ОСОБЛИВОСТІ ЗАЛУЧЕННЯ НАЦІОНАЛЬНИХ СТУДЕНТСЬКИХ СОЮЗІВ ДО УПРАВЛІННЯ ВИЩОЮ ОСВІТОЮ У КРАЇНАХ БОЛОНСЬКОГО КЛУБУ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2306-5532.2.2016.112874Abstract
У статті окреслено й схарактеризовано основні рівні діяльності Націо-нальних студентських союзів країн Болонського клубу та організаційно-процесуальні особливості їх залучення до управління вищою освітою. Здійснено порівняльний аналіз моделей взаємодії державних органів управління та студентських союзів у процесі формування національної освітньої політики, а також з’ясовано механізми студентського впливу на процес ухва-лення важливих рішень у контексті модернізації вищої освіти. Досліджено особливості діяльності найбільших європейських студентських організацій, які стали потужними суб’єктами розвитку освітньої галузі на загальнодержавному рівні.
References
Список використаних джерел:
Кремень В. Шлях до стабілізації: збалансування корпоративних інтересів / Василь Кремень // День. – 2007. – № 94. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://day.kyiv.ua/uk/article/ podrobici/shlyah-do-stabilizaciyi-zbalansuvannya-korporativnih-interesiv.
Остапенко М. А. Плюралізм та неокорпоративізм як моделі узгодження інтересів суспільства і держави / М. А. Остапенко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 22: Політичні науки та методика викладання соціально-політичних дисциплін: збірник / М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. – К.: Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2012. – Вип. 7. – С. 48-53.
Day M. Dubious causes of no interest to students? The development of National Union of Students in the United Kingdom / Mike Day // European Journal of Higher Education. – 2012. – Volume 2, Issue 1. – P. 32–46.
Klemenčič M. Student representation in WesternEurope: introduction to the special issue / M. Klemencic // European Journal of Higher Education, 2012. – P. 2–19.
Kumar A. Achievements & Limitations of the UK Student Movement / Ashok Kumar // The Assault on Universities. A Manifesto for Resistance. –London: Pluto Press, 2011.– P. 132–142.
NUS Awards [Electronic resource]. – URL: http://www.nusawards.org.uk/.
NUS-UK / A brief history [Electronic resource]. – URL: http://www.nus.org.uk/en/who-we-are/our-history/a-brief-history/.
Persson A. Student participation in governance of HE in Europe: the results of a survey / Annika Persson. – Strasbourg. – 2003. – 50 p. [Electronic resource] – URL: www.aic.lv/.../Oslo_D-ESR% 202003%20final%20Report.rtf.
Simon B. The student movement in England and Wales during the 1930s / Brian Simon // History of Education: Journal of the History of Education Society. – 1987. – Volume 16, Issue 3. – P. 189–203.
Student partnerships in quality Scotland [Electronic resource]. – URL: http://www.sparqs.ac.uk/.
The Student Engagement Partnership [Electronic resource]. – URL: http://tsep.org.uk/.
UNEF / Le syndicalisme comme réponse à la loterie libérale [Electronic resource]. – URL: http://unef.fr/ 2011/06/09/le-syndicalisme-comme-reponse-a-la-loterie-liberale/.
UNEF / Nos statuts [Electronic resource]. – URL: http://unef.fr/nos-status/.
UNEF / Qu'est ce que l'UNEF? [Electronic resource]. – URL: http://www.ehea.info http://unef.fr/ category/unef/quest-ce-que-lunef/.
UNEF / Résultat de la recherche... [Electronic resource]. – URL: http://unef.fr/?s=Bologne.
References
Kremen, V. (2007) The way to stabilization: balancing corporate interests. Newspaper «Den», ( 94). Available at: http://day.kyiv.ua/uk/article/podrobici/shlyah-do-stabilizaciyi-zbalansuvannya-korporativnih-interesiv.
Ostapenko, M. (2012) Pluralism and neo-corporatism as models of reconciling the interests of society and the state. Scientific journal of National Pedagogical University after M. P. Dragomanov, Series 22: Political science and methods of teaching social and political subjects. Kiyv, pp. 48–53.
Day, M. (2012) Dubious causes of no interest to students? The development of National Union of Students in the United Kingdom. European Journal of Higher Education (Volume 2, Issue 1) pp. 32–46.
Klemenčič, M. (2012) Student representation in WesternEurope: introduction to the special issue. European Journal of Higher Education, pp. 2–19.
Kumar, A. (2011) Achievements & Limitations of the UK Student Movement. The Assault on Universities. A Manifesto for Resistance. London:: Pluto Press.
NUS Awards. Available at: http://www.nusawards.org.uk/є
NUS-UK. A brief history. Available at: http://www.nus.org.uk/en/who-we-are/our-history/a-brief-history/.
Persson, A. (2003) Student participation in governance of HE in Europe: the results of a survey. Available at: www.aic.lv/.../Oslo_D-ESR%202003%20final%20Report.rtf.
Simon, B. (1987) The student movement in England and Wales during the 1930s. History of Education: Journal of the History of Education Society. (Volume 16, Issue 3) pp. 189–203.
Student partnerships in quality Scotland (SPARQS). Available at: http://www.sparqs.ac.uk
The Student Engagement Partnership. Available at: http://tsep.org.uk
UNEF. Le syndicalisme comme réponse à la loterie libérale. Available at: http://unef.fr/2011/06/09/le-syndicalisme-comme-reponse-a-la-loterie-liberale/.
UNEF. Nos statuts. Available at: http://unef.fr/nos-status/.
UNEF. Qu'est ce que l'UNEF? Available at: http://www.ehea.info http://unef.fr/category/unef/quest-ce-que-lunef/.
UNEF. Résultat de la recherche... Available at: http://unef.fr/?s=Bologne.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 Анна Улановська
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
The names and email addresses entered in this journal site will be used exclusively for the stated purposes of this journal and will not be made available for any other purpose or to any other party.
Responsibility for technical content and for protection of proprietary material rests solely with the author(s) and their organizations and is not the responsibility of the publisher, journal or its Editorial Staff.
The main author is responsible for ensuring that the article has been seen and approved by all the other authors.
It is the responsibility of the author to obtain all necessary copyright release permissions for the use of any copyrighted materials in the manuscript prior to the submission.