Функції оцінювання навчальних досягнень учнів початкових шкіл Сполученого Королівства Великої Британії та Північної Ірландії
DOI:
https://doi.org/10.31499/2306-5532.1.2013.18842Abstract
У статті проаналізовано функції оцінювання навчальних досягнень молодших школярів Сполученого Королівства Великої Британії та Північної Ірландії, зроблено порівняльний аналіз імплементації функцій у початкових школах Англії, Уельсу, Шотландії та Північної Ірландії у контексті особистісно зорієнтованої парадигми сучасної освіти.
В статье анализируются функции оценивания результатов учебной деятельности учащихся в начальных школах Объединенного Королевства Великобритании и Северной Ирландии, проведён сравнительный анализ процесса реализации функций в Англии, Уэльсе, Шотландии и Северной Ирландии в контексте личностно-ориентированной парадигмы современного образования.
In the article the assessment functions of pupils’ progress in primary schools of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland have been analyzed, the comparative analysis of functions implementation in England, Wells, Scotland and Northern Ireland in the context of the person-centered paradigm of modern education has been carried out.
References
Савченко О. Я. Дидактика початкової освіти : підручник / Ю. Я. Савченко. – К. : Грамота, 2012. – 504 с.
Система контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи : методичні рекомендації / [Т. Байбара, Н. Бібік, М. Вашуленко, О. Савченко та ін.]. – Київ : Міністерство освіти і науки України. Академія педагогічних наук, 2001. – 107 с.
Andrew C. Compulsory Assessment System in the INCA Countries : Thematic Probe / Catherin Andrew, Ruth Brown, Claire Sargent, Sharon O’Donell. – London : INCA, QCA, 2007. – 94 p.
Assessment for Learning for Key Stages 1&2. – Belfast : Council for the Curriculum, Examination and Assessment, 2007. – 38 p.
Assessment in the Primary School Curriculum : Discussion Documents and Proceedings of the Consultative Conference on Education. – Dublin : Irish National Teacher’s Organisation, 2008. – 120 p.
Assessment for Learning: 10 principles. Research-based Principles to Guide Classroom Practice. – Oxford : Assessment Reform Group, 2002. – 3 p.
EURYDICE. National Testing of Pupil in Europe: Objectives, Organisation and Use of Results. United Kingdom (England, Wales and Northern Ireland). – Brussels : Education, Audiovisual and Culture Executive Agency (EACEA P9 Eurydice), 2009. – 110 p.
Gipps G. Beyond Testing: Towards a theory of educational assessment / Caroline V. Gipps. – London : Routledge Falmer, 2002. – P. Vii.
Harlen W. Assessment to support learning / Wynne Harlen, John Gardner // Developing Teaching Assessment; Edited by John Gardner, Wynne Harlen, Louise Hayward, Gordon Stobard. – London : Open University Press, 2010. – P. 15–29.
Harlen W. The Quality of Learning: Assessment Alternatives for Primary education. Primary Review Research Survey ¾ Interim Report / Wynne Harlen / – Cambridge : The Primary Review, 2007. – 42 p.
OECD. Center for Education Research and Innovation/ formative Assessment/ Improvement Learning in Secondary Classrooms. – Paris : OECD Publishing, 2005. – 279 p.
O’Leary M. Towards a Balanced Assessment System in Irish Primary and secondary schools / Michael O’Leary // Oideas. Vol. 52. – Dublin : Department of Education and Skills, 2006. – P. 7–24.
Taras M. Assessment – Summative and Formative – Some Theoretical Reflections / Maddalena Taras // British Journal of Educational Studies. Vol. 53, No. 4. – Blackwell Publishing Ltd, 2005. – P. 466–478.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 Ірина Борисенко
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
The names and email addresses entered in this journal site will be used exclusively for the stated purposes of this journal and will not be made available for any other purpose or to any other party.
Responsibility for technical content and for protection of proprietary material rests solely with the author(s) and their organizations and is not the responsibility of the publisher, journal or its Editorial Staff.
The main author is responsible for ensuring that the article has been seen and approved by all the other authors.
It is the responsibility of the author to obtain all necessary copyright release permissions for the use of any copyrighted materials in the manuscript prior to the submission.