Порівняльна педагогіка в контексті сучасних суспільних викладів і змін
DOI:
https://doi.org/10.31499/2306-5532.2.2009.17850Abstract
У статті розглянуті загальні тенденції наукового поступу, перспектив розбудови освіти для суспільства майбутнього, роль і місце порівняльно-педагогічних досліджень у цих процесах.
В статье рассматриваются общие тенденции научных сравнительно-педагогических исследований, перспектив развития образования для общества будущего, роль и место сравнительно-педагогических исследований в этих процессах.
The article deals with general tendencies of research in comparative education, prospects of developing education for the society of the future as well as the role and place of comparative education research in these processes.
References
Корсак К.В. Від початкової до первинної освіти: століття розвитку // Початкова школа. – № 2. – 2002. – С. 16-20.
Малькова З.А., Вульфсон Б.Л. Современная школа и педагогика в капиталистических странах. – М.: Просвещение, 1975. – 263 с.
Моисеев Н.Н. Универсум. Информация. Общество. — М.: Устойчивый мир, 2001. — 200 с.
Підласий І. Виклики життя і виховання молоді // Відкритий урок. – 2008. – № 1 -2. – С. 19-21.
Сбруєва А.А. Порівняльна педагогіка: Навчальний посібник. – Суми: Редакційно-видавничий відділ СДПУ, 1999. – 300 с.
Система народного образования в зарубежных странах на современном этапе: Страны социалистического содружества / Сб. научн. трудов / Редкол. Б.Ф. Мельниченко (отв.ред.) и др. – К.: КГПИ, 1988. – 108 с.
Соколова Л.Н., Кузьмина Е.Н., Радионов М.П. Сравнительная педагогика. – М.: Просвещение, 1978. – 312 с.
Урсул А., Романович А. Всемирный саммит по устойчивому развитию: итоги, надежды, перспективы // Вестник высшей школы (Alma mater) – № 4. – 2003. – С. 3-12.
Режим доступу: http://www.bdp.it/banche/banche.html
Pachocinski R. Pedagogika Porownawcza. — Bydgoszcz-W-wa, 1995. – 228 с.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 Констянтин Корсак
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
The names and email addresses entered in this journal site will be used exclusively for the stated purposes of this journal and will not be made available for any other purpose or to any other party.
Responsibility for technical content and for protection of proprietary material rests solely with the author(s) and their organizations and is not the responsibility of the publisher, journal or its Editorial Staff.
The main author is responsible for ensuring that the article has been seen and approved by all the other authors.
It is the responsibility of the author to obtain all necessary copyright release permissions for the use of any copyrighted materials in the manuscript prior to the submission.