Підготовка британських вчителів до фахової діяльності в умовах полікультурного освітнього простору

Authors

  • Ольга Мілютіна

DOI:

https://doi.org/10.31499/2306-5532.2.2009.18068

Abstract

У статті розкрито основні вимоги до фахової підготовки вчителів, які будуть працювати в умовах полікультурного освітнього простору Великої Британії; наведено приклади університетських програм підготовки майбутніх учителів до роботи з полікультурним контингентом учнів.

В статье раскрыты основные требования к профессиональной подготовке учителей, которые будут работать в условиях поликультурного образовательного пространства Великобритании; приведены примеры университетских программ подготовки будущих учителей к работе с поликультурним контингентом учеников.

The article discloses basic requirements to vocational training of teachers who will work in multicultural classes of British secondary schools; examples of university programs of future teachers’ preparation for the work with multicultural pupils are given.

 

 

References

Бекки Э. Плюралистическое образование в Западной Европе на пороге нового столетия / Э. Бекки // Перспективы : вопросы образования. – 1993. – № 2. – С.119–126.

Перотті А. Виступ на захист полікультурності / Антоніо Перотті. – Вид-во Ради Європи, 1994 [пер. з англ]. – Львів : Кальварія, 2001. – 128 с. –(Інтеркультурна освіта).

Пуховська Л. П. Професійна підготовка вчителів у Західній Європі: спільність і розбіжності : [монографія] / Л. П. Пуховська. – К. : Вища школа, 1997. – 180 с.

Chisholm, I.M. Preparing teachers for multicultural classrooms. Journal of Educational Issues of Language-Minority Students, 1994. – Vol. 14. – pp. 43–68.

Department for Education and Skills/Teacher Training Agency. Qualifying to Teach: Professional Standards for Qualified Teacher Status and Requirements for Initial Teacher Training. – London: DFES, 2002. – 20 p.

Diversity and Teacher Education: Research into Training Provision in England [Електронний ресурс] /. Jane Davies & Gill Crozier. School of Education and Lifelong Learning University of Sunderland. Research Report– March-November, 2005. – Режим доступу: http://www.ttrb.ac.uk/attachments/3316dbac-16ed-415e-9a34-8295ce0854d1.doc

Fundamentals of Education. Module handbook 2006-2007. Faculty of Education, St. Andrew’s Building, Glasgow [Електронний ресурс]. – 2006. – 37 p. – Режим доступу: http://www.chem.gla.ac.uk/teaching/

Handbook of Guidance accompanies Qualifying to Teach: Professional Standards for Qualified Teacher Status and Requirements for Initial Teacher Training 2006 edition [Електронний ресурс] /TDA/ – Режим доступу : http://www.tda.gov.uk

Law S.G., Lane D.S. Multicultural acceptance by teacher education students. Journal of Instructional Psychology, 1987. – № 14. – pp. 3-9.

Respect for all: Reflecting cultural diversity through the national curriculum [Електронний ресурс] / QCA / – Режим доступу :http://www.qca.org/uk/ca/inclusion/respect_for_all

Teacher Training for the Multicultural Classroom at University [Електронний ресурс] / TEMCU. – Режим доступу : http://www.temcu.com/

How to Cite

Мілютіна, О. (2013). Підготовка британських вчителів до фахової діяльності в умовах полікультурного освітнього простору. Studies in Comparative Education, (2). https://doi.org/10.31499/2306-5532.2.2009.18068

Issue

Section

PEDAGOGICNYI PERSONAL