Європейський вимір педагогічної освіти: нові компетентності вчителів
DOI:
https://doi.org/10.31499/2306-5532.1.2009.17828Abstract
Стаття присвячена питанню підвищення професійної компетентності учителів з урахуванням нових вимог до навчального процесу. Автор розглядає феномен європейського виміру в освіті. Висновки, зроблені автором статті, ґрунтуються на вивченні європейського досвіду організації вищої педагогічної освіти у контексті стрімких соціальних і освітніх трансформацій.
Статья посвящена вопросу повышения профессиональной компетентности учителей с учетом новых требований к учебному процессу. Автор рассматривает феномен европейского измерения в образовании. Выводы, сделанные автором статьи, базируются на изучении европейского опыта организации высшего педагогического образования в контексте стремительных социальных и педагогических трансформаций.
The article is dedicated to the issue of increasing of teacher’s professional competence according to the new requirements to the educational process. The author considers the phenomenon of European dimension in the education. The conclusions drawn by the author of the article are based upon the studing of the European experience of the higher pedagogical education organization in the context of the rapid social and pedagogical transformation.
References
Teacher Education Policy in Europe: a Voice of Higher Education Institutions/ Hudson B.,Zgaga P. (eds.). - Umea: University of Umea, Faculty of Teacher Education, 2008.
Campos B. The European Dimension of Teacher Education: A Policy Agenda. – INTEP, March 2002.
Shennan M. Teaching about Europe the School Textbook (Geography, History and Social Studies), Strusburg, 1991.
Рекомендація NR (99) 2 Комітету міністрів Ради Європи «Про середню освіту»: http//uazakon.com/document/spart63/inx63174.htm
Concrete Future Objectives of Education Systems. http://europa/eu/int/scadplus/leg/en/ch
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 Людмила Пуховська
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
The names and email addresses entered in this journal site will be used exclusively for the stated purposes of this journal and will not be made available for any other purpose or to any other party.
Responsibility for technical content and for protection of proprietary material rests solely with the author(s) and their organizations and is not the responsibility of the publisher, journal or its Editorial Staff.
The main author is responsible for ensuring that the article has been seen and approved by all the other authors.
It is the responsibility of the author to obtain all necessary copyright release permissions for the use of any copyrighted materials in the manuscript prior to the submission.