Роль педагога в формировании организаторских способностей учащихся начальных класов (из опыта Республики Узбекистан)
DOI:
https://doi.org/10.31499/2306-5532.1-2.2010.18114Abstract
У статті висвітлено досвід Республіки Узбекистан щодо формування організаторських здібностей учнів молодших класів; особлива увага приділена ролі учителя у цьому процесі, а також підготовці майбутніх учителів до трудової діяльності в умовах сучасної школи.
В статье описан опыт Республики Узбекистан в формировании организационных способнострей учеников младших классов; основное внимание посвящено роли учителя в этом процессе, а также подготовке будущих учителей к трудовой деятельности в условиях современной школы.
The article presents the experience of the Republic of Uzbekistasn as to forming leader’s skills, the main attention is paid to the teacher’s role in the process as well as training teachers for work at modern school.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 Фатама Клімова
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
The names and email addresses entered in this journal site will be used exclusively for the stated purposes of this journal and will not be made available for any other purpose or to any other party.
Responsibility for technical content and for protection of proprietary material rests solely with the author(s) and their organizations and is not the responsibility of the publisher, journal or its Editorial Staff.
The main author is responsible for ensuring that the article has been seen and approved by all the other authors.
It is the responsibility of the author to obtain all necessary copyright release permissions for the use of any copyrighted materials in the manuscript prior to the submission.