Організація дозвілля як соціальна послуга в системі загальної середньої освіти Великобританії
DOI:
https://doi.org/10.31499/2306-5532.4.2012.18822Abstract
У статті розкрито основні переваги та механізми взаємодії британських соціальних інституцій та розширених шкіл щодо організації дозвілля учнів, їхніх батьків та громади в цілому. Розглянуто основні види послуг та напрями дозвіллєвої діяльності на прикладі окремих навчальних закладів Великобританії. Проаналізовано законодавчу базу, що регулює процес надання послуг із організації змістовного дозвілля усіх членів громади.
В статье освещены основные преимущества и механизмы взаимодействия британских социальных институтов и расширенных школ по организации досуга учащихся, их родителей и общины в целом. Проанализированы основные виды услуг и направлении деятельности на примере отдельных учебных заведений Великобритании.
The article describes the main advantages and mechanisms of interaction of the British social institutions and extended schools at leisure organization of students, their parents and the community on the whole. The main types of services and activities following some educational institutions of Great Britain have been analyzed in the article.
References
Cummings C. Evaluation of the Extended Schools / [C. Cummings, A. Dyson, D. Muijs, I. Papps, D. Pearson et al.]. – Pathfinder Projects, 2004. – 97 р.
DCSF (Department for Children, Schools and Families). Extended Schools : Establishing a Baseline Methodology to Estimate the Impact of the Extended School Programme on Attainment. – Annesley, Nottinghamshire : DCSF Publications, 2009. – 81 p.
DfES (Department for Education and Skills). Extended schools : Access to opportunities and services for all : A prospectus. – Annesley, Nottinghamshire : DfES Publications, 2005. – 32 p.
DfES (Department for Education and Skills) Specialist Schools Application Guidance [Electronic resource]. – URL : http://www.standards.dfes.gov.uk/specialistschools/word/Initial_guidance _05.doc.
DfES (Department for Education and Skills). What are the likely conditions for a successful collaborative paftnership [Electronic resource]. – URL : http://www.standards.dfes.gov.uk.
Dyson A. Exteded Schools – good future for our young generation [Electronic resource]. – URL : http://referat.atlant.htm
Extended Schools providing opportunities and services for all / Department for Education and Skills, 2007.
Huxham C. Creating Collaborative Advantage / C. Huxham. – London : Sage Publications Ltd., 1996. – 86 р.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 Вікторія Вознюк
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
The names and email addresses entered in this journal site will be used exclusively for the stated purposes of this journal and will not be made available for any other purpose or to any other party.
Responsibility for technical content and for protection of proprietary material rests solely with the author(s) and their organizations and is not the responsibility of the publisher, journal or its Editorial Staff.
The main author is responsible for ensuring that the article has been seen and approved by all the other authors.
It is the responsibility of the author to obtain all necessary copyright release permissions for the use of any copyrighted materials in the manuscript prior to the submission.