МЕТОДОЛОГІЧНА МОДЕЛЬ ПОРІВНЯЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНОГО ДОСЛІДЖЕННЯ ТЕНДЕНЦІЙ РОЗВИТКУ БАГАТОМОВНОЇ ОСВІТИ ШКОЛЯРІВ У КРАЇНАХ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ

Authors

  • Оксана Першукова

DOI:

https://doi.org/10.31499/2306-5532.2.2016.112861

Abstract

Статтю присвячено аналізу методологічних підходів до проведення порівняльно-педагогічного дослідження та їх практичному застосуванню. Автором обґрунтовано і розроблено методологічну модель порівняльно-педагогічного дослідження, спрямованого на виявлення тенденцій багато-мовності школярів у країнах Західної Європи. Для окреслення теоретичного підґрунтя застосовано керівні принципи і положення, а також інтеграцію дослідницьких підходів. Для кожного з етапів дібрано загальнонаукові і конкретно-наукові методи дослідження. Створена модель спирається на європейську традицію порівняльно-педагогічних досліджень і бере до уваги досвід компаративістів, які проводили дослідження у галузі мовної освіти європейських країн. А також в основу дослідження для пошуку дієвих шляхів удосконалення багатомовної освіти покладено потреби й суперечності, що існують в українському шкільництві.

References

Список використаних джерел:

Вульфсон Б. Л. Сравнительная педагогика: [учебное пособие] / Б. Л. Вульфсон, З. А. Малькова. — Воронеж: НПО«МОДЗК», 1996. — 256 с.

Гаркуша Н. С. Обоснование научных подходов проведения компаративного педагогического исследования / Н. С. Гаркуша // Человек и образование. — 2011. — № 3 (28). — С. 151—154.

Гончаренко С. У. Український педагогічний словник / С. У. Гончаренко. — К.: Либідь, 1997. —376 с.

Исмаилов Э. Сравнительно-педагогический анализ систем среднего профессионального образования Швеции и России: дис. … доктора пед. наук: 13.00.08 / Эльхан Эюб оглы Исмаилов. — Калининград, 2004. — 241 c. // [Електронний ресурс] — Режим доступу: http://www.sweden 4rus.nu/lib/obs_ekon/text/analiz_prof_obrazovanija_Shvcija_Rossija.pdf.

Лавриченко Н. Методологічні аспекти порівняльно-педагогічних досліджень / Наталія Лавриченко // Шлях освіти. — 2006. — № 2. — С. 17—23.

Локшина О. Тенденція як категорія порівняльної педагогіки: / Олена Локшина // Порівняльно-педагогічні студії. — 2011. — № 2(8). // [Електронний ресурс] — Режим доступу: http://lib.iitta. gov.ua/7118/1/18585-27831-1-SM.pdf.

Ничкало Н. Г. Порівняльна професійна педагогіка як галузь педагогічного знання / Н. Г. Ничкало // Порівняльна професійна педагогіка. — 2011. — № 1. — С. 6–18.

Першукова О. О. Розвиток багатомовної освіти школярів у країнах Західної Європи: монографія / О. О. Першукова. — К.: ТОВ «СІК ГРУП Україна», 2015. — 652 с.

Сичивица О. М. Методы и формы научного познания / О. М. Сичивица. — М.: Высшая школа, 1972. — 95 с.

Философский словарь / А. А. Гусейнов, В. А. Лекторский, В. В. Миронов [та ін.]; под ред. И. Т. Фролова. — 8-е изд., дораб. и доп. — М.: Республика; Современник, 2009. — 846 с.

Babatunde E. D. Methodologies in Comparative Education: in Search of an Appropriate Model for Developing Countries. / E. D. Babatunde. [Electronic resource]. – URL: http://www.unilorin.edu.ng/ journals/education/ije/june1984/Vol.%204%20June%201984.pdf#page=98.

Chaube S.H. Comparative education / S. H. Chaube., A. Chaube. — Second Edition revised and enlarged. — VICAS Publishing House PVT Ltd, 2009. — 606 p.

Darquennes J. Multilingual education in Europe / J. Darquennes // The Encyclopedia of Applied Linguistics: [Edited by Carol A. Chapelle]. — Blackwell Publishing Ltd., 2013. [Electronic resource]. – URL: http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/9781405198431.wbeal0785/full.

Evans V. Methodological Approaches in Comparative Education / V. Evans. [Electronic resource]. – URL: http://camponotes.blogspot.com/2013/01/methodological-approaches-in.html.

Herrlitz W. Comparative research on mother tongue education / W. Herrlitz, P.-H. Van de Ven // Research on mother tongue/L1-education in a comparative perspective: Theoretical and methodological issues. — Amsterdam & New York: Rodopi, 2007. — P. 13–42.

Relevant Methods in Comparative Education, Report of a Meeting of International Experts/ Ed. Reginald Edwards, Brian Holmes, John van de Graaff. — UNESCO Institute for Education, Hamburg. — 259 p.

Phillips D. Comparative Education: method / D. Phillips // Research in Comparative and International Education. — Vol.1. — № 4. — 2006. — P. 304—319. [Electronic resource]. – URL: http://rci.sagepub. com/content/1/4/304.full.pdf+html.

References:

Vulfson, B. (1996) Sravnitelnayapedagogika: uchebnoye posobiye: Voronezh:: NPO«MODZK».

Garkusha, N. (2011) Obosnovaniye nauchnykh podkhodov provedeniya komparativnogo pedagogicheskogo issledovaniya. Chelovek i obrazovaniye, (3 (28)) pp. 151–154.

Honcharenko, S. (1997) Ukrainskyi pedahohichnyi slovnyk. Kyiv: Lybid.

Ismailov, E. (2004) Sravnitelno-pedagogicheskiy analiz sistem srednego professionalnogo obrazovaniya Shvetsii i Rossii. Doctor of Sciences. Kaliningrad.

Lavrychenko, N. (2006) Metodolohichni aspekty porivnialno-pedahohichnykh doslidzhen. Shliakh osvity, (2) pp. 17–23.

Lokshyna, O. (2011) Tendentsiia yak katehoriia porivnialnoi pedahohiky. Porivnialno-pedahohichni studii, (2 (8)).

Nychkalo, N. (2011) Porivnialna profesiina pedahohika yak haluz pedahohichnoho znannia. Porivnialna profesiina pedahohika, (1) pp. 6–18.

Pershukova, O. (2015) Rozvytok bahatomovnoi osvity shkoliariv u krainakh Zakhidnoi Yevropy. : Kyiv: TOV «SIK HRUP Ukraina».

Sichivitsa, O. (1972) Metody i formy nauchnogo poznaniya. Moskva: Vysshaya shkola.

Guseynov, A. et al. (2009) Filosofskiy slovar. Moslva: Respublika; Sovremennik.

Babatunde, E. (1984) Methodologies in Comparative Education: in Search of an Appropriate Model for Developing Countries. Available at: http://www.unilorin.edu.ng/journals/education/ije/ june1984/Vol.%204%20June%201984.pdf#page=98.

Chaube, S. (2009) Comparative education. VICAS Publishing House PVT Ltd.

Darquennes, J. (2013) Multilingual education in Europe. Blackwell Publishing Ltd. Available at: http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/ 9781405198431.wbeal0785/full.

Evans, V. (2013) Methodological Approaches in Comparative Education. Available at: http://campo notes.blogspot.com/2013/01/methodological-approaches-in.html.

Herrlitz, W. (2007) Comparative research on mother tongue education. Amsterdam & New York: Rodopi.

Edwards, R., Holmes, B. and John van de Graaff (1973) Relevant Methods in Comparative Education, Report of a Meeting of International Experts. Hamburg: UNESCO Institute for Education.

Phillips, D. (2006) Comparative Education: method. Research in Comparative and International Education. (4) pp. 304-319.

Published

2016-07-01

How to Cite

Першукова, О. (2016). МЕТОДОЛОГІЧНА МОДЕЛЬ ПОРІВНЯЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНОГО ДОСЛІДЖЕННЯ ТЕНДЕНЦІЙ РОЗВИТКУ БАГАТОМОВНОЇ ОСВІТИ ШКОЛЯРІВ У КРАЇНАХ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ. Studies in Comparative Education, 1(2). https://doi.org/10.31499/2306-5532.2.2016.112861

Issue

Section

ISTORIYA TA METODOLOGIYA PORIVNIALNYH DOSLIDZHEN