Моніторинг якості шкільної освіти в Австралії
DOI:
https://doi.org/10.31499/2306-5532.4.2012.18821Abstract
Статтю присвячено вивченню процесу оцінювання та звітності в сучасних австралійських школах. Розглянуто стратегії перспективного розвитку освітнього сектора Австралії у ХХІ столітті, зокрема актуальні питання щодо удосконалення шкільної системи оцінювання. Вивчено загальний підхід до системи оцінювання знань учнів у сучасних австралійських школах та вимог щодо звітності шкіл. Проаналізовано результати оцінювання австралійських учнів у міжнародних порівняльних дослідженнях. Обґрунтовано вплив запровадження Національної атестаційної програми на покращення якості знань учнів загальноосвітніх шкіл Австралії.
Статья посвящена изучению процесса оценивания и отчётности в современных австралийских школах. Рассмотрены современные стратегии перспективного развития образовательного сектора Австралии в ХХІ веке, в том числе актуальные вопросы улучшения школьной системы оценивания. Изучен общий подход к системе оценивания знаний учеников в современных австралийских школах и требований к отчётности школ. Проанализированы результаты оценивания австралийских учеников в международных сравнительных исследованиях. Обосновано влияние утверждения Национальной аттестационной программы на улучшение качества знаний учеников общеобразовательных школ Австралии.
The paper deals with the issues of the assessment and reporting process in modern Australian schools. Nowadays strategies of educational development perspectives in Australia in XXI century are considered, particularly, actual questions in improving the school system assessment. General approach to student evaluation system in modern Australian schools is studied, as well as requirements to the school reports. The results of the evaluation of Australian students in international comparative studies are analyzed. The influence of National Assessment Program implementation on the improvement of students’ learning quality is grounded.
References
ACARA, Australian Curriculum, Assessment and Reporting Authority: My School [Електронний ресурс]. – Режим доступу: www.myschool.edu.au
Australian Curriculum, Assessment and Reporting Authority. National Assessment Program – Civics and Citizenship. Years 6&10 Report. – ACARA, 2010. – 153 p.
Australian Curriculum, Assessment and Reporting Authority. National Assessment Program – ICT Literacy. Years 6&10 Report. – ACARA, 2011. – 107 p.
Australian Curriculum, Assessment and Reporting Authority. National Assessment Program – Science Literacy. Years 6 Report. – ACARA, 2010. – 110 p.
Adelaide Declaration on National Goals for Schooling in the Twenty-First Century. [Електронний ресурс]. – Adelaide, 1999. – Режим доступу: http://www.curriculum.edu.au/.../index.htm
IEA. TIMSS 2007. International Mathematics Report. Findings from IEA’s Trends in International Mathematics and Science Study at the Fourth and Eighth Grades. By Michael O. Martin, Ina V. S. Mullins, Pierre Foy [et al.]. – Boston: TIMSS&PIRLS International Study Center, 2008. – 473 p.
IEA. TIMSS 2007. International Science Report. Findings from IEA’s Trends in International Mathematics and Science Study at the Fourth and Eighth Grades. By Michael O. Martin, Ina V. S. Mullins, Pierre Foy [et al.]. – Boston : TIMSS&PIRLS International Study Center, 2008. – 497 p.
MCEECDYA (Ministerial Council on Education, Employment, Training and Youth Affairs). Action Plan 2009–2012: A companion document for the Melbourne Declaration on Educational Goals for Young Australians, (Draft-for-consultation) – MCEETYA, 2008. – 19 р.
MCEECDYA (Ministerial Council on Education, Employment, Training and Youth Affairs). Melbourne Declaration on the Educational Goals for Young Australians. – Melbourne, 2008. – 20 р.
National Agreement performance information 2008: National Education Agreement. – Commonwealth of Australia, 2009. – 200 p.
ОЕСР. PISA 2009 Results: What Students Know and Can Do – Students Performance in Reading, Mathematics and Science. – Paris : ОЕСР Publishing, 2010. (Volume I). – 276 p.
ОЕСD. Reviews of Evaluation and Assessment in Education: Australia. – ОЕСD, 2011. – 186 p.
Queensland Study Authority. Student assessment regimes. Getting the balance right for Australia. – Queensland: DRAFT discussion paper, June 2009. – 17 p.
Джон Эйнли. Оценка знаний на национальном уровне в Австралии. – За материалами семинара «Применение результатов национальной и международной оценки для выработки образовательной политики». Всемирный банк. – Москва, 2010. – 16 с.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 Олена Бондарчук
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
The names and email addresses entered in this journal site will be used exclusively for the stated purposes of this journal and will not be made available for any other purpose or to any other party.
Responsibility for technical content and for protection of proprietary material rests solely with the author(s) and their organizations and is not the responsibility of the publisher, journal or its Editorial Staff.
The main author is responsible for ensuring that the article has been seen and approved by all the other authors.
It is the responsibility of the author to obtain all necessary copyright release permissions for the use of any copyrighted materials in the manuscript prior to the submission.