Технологія використання електронного портфеля у професійнф підготовці майбутнього вчителяіноземної мови в університетах США
DOI:
https://doi.org/10.31499/2306-5532.1-2.2010.18103Abstract
У статті розглянуто питання вдосконалення професійної підготовки вчителів іноземних мов в інформаційному суспільстві США. Досліджується історія і філософські засади запровадження ідеї професійного портфеля в освітню практику у США та особливості іі втілення в електронному форматі.
В статье рассматриваются вопросы совершенствования профессиональной подготовки учителей иностранных языков в информационном обществе США. Автор исследует историю и философские принципы внедрения идеи профессионального портфеля в образовательную практику в США и особенности её воплощения в электронном формате.
The article deals with the issues of modernization of foreign language teacher preparation in the US information society. The author investigates the history and philosophy of portfolio assessment in the American language teacher education context as well as the peculiarities of making an electronic portfolio and using it during preservice.
References
Морська Л.І. Методична система підготовки майбутнього вчителя іноземних мов до використання інформаційних технологій у навчанні учнів. Монографія. Тернопіль: ЕНПУ ім. В. Гнатюка, 2007. – 243 с.
Dice, M. & Goldenhersch, B. (2002). How to create a professional electronic portfolio: A guide for the preservice and beginning teacher. Dubuque, Iowa: Kendall/Hunt Publishing Company. – 262 p.
Barrett, H., & Wilkerson, J. (2004) «Conflicting Paradigms in Electronic Portfolio Approaches» [Retrieved January 21, 2010 from: http://electronicportfolios.org/systems/paradigms.html]
Pulliam, C.,& Weitman, C.J. (1997). Electronic portfolios: The case of accessibility. Childhood Education, 73(2), 96.
Barrett, H. (2004) «Electronic Portfolios as Digital Stories of Deep Learning: Emerging Digital Tools to Support Reflection in Learner-Centered Portfolios.» [Retrieved January 21, 2010 from:http://electronicportfolios.org/digistory/epstory.html]
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 Інна Самойлюкевич
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
The names and email addresses entered in this journal site will be used exclusively for the stated purposes of this journal and will not be made available for any other purpose or to any other party.
Responsibility for technical content and for protection of proprietary material rests solely with the author(s) and their organizations and is not the responsibility of the publisher, journal or its Editorial Staff.
The main author is responsible for ensuring that the article has been seen and approved by all the other authors.
It is the responsibility of the author to obtain all necessary copyright release permissions for the use of any copyrighted materials in the manuscript prior to the submission.