Реалізація змісту навчання англійської (рідної) мови та літератури в загальноосвітніх школах Англії

Authors

  • Людмила Ємельяненко

DOI:

https://doi.org/10.31499/2306-5532.4.2012.18814

Abstract

У статті проаналізовано курикулум з англійської мови і літератури для 3 і 4 ключових етапів навчання у загальноосвітніх школах Великої Британії; розкрито зміст базового для формування змісту навчання англійської мови і літератури поняття «компетентність»; зосереджено увагу на формуванні у британських школярів основних мовленнєвих умінь і навичок.

В статье проанализирован куррикулум по английскому языку и литературе для 3 и 4 ключевых этапов обучения в общеобразовательных школах Великобритании; раскрыто содержание базового для обучения английскому языку и литературе понятия «компетентность»; акцентировано внимание на формировании у британских школьников основных речевых умений и навыков.

English curriculum for key stages 3 and 4 at state schools of Great Britain is analyzed in the article. The content of the basic concept competence’ for the formation of the English curriculum is revealed. A special attention is focused on the formation of basic pupils’ language knowledge and communicative skills.


References

Daly C. (2003) Reading, in Jon Davison and Jane Dowson, Learning to Teach English in the Secondary School, 2nd Edition RoutledgeFalmer, London, pp. 139–165.

English for ages 5 to 16. The Cox Report (1989) – London: Her Majesty’s Stationery Office, 1989. – 139 р. – Режим доступу : http://www.educationengland.org.uk/documents/cox1989/cox89-17.htm

English Programme of study for key stage 3 (This is an extract from The National Curriculum 2007) – Crown copyright, 2007. – Qualifications and Curriculum Authority. – Рр. 60-81. – Режим доступу : www.qca.org.uk/curriculum

English Programme of study for key stage 4 (This is an extract from The National Curriculum 2007) – Crown copyright, 2007. – Qualifications and Curriculum Authority. – Рр. 82–99. – Режим доступу : www.qca.org.uk/curriculum

Literacy matters. – Режим доступу : http://www.literacymatters.com/

The Newbolt Report (1921). The Teaching of English in England. – Режим доступу : http://www.educationengland.org.uk/documents/newbolt/

Richards J. C. Teaching Listening and Speaking : From Theory to Practice Cambridge University Press, 2008. – 44 р.

How to Cite

Ємельяненко, Л. (2013). Реалізація змісту навчання англійської (рідної) мови та літератури в загальноосвітніх школах Англії. Studies in Comparative Education, (4). https://doi.org/10.31499/2306-5532.4.2012.18814

Issue

Section

PEDAGOGICHNA TEORIYA I PRAKTYKA