Напрями модернізації професійної підготовки вчителів іноземних мов у мовах інформатизації Освіти у США
DOI:
https://doi.org/10.31499/2306-5532.1.2009.17840Abstract
У статті розглядаються питання вдосконалення професійної підготовки вчителів іноземних мов в інформаційному суспільстві США. Автор досліджує види інформаційної діяльності вчителя, комплексу вмінь, технологій і методів, необхідних для її опанування з використанням ІКТ.
В статье рассматриваются вопросы совершенствования профессиональной подготовки учителей иностранных языков в информационном обществе США. Автор исследует виды информационной деятельности учителя, группы умений, технологий и методов, необходимых для овладения ею с использованием ИКТ.
The article deals with the issues of modernization of foreign language teacher preparation in the US information society. The author investigates types of information competence, as well as groups of skills, techniques and methods necessary for creating ICT-based teaching experience.
References
Богатова И. Б. Интеграция учебных дисциплин в контексте ноосферного мышления (на примере обучения в средних профессиональных учебных заведениях): Автореф. …канд. пед. наук, 13.00.08. – Тольятти, 2004. – 22 с.
Коджаспирова Г.М., Петров К.В. Технические средства обучения и методика их использования: Учеб. пособие для студ. высш. учеб. заведений. – 4-е изд., стер. – М.: Издательский центр «Академия», 2007. – 352 с.
Gardener, Howard. Five minds for the future. – Boston, Massachusetts: Harvard Business School Press, 2007. – 196 p.
Status of Research on the Information Society. UNESCO Publications for the World Summit on the Information Society / Ed. by Kwame Boafo. – Paris: UNESCO, 2003. – 83 p.
Толстых О.М. Развитие профессионального уровня информационной компетентности будущего учителя иностранного языка в процессе подготовки в области информатики и ИКТ: Автореф. …канд. пед. наук, 13.00.02. – Омск, 2006. – 18 с.
Захарова И.Г. Информационные технологии в образовании: Учеб. пособие для студ. высш. учеб. заведений. – 3-е изд., стер. – М.: Издательский центр «Академия», 2007. – 192 с.
Роберт И.В. Совершенные информационные технологии в образовании: дидактические проблемы, перспективы использования. – М.: Школа – Пресс, 1994. – 205 с.
Dudeney, G., Hockly, N. How to teach English with technology / Series Editor: Jeremy Harmer. – Harlow: Pearson Education Limited, 2007. – 191 c.
Program Standards for the Preparation of Foreign Language Teachers (Initial level-Undergraduate and Graduate) (For K-12 and Secondary Certification Programs). URL: www.acttl.org.
Сахиева Р.Г. Основные направления модернизации профессионально-педагогической подготовки учителей в США: Дисс. …канд. пед. наук, 13.00.01. – Казань, 2004. – 163 с.
Гушлевська І.В. Трансформація професійних функцій вчителя в умовах інформаційного суспільства (на матеріалах США і Канади): Дисс. …канд. пед. наук, 13.00.04. – 245 с.
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 Інна Самойлюкевич
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
The names and email addresses entered in this journal site will be used exclusively for the stated purposes of this journal and will not be made available for any other purpose or to any other party.
Responsibility for technical content and for protection of proprietary material rests solely with the author(s) and their organizations and is not the responsibility of the publisher, journal or its Editorial Staff.
The main author is responsible for ensuring that the article has been seen and approved by all the other authors.
It is the responsibility of the author to obtain all necessary copyright release permissions for the use of any copyrighted materials in the manuscript prior to the submission.