Структура інформаційної компетентності польських учителів
DOI:
https://doi.org/10.31499/2306-5532.2.2009.18070Abstract
Стаття присвячена інформаційній компетентності як складовій педагогічної компетентності польських учителів. Проаналізовано зміст поняття, властивості та структуру інформаційної компетентності учителів.
Статья посвящена информационной компетентности как составляющей педагогической компетентности польских учителей. Проанализировано содержание понятия, характеристики и структура информационной компетентности учителей.
The article is devoted to information proficiency as an element of Polish teachers’ proficiency. The notion has been defined; characteristics and information proficiency structure have been described.
References
Borawska-Kalbarczyk K. Internet jako miejsce uczenia sie a kompetencje informacyjne uczniуw. [електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.ap.krakow.pl/ptn/ref2005/borawska.pdf.
ICT competency standards for teachers: policy framework [електронний ресурс]. – Режим доступу: http://unesdoc.unesco.org/images/0015/001562/156210e.pdf
Kompetencje kluczowe w nowoczesnej szkole [електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.coveria.com.pl/nauczyciel/materialy/index.htm
Meighan R. Edukacja elastyczna. Jutro twojego dziecka decyduje sie dzisiaj. Torun: Nasza Szkoła, 1991. - 357 s.
ICT competency standards for teachers: policy framework [електронний ресурс]. – Режим доступу: http://unesdoc.unesco.org/images/0015/001562/156210e.pdf
Perron C. Computers and Information Systems // Tools for an Information Age. - NY, 1993. – 608 p
Strykowski W.: Kompetencje nauczyciela szkoły współczesnej // Edukacja Medialna. - 2002. - № 4.- s. 5-6.
Strykowski W., J. Strykowska, J. Pielachowski. Kompetencje
nauczyciela szkoły współczesnej. - Poznań: „eMPi2”, 2003. – 180s.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 Леся Шевчук
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
The names and email addresses entered in this journal site will be used exclusively for the stated purposes of this journal and will not be made available for any other purpose or to any other party.
Responsibility for technical content and for protection of proprietary material rests solely with the author(s) and their organizations and is not the responsibility of the publisher, journal or its Editorial Staff.
The main author is responsible for ensuring that the article has been seen and approved by all the other authors.
It is the responsibility of the author to obtain all necessary copyright release permissions for the use of any copyrighted materials in the manuscript prior to the submission.