COMPARATIVE ANALYSIS OF THE THEORETICAL APPROACHES TO PROFESSION TEACHING IN THE EDUCATIONAL SYSTEMS OF USA, UK AND AUSTRIA
DOI:
https://doi.org/10.31499/2306-5532.2.2016.112872Abstract
У статті розглядаються питання змісту іншомовної підготовки співробітників спецслужб США, Великобританії та Австрії. Висвітлено основні стратегії, тренди та форми іншомовної підготовки, мету та струк-туру мовних курсів спеціальних та військових відомств сфери національної безпеки США, Великобританії та Австрії. Описані особливості роботи центрів лінгвістичної підготовки для різних категорій військовослужбовців, особливості функціонування перекладацьких служб.
References
Список використаних джерел:
Education for Global Leadership: The Importance of International Studies andForeign Language Education for U.S. Economic and National Security / Gross P. W., Lewis W. W., Arnof I. et al.. Committee for economic development. – Washington: USA, 2006. – 69 p. [Electronic resource]. – URL: https://www.actfl.org/sites/default/files/pdfs/public/Finalreport.pdf.
Panetta L. E. Foreign language education: if «scandalous» in the 20th century, what will it be in the 21st century? / L. E. Panetta. Retrieved on June 26, 2014. [Electronic resource]. – URL: https://web.stanford. edu/dept/lc/language/about/conferencepapers /panettapaper.pdf.
Duff P. A. Foreign Language Policies, Research, and Educational Possibilities / P. A. Duff // APEC Education Symposium Xi’an, China, January 1417, 2008. 25 р. [Electronic resource]. – URL: http://hrd.apec.org/images/b/b6/50.2.pdf.
Panetta L. E. Message from the Director: Strengthening Our Foreign Language Capability / L. E. Panetta. – Historical Document. Last Updated: 29.04.2013. [Electronic resource]. – URL: https://www.cia.gov/news-information/press-releases-statements/foreign-language-capability.html.
Мамчур К. В. Зарубіжний досвід навчання військових фахівців арабській мові / К. В. Мамчур // Професійно-орієнтоване навчання іноземних мов як напрям європейської іншомовної освіти. 2012. № 2. С. 6167.
Мамчур К. В. Урахування відносної складності іноземних мов у процесі формування іншомовної компетентності майбутніх фахівців військового управління у міжнародних відносинах / К. В. Мамчур // Креативна педагогіка. Н.-мет. зб. / Академія міжнародного співробітництва з креативної педагогіки. – Вінниця, 2010. – Вип. 3. – С 5964.
Юрчук И. Практика языковой подготовки в военных учебных заведениях иностранных государств / И. Юрчук, А. Стрелецкий // Зарубежное военное обозрение. – 2009. № 3. – С. 2228.
The Secret Intelligence Service (SIS). [Electronic resource]. – URL: http://www.eliteukforces.info/mi6/.
Viktorova L. Organizational aspects of teaching foreign students / L. Viktorova // ScienceRise: Pedagogical Education. - 2016. - № 7 (3). - P. 22-27.
References:
Education for Global Leadership: The Importance of International Studies and Foreign Language Education for U.S. Economic and National Security (2006), Washington.
Panetta, L. (2014) Foreign language education: if «scandalous in the 20th century, what will it be in the 21st century?.
Duff, P. (2008) Foreign Language Policies, Research, and Educational Possibilities. APEC Education Symposium Xi’an, China.
Panetta, L. (2009) Message from the Director : Strengthening Our Foreign Language Capability. Available at: https://www.cia.gov/news-information/press-releases-statements/foreign-language-capa-bility.html.
Mamchur, K. (2012) Zarubizhnyy dosvid navchannya viys'kovykh fakhivtsiv arabs’kiy movi. Profesiyno-oriyentovane navchannya inozemnykh movy ak napryamy evropeys’koyiinsho movnoyi osvity, рр. 61-67.
Mamchur, K. (2010) Urakhuvannya vidnosnoyi skladnosti inozemnykh mov u protsesi formuvannya inshomovnoyi kompetentnosti maybutnikh fakhivtsiv viys’kovoho upravlinnya u mizhnarodnykh vidno-synakh. Vinnytsya: Akademiya mizhnarodnoho spivrobitnytstva z kreatyvnoyi pedahohiky.
Yurchuk, Y. (2009) Praktyka yazykovoy podhotovky v voennykh uchebnykh zavedenyyakh ynostrannykh hosudarstv. Zarubezhnoe voennoe obozrenye, рр. 22–28.
The Secret Intelligence Service. Available at: http://www.eliteukforces.info/mi6/.
Viktorova, L. (2016) Organizational aspects of teaching foreign students. ScienceRise: Pedagogical Education, рр. 22–27.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 Lesia Viktorova
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
The names and email addresses entered in this journal site will be used exclusively for the stated purposes of this journal and will not be made available for any other purpose or to any other party.
Responsibility for technical content and for protection of proprietary material rests solely with the author(s) and their organizations and is not the responsibility of the publisher, journal or its Editorial Staff.
The main author is responsible for ensuring that the article has been seen and approved by all the other authors.
It is the responsibility of the author to obtain all necessary copyright release permissions for the use of any copyrighted materials in the manuscript prior to the submission.