МЕТОДОЛОГІЧНА МОДЕЛЬ ПОРІВНЯЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНОГО ДОСЛІДЖЕННЯ ТЕНДЕНЦІЙ РОЗВИТКУ БАГАТОМОВНОЇ ОСВІТИ ШКОЛЯРІВ У КРАЇНАХ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2306-5532.2.2016.112861Abstract
Статтю присвячено аналізу методологічних підходів до проведення порівняльно-педагогічного дослідження та їх практичному застосуванню. Автором обґрунтовано і розроблено методологічну модель порівняльно-педагогічного дослідження, спрямованого на виявлення тенденцій багато-мовності школярів у країнах Західної Європи. Для окреслення теоретичного підґрунтя застосовано керівні принципи і положення, а також інтеграцію дослідницьких підходів. Для кожного з етапів дібрано загальнонаукові і конкретно-наукові методи дослідження. Створена модель спирається на європейську традицію порівняльно-педагогічних досліджень і бере до уваги досвід компаративістів, які проводили дослідження у галузі мовної освіти європейських країн. А також в основу дослідження для пошуку дієвих шляхів удосконалення багатомовної освіти покладено потреби й суперечності, що існують в українському шкільництві.
References
Список використаних джерел:
Вульфсон Б. Л. Сравнительная педагогика: [учебное пособие] / Б. Л. Вульфсон, З. А. Малькова. — Воронеж: НПО«МОДЗК», 1996. — 256 с.
Гаркуша Н. С. Обоснование научных подходов проведения компаративного педагогического исследования / Н. С. Гаркуша // Человек и образование. — 2011. — № 3 (28). — С. 151—154.
Гончаренко С. У. Український педагогічний словник / С. У. Гончаренко. — К.: Либідь, 1997. —376 с.
Исмаилов Э. Сравнительно-педагогический анализ систем среднего профессионального образования Швеции и России: дис. … доктора пед. наук: 13.00.08 / Эльхан Эюб оглы Исмаилов. — Калининград, 2004. — 241 c. // [Електронний ресурс] — Режим доступу: http://www.sweden 4rus.nu/lib/obs_ekon/text/analiz_prof_obrazovanija_Shvcija_Rossija.pdf.
Лавриченко Н. Методологічні аспекти порівняльно-педагогічних досліджень / Наталія Лавриченко // Шлях освіти. — 2006. — № 2. — С. 17—23.
Локшина О. Тенденція як категорія порівняльної педагогіки: / Олена Локшина // Порівняльно-педагогічні студії. — 2011. — № 2(8). // [Електронний ресурс] — Режим доступу: http://lib.iitta. gov.ua/7118/1/18585-27831-1-SM.pdf.
Ничкало Н. Г. Порівняльна професійна педагогіка як галузь педагогічного знання / Н. Г. Ничкало // Порівняльна професійна педагогіка. — 2011. — № 1. — С. 6–18.
Першукова О. О. Розвиток багатомовної освіти школярів у країнах Західної Європи: монографія / О. О. Першукова. — К.: ТОВ «СІК ГРУП Україна», 2015. — 652 с.
Сичивица О. М. Методы и формы научного познания / О. М. Сичивица. — М.: Высшая школа, 1972. — 95 с.
Философский словарь / А. А. Гусейнов, В. А. Лекторский, В. В. Миронов [та ін.]; под ред. И. Т. Фролова. — 8-е изд., дораб. и доп. — М.: Республика; Современник, 2009. — 846 с.
Babatunde E. D. Methodologies in Comparative Education: in Search of an Appropriate Model for Developing Countries. / E. D. Babatunde. [Electronic resource]. – URL: http://www.unilorin.edu.ng/ journals/education/ije/june1984/Vol.%204%20June%201984.pdf#page=98.
Chaube S.H. Comparative education / S. H. Chaube., A. Chaube. — Second Edition revised and enlarged. — VICAS Publishing House PVT Ltd, 2009. — 606 p.
Darquennes J. Multilingual education in Europe / J. Darquennes // The Encyclopedia of Applied Linguistics: [Edited by Carol A. Chapelle]. — Blackwell Publishing Ltd., 2013. [Electronic resource]. – URL: http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/9781405198431.wbeal0785/full.
Evans V. Methodological Approaches in Comparative Education / V. Evans. [Electronic resource]. – URL: http://camponotes.blogspot.com/2013/01/methodological-approaches-in.html.
Herrlitz W. Comparative research on mother tongue education / W. Herrlitz, P.-H. Van de Ven // Research on mother tongue/L1-education in a comparative perspective: Theoretical and methodological issues. — Amsterdam & New York: Rodopi, 2007. — P. 13–42.
Relevant Methods in Comparative Education, Report of a Meeting of International Experts/ Ed. Reginald Edwards, Brian Holmes, John van de Graaff. — UNESCO Institute for Education, Hamburg. — 259 p.
Phillips D. Comparative Education: method / D. Phillips // Research in Comparative and International Education. — Vol.1. — № 4. — 2006. — P. 304—319. [Electronic resource]. – URL: http://rci.sagepub. com/content/1/4/304.full.pdf+html.
References:
Vulfson, B. (1996) Sravnitelnayapedagogika: uchebnoye posobiye: Voronezh:: NPO«MODZK».
Garkusha, N. (2011) Obosnovaniye nauchnykh podkhodov provedeniya komparativnogo pedagogicheskogo issledovaniya. Chelovek i obrazovaniye, (3 (28)) pp. 151–154.
Honcharenko, S. (1997) Ukrainskyi pedahohichnyi slovnyk. Kyiv: Lybid.
Ismailov, E. (2004) Sravnitelno-pedagogicheskiy analiz sistem srednego professionalnogo obrazovaniya Shvetsii i Rossii. Doctor of Sciences. Kaliningrad.
Lavrychenko, N. (2006) Metodolohichni aspekty porivnialno-pedahohichnykh doslidzhen. Shliakh osvity, (2) pp. 17–23.
Lokshyna, O. (2011) Tendentsiia yak katehoriia porivnialnoi pedahohiky. Porivnialno-pedahohichni studii, (2 (8)).
Nychkalo, N. (2011) Porivnialna profesiina pedahohika yak haluz pedahohichnoho znannia. Porivnialna profesiina pedahohika, (1) pp. 6–18.
Pershukova, O. (2015) Rozvytok bahatomovnoi osvity shkoliariv u krainakh Zakhidnoi Yevropy. : Kyiv: TOV «SIK HRUP Ukraina».
Sichivitsa, O. (1972) Metody i formy nauchnogo poznaniya. Moskva: Vysshaya shkola.
Guseynov, A. et al. (2009) Filosofskiy slovar. Moslva: Respublika; Sovremennik.
Babatunde, E. (1984) Methodologies in Comparative Education: in Search of an Appropriate Model for Developing Countries. Available at: http://www.unilorin.edu.ng/journals/education/ije/ june1984/Vol.%204%20June%201984.pdf#page=98.
Chaube, S. (2009) Comparative education. VICAS Publishing House PVT Ltd.
Darquennes, J. (2013) Multilingual education in Europe. Blackwell Publishing Ltd. Available at: http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/ 9781405198431.wbeal0785/full.
Evans, V. (2013) Methodological Approaches in Comparative Education. Available at: http://campo notes.blogspot.com/2013/01/methodological-approaches-in.html.
Herrlitz, W. (2007) Comparative research on mother tongue education. Amsterdam & New York: Rodopi.
Edwards, R., Holmes, B. and John van de Graaff (1973) Relevant Methods in Comparative Education, Report of a Meeting of International Experts. Hamburg: UNESCO Institute for Education.
Phillips, D. (2006) Comparative Education: method. Research in Comparative and International Education. (4) pp. 304-319.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 Оксана Першукова
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
The names and email addresses entered in this journal site will be used exclusively for the stated purposes of this journal and will not be made available for any other purpose or to any other party.
Responsibility for technical content and for protection of proprietary material rests solely with the author(s) and their organizations and is not the responsibility of the publisher, journal or its Editorial Staff.
The main author is responsible for ensuring that the article has been seen and approved by all the other authors.
It is the responsibility of the author to obtain all necessary copyright release permissions for the use of any copyrighted materials in the manuscript prior to the submission.