Ліберальна освіта для культурно-пізнавального туризму
DOI:
https://doi.org/10.31499/2306-5532.4.2012.18808Abstract
У статті висвітлено специфіку підготовки спеціалістів для потреб культурно-пізнавального туризму з використанням методів ліберальної освіти. Обгрунтовано застосування методів ліберальної освіти у навчальних закладах, котрі готують професійні кадри, зокрема, кваліфікованих організаторів різних форм відпочинку.
В статье рассматривается либеральное образование для нужд культурно-познавательного туризма, который должен фигурировать в центре интерессов высших учебных заведений, готовящих профессиональные кадры квалифицированных организаторов форм отдыха.
This article attempts to shed light on the issue of liberal education to the needs of cultural tourism, which should be figured in higher educational establishments specializing in professional training of skilled leisure organizers.
References
Augsburg T. Becoming Interdisciplinary: An Introduction to Interdisciplinary Studie. – 2nd edition. – New York : Kendall/Hunt Publishing, 2006.
Blum A., Umysł zamknięty, przeł. T. Bieroń, Poznań 1997.
Dictionary of Leisure, Travel and Tourism – third edition. – London, 2006.
Ганев С., Вълчев А., Срещи с непреходните богатства на България, София, 1995.
Klein J. T. Interdisciplinarity: History, Theory, and Practice, Detroit: Wayne State University, 1990.
Константинов П. Сокровища Болгарии, София, 2003.
Melosik Z. Uniwersytet i społeczeństwo, Kraków, 2009.
Mikołajczak A. W. Turystyka kulturowa w kształceniu uniwersyteckim, «Пирински книжовни листи», год. II, № 2, Благоевград 2006. – S. 112–117.
von Rohrscheidt A. M. Turystyka kulturowa. Fenomen, potencjał, perspektywy. – Gniezno, 2008.
Różycki P., Zarys wiedzy o turystyce, Kraków, 2006.
Watts D. J. Six Degrees. The Science of a Connected Age. – New York, 2003.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 Александр В. Міколайчак
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
The names and email addresses entered in this journal site will be used exclusively for the stated purposes of this journal and will not be made available for any other purpose or to any other party.
Responsibility for technical content and for protection of proprietary material rests solely with the author(s) and their organizations and is not the responsibility of the publisher, journal or its Editorial Staff.
The main author is responsible for ensuring that the article has been seen and approved by all the other authors.
It is the responsibility of the author to obtain all necessary copyright release permissions for the use of any copyrighted materials in the manuscript prior to the submission.