Підготовка британських вчителів до фахової діяльності в умовах полікультурного освітнього простору
DOI:
https://doi.org/10.31499/2306-5532.2.2009.18068Abstract
У статті розкрито основні вимоги до фахової підготовки вчителів, які будуть працювати в умовах полікультурного освітнього простору Великої Британії; наведено приклади університетських програм підготовки майбутніх учителів до роботи з полікультурним контингентом учнів.
В статье раскрыты основные требования к профессиональной подготовке учителей, которые будут работать в условиях поликультурного образовательного пространства Великобритании; приведены примеры университетских программ подготовки будущих учителей к работе с поликультурним контингентом учеников.
The article discloses basic requirements to vocational training of teachers who will work in multicultural classes of British secondary schools; examples of university programs of future teachers’ preparation for the work with multicultural pupils are given.
References
Бекки Э. Плюралистическое образование в Западной Европе на пороге нового столетия / Э. Бекки // Перспективы : вопросы образования. – 1993. – № 2. – С.119–126.
Перотті А. Виступ на захист полікультурності / Антоніо Перотті. – Вид-во Ради Європи, 1994 [пер. з англ]. – Львів : Кальварія, 2001. – 128 с. –(Інтеркультурна освіта).
Пуховська Л. П. Професійна підготовка вчителів у Західній Європі: спільність і розбіжності : [монографія] / Л. П. Пуховська. – К. : Вища школа, 1997. – 180 с.
Chisholm, I.M. Preparing teachers for multicultural classrooms. Journal of Educational Issues of Language-Minority Students, 1994. – Vol. 14. – pp. 43–68.
Department for Education and Skills/Teacher Training Agency. Qualifying to Teach: Professional Standards for Qualified Teacher Status and Requirements for Initial Teacher Training. – London: DFES, 2002. – 20 p.
Diversity and Teacher Education: Research into Training Provision in England [Електронний ресурс] /. Jane Davies & Gill Crozier. School of Education and Lifelong Learning University of Sunderland. Research Report– March-November, 2005. – Режим доступу: http://www.ttrb.ac.uk/attachments/3316dbac-16ed-415e-9a34-8295ce0854d1.doc
Fundamentals of Education. Module handbook 2006-2007. Faculty of Education, St. Andrew’s Building, Glasgow [Електронний ресурс]. – 2006. – 37 p. – Режим доступу: http://www.chem.gla.ac.uk/teaching/
Handbook of Guidance accompanies Qualifying to Teach: Professional Standards for Qualified Teacher Status and Requirements for Initial Teacher Training 2006 edition [Електронний ресурс] /TDA/ – Режим доступу : http://www.tda.gov.uk
Law S.G., Lane D.S. Multicultural acceptance by teacher education students. Journal of Instructional Psychology, 1987. – № 14. – pp. 3-9.
Respect for all: Reflecting cultural diversity through the national curriculum [Електронний ресурс] / QCA / – Режим доступу :http://www.qca.org/uk/ca/inclusion/respect_for_all
Teacher Training for the Multicultural Classroom at University [Електронний ресурс] / TEMCU. – Режим доступу : http://www.temcu.com/
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 Ольга Мілютіна
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
The names and email addresses entered in this journal site will be used exclusively for the stated purposes of this journal and will not be made available for any other purpose or to any other party.
Responsibility for technical content and for protection of proprietary material rests solely with the author(s) and their organizations and is not the responsibility of the publisher, journal or its Editorial Staff.
The main author is responsible for ensuring that the article has been seen and approved by all the other authors.
It is the responsibility of the author to obtain all necessary copyright release permissions for the use of any copyrighted materials in the manuscript prior to the submission.