Функції оцінювання навчальних досягнень учнів початкових шкіл Сполученого Королівства Великої Британії та Північної Ірландії

Authors

  • Ірина Борисенко

DOI:

https://doi.org/10.31499/2306-5532.1.2013.18842

Abstract

У статті проаналізовано функції оцінювання навчальних досягнень молодших школярів Сполученого Королівства Великої Британії та Північної Ірландії, зроблено порівняльний аналіз імплементації функцій у початкових школах Англії, Уельсу, Шотландії та Північної Ірландії у контексті особистісно зорієнтованої парадигми сучасної освіти.

В статье анализируются функции оценивания результатов учебной деятельности учащихся в начальных школах Объединенного Королевства Великобритании и Северной Ирландии, проведён сравнительный анализ процесса реализации функций в Англии, Уэльсе, Шотландии и Северной Ирландии в контексте личностно-ориентированной парадигмы современного образования.

In the article the assessment functions of pupils’ progress in primary schools of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland have been analyzed, the comparative analysis of functions implementation in England, Wells, Scotland and Northern Ireland in the context of the person-centered paradigm of modern education has been carried out.


References

Савченко О. Я. Дидактика початкової освіти : підручник / Ю. Я. Савченко. – К. : Грамота, 2012. – 504 с.

Система контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи : методичні рекомендації / [Т. Байбара, Н. Бібік, М. Вашуленко, О. Савченко та ін.]. – Київ : Міністерство освіти і науки України. Академія педагогічних наук, 2001. – 107 с.

Andrew C. Compulsory Assessment System in the INCA Countries : Thematic Probe / Catherin Andrew, Ruth Brown, Claire Sargent, Sharon O’Donell. – London : INCA, QCA, 2007. – 94 p.

Assessment for Learning for Key Stages 1&2. – Belfast : Council for the Curriculum, Examination and Assessment, 2007. – 38 p.

Assessment in the Primary School Curriculum : Discussion Documents and Proceedings of the Consultative Conference on Education. – Dublin : Irish National Teacher’s Organisation, 2008. – 120 p.

Assessment for Learning: 10 principles. Research-based Principles to Guide Classroom Practice. – Oxford : Assessment Reform Group, 2002. – 3 p.

EURYDICE. National Testing of Pupil in Europe: Objectives, Organisation and Use of Results. United Kingdom (England, Wales and Northern Ireland). – Brussels : Education, Audiovisual and Culture Executive Agency (EACEA P9 Eurydice), 2009. – 110 p.

Gipps G. Beyond Testing: Towards a theory of educational assessment / Caroline V. Gipps. – London : Routledge Falmer, 2002. – P. Vii.

Harlen W. Assessment to support learning / Wynne Harlen, John Gardner // Developing Teaching Assessment; Edited by John Gardner, Wynne Harlen, Louise Hayward, Gordon Stobard. – London : Open University Press, 2010. – P. 15–29.

Harlen W. The Quality of Learning: Assessment Alternatives for Primary education. Primary Review Research Survey ¾ Interim Report / Wynne Harlen / – Cambridge : The Primary Review, 2007. – 42 p.

OECD. Center for Education Research and Innovation/ formative Assessment/ Improvement Learning in Secondary Classrooms. – Paris : OECD Publishing, 2005. – 279 p.

O’Leary M. Towards a Balanced Assessment System in Irish Primary and secondary schools / Michael O’Leary // Oideas. Vol. 52. – Dublin : Department of Education and Skills, 2006. – P. 7–24.

Taras M. Assessment – Summative and Formative – Some Theoretical Reflections / Maddalena Taras // British Journal of Educational Studies. Vol. 53, No. 4. – Blackwell Publishing Ltd, 2005. – P. 466–478.

How to Cite

Борисенко, І. (2013). Функції оцінювання навчальних досягнень учнів початкових шкіл Сполученого Королівства Великої Британії та Північної Ірландії. Studies in Comparative Education, (1). https://doi.org/10.31499/2306-5532.1.2013.18842

Issue

Section

PEDAGOGICHNA TEORIYA I PRAKTYKA