висвітлено і охарактеризовано основні форми педагогічної під-тримки майбутніх учителів у Великобританії. Означено коло проблем і труд-нощів майбутніх учителів, вирішення яких застосовується педагогічна підтримка. Систематизовано певні вимоги до фахівців, які надають педагог-гічну підтримку майбутнім учителям у їхньому професійному становленні. Узагальнено значення педагогічної підтримки, а також форм, які застосовує фахівець для професійного становлення майбутнього освітянина.
References
Список використаних джерел:
Коростіянець Т. П. Становлення концепції педагогічної підтримки як педагогічної інтерпретації філософії свободи / Т. П. Коростіянець. // [Електронний ресурс]. – Режим доступу: www.rusnauka. com/31_PRNT_2010/Pedagogica/73685.doc.htm.
Купряшина Н. Д. Педагогическая поддержка в работе учителя и воспитателя / Нина Дмитриевна Купряшина. – М., 2005. – 250 с.
Соціальна педагогіка: підручник / за ред. проф. А.Й. Капської. – К.: Центр навч. л-ри, 2006. – 468 с.
Baginsky W. Сounselling in England, Wales and Northern Ireland: A Review. / W. Baginsky. – London: NSPCC, 2004. – 50 p.
Jones A. Counselling in practice. / A. Jones. – London: Ward Lock Education. – 2000. – 191 p.
Cooper M. Counselling in UK: a review and critical evaluation. / M. Cooper. – Glasgow: University of Strathclyde. – 2013. – 34 p.
Marzano, R. J. Classroom instruction that works: Research – based strategies for increasing students achievements / R. J. Marzano, D. J. Pickering and J. Pollack. Alexandria. – VA: Association for Supervision and Curriculum Development, 2001.
Medway Council [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.medway.gov.uk/education and learning/universities / counseling guidelines.aspx.
Moore, W. G. The Tutorial System and its Future. Oxford: Pergamon Press, 2001.
Palfreyman, D. The Oxford tutorial: «Thanks, you taught me how to think» // David Palfreyman and the Contributors. Published by OxCHEPS, 2001.
References:
Korostiyanets T. The becoming of the pedagogical support’s concepts as a pedagogical interpretation of the philosophy. Available at: www.rusnauka.com/31_PRNT_2010/Pedagogica/73685.doc.htm.
Kypriashina N. 2005. The pedagogical support in the teacher’s work. Moscow.
Kapska A. 2006. Social pedagogies. Kyiv: The center of educational literature.
Baginsky W. 2004. Сounselling in England, Wales and Northern Ireland: A Review. London: NSPCC.
Jones A. 2000. Counselling in practice. London: Ward Lock Education.
Cooper M. 2013. Counselling in UK: a review and critical evaluation. Glasgow: University of Strathclyde.
Marzano R. 2000.Classroom instruction that works: Research- based strategies for increasing student’s achievements. VA: Association for Supervision and Curriculum Development.
Medway Council. Available at: http://www.medway.gov.uk/educationandlearning/universities/counse ling guidelines.aspx.
Moore W. 2001. The Tutorial System and its Future. Oxford: Pergamon Press.
Palfreyman D. The Oxford tutorial: Thanks, you taught me how to think. Published by OxCHEPS.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 Ілона Палагута
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
The names and email addresses entered in this journal site will be used exclusively for the stated purposes of this journal and will not be made available for any other purpose or to any other party.
Responsibility for technical content and for protection of proprietary material rests solely with the author(s) and their organizations and is not the responsibility of the publisher, journal or its Editorial Staff.
The main author is responsible for ensuring that the article has been seen and approved by all the other authors.
It is the responsibility of the author to obtain all necessary copyright release permissions for the use of any copyrighted materials in the manuscript prior to the submission.