Партнерські зв'язки загальоосвітньої школи у сільській місцевості США
DOI:
https://doi.org/10.31499/2306-5532.1.2009.17827Abstract
У статті досліджено феномен партнерства в освіті сільських регіонів США у 80-х рр. ХХ ст. Дано визначення та характеристики партнерства, окреслено причини формування та коло суб’єктів освітньої співпраці, розглянуто програми проектів в освіті сільської Америки зазначеного періоду.
В статье исследуется феномен партнерства в образовании сельских регионов США в 80-х годах ХХ столетия. Даются определения и характеристики партнерства, анализ причин формирования и круг субъектов образовательного сотрудничества, рассматриваться проекті программ в образовании сельской Америки отмеченного периода.
The article is devoted to the investigation of the phenomenon of the USA rural education partnership in 80-s of XX-th century. Determination and description of partnership is given, forming reasons and circle of subjects of educational collaboration are outlined and the programs of rural America educational collaboration projects are considered.
References
Борисов А.Б. Большой экономический словарь. — М.: Книжный мир, 2003. — 895 с.— Режим доступа: http://www.bank24.ru/info/glossary
Рыбина А.А. Социальное партнерство субъектов образовательного пространства с представителями различных сфер экономики и общественной жизни как важнейшее условие подготовки учащейся молодежи к социально-профессиональному самоопределению. — Чехов, 2003. — Режим доступа: WWW.URL: // http: //www.labourmarket.ru/conf/reports.php
Partnerships in Action. Building Partnerships for Quality Education in Rural America – Department of Education, Washington, DC. – 1984. – 32 p.
Warden J. Establishing Partnerships between the Business Community and Rural Schools. — ERIC Clearinghouse on Rural Education and Small Schools. — Las Cruces NM. – 1986. – 6 p.
W.K Kellogg, Hagood R., Lassey W. Partnership for Rural Improvement – Washington State University.— Washington, 1980.— p. 5
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 Ірина Щербань
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
The names and email addresses entered in this journal site will be used exclusively for the stated purposes of this journal and will not be made available for any other purpose or to any other party.
Responsibility for technical content and for protection of proprietary material rests solely with the author(s) and their organizations and is not the responsibility of the publisher, journal or its Editorial Staff.
The main author is responsible for ensuring that the article has been seen and approved by all the other authors.
It is the responsibility of the author to obtain all necessary copyright release permissions for the use of any copyrighted materials in the manuscript prior to the submission.