Художньо-ментальна проблематика підготовки майбутніх учителів музики в дослідженнях молодих учених Китаю: компаративістський аспект
DOI:
https://doi.org/10.31499/2306-5532.4.2012.18825Abstract
У статті викладено основні теоретичні узагальнення та педагогічні порівняння щодо різних підходів до формування художньо-ментального досвіду майбутніх учителів музики України і Китаю, які здійснені китайськими аспірантами інституту мистецтв Державного закладу «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» на засадах компаративістського підходу.
В статье изложены основные теоретические обобщения и педагогические сравнения относительно различных аспектов формирования художественно-ментального опыта будущих учителей музыки Украины и Китая, осуществленные китайскими аспирантами института искусств Государственного учреждения «Южноукраинский национальный педагогический университет имени К. Д. Ушинского» на основе компаративистского подхода.
The article presents the basic theoretical generalization and educational comparisons on different aspects of the formation of artistic and mental experience of intending teachers of Ukraine and China that were made by the Chinese graduates of Arts Institute of the State institution «Southern National Pedagogical University named after K. D. Ushinskyi» on the basis of the comparative approach.
References
Гершунский Б. С. Философия образования для ХХІ века (В поисках практико-ориентированных образовательных концепций) / Б. С. Гершунский. – М. : Изд-во «Совершенство», 1998. – 608 с.
Глазырина Е. Ю. Художественная ментальность [Электронный ресурс] / Е. Ю. Глазырина // Hermeneutics in Russia. ISSUE 4 VOLUME (2 year 1998). – Режим доступа : http://www.tversu.ru/Science/Hermeneutics/1998-4/1998-4-26.pdf.
Лю Цяньцянь. Формування художньої компетентності майбутніх учителів музики і хореографії в педагогічних університетах України і Китаю : дис. … канд. пед. наук : 13.00.02 / Лю Цяньцянь. – К., 2011. – 236 с.
Реброва О. Є. Методологічні основи педагогічної ментальності: культурологічний та професійний аспекти : [монографія] / О. Є. Реброва. – Київ : НПУ імені М. П. Драгоманова, 2012. – 283 с.
У Іфан. Методика підготовки майбутніх учителів музики України і Китаю до роботи в умовах полікультурного середовища : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.02 «Теорія і методика музичного навчання» / У Іфан. Київ, 2012. 21 с.
Фу Сяоцзін. До питання історичного становлення і розвитку концертмейстерського виконавства у професійній та народній творчості / Фу Сяоцзін // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. Науковий журнал. – 2010. – №7(9). – С. 304–305.
Чжан Яньфен. Методика вокальної художньо-виконавської підготовки майбутніх учителів музики в університетах України і Китаю : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.02 «Теорія і методика музичного навчання» / Чжан Яньфен. Київ, 2012. 20 с.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 Олена Реброва
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
The names and email addresses entered in this journal site will be used exclusively for the stated purposes of this journal and will not be made available for any other purpose or to any other party.
Responsibility for technical content and for protection of proprietary material rests solely with the author(s) and their organizations and is not the responsibility of the publisher, journal or its Editorial Staff.
The main author is responsible for ensuring that the article has been seen and approved by all the other authors.
It is the responsibility of the author to obtain all necessary copyright release permissions for the use of any copyrighted materials in the manuscript prior to the submission.