Теорія і практика освітніх інновацій у контексті проектно-дослідницького підходу

Authors

  • Олена Листопад

DOI:

https://doi.org/10.31499/2306-5532.1-2.2010.18163

Abstract

На підставі аналізу існуючих концепцій проектно-дослідницького підходу у статті розкрито його походження, конкретизовано його сутнісні ознаки як різновиду методології сучасного педагогічного дослідження; систематизовано результати практичного використання проектно-дослідницького підходу у зарубіжній освітній практиці, інноваційній педагогічній діяльності.

На основе анализа современных концепций проектно-исследовательского подхода в статье представлена характеристика терминологической эволюции понятия, конкретизированы его существенные признаки как разновидности методологии современного педагогического исследования; систематизированы результаты практического использования проектно-исследовательского подхода в зарубежной образовательной практике, определена его роль в формировании теории и модернизации практики образовательных инноваций.

On the basis of the Design-Based Research ideas analysis the terminological evolution of the conception is characterized; essential distinctions of The Design-Based Research Methodology’s point of view are represented; outcomes of The Design-Based Research application on the foreign pedagogical practice are systematized; The role of the Design Experiment’s in the pedagogy and learning development is concretized at this article.

 

 

References

Стратегія інноваційного розвитку України на 2010–2020 роки в умовах глобалізацій них викликів/ Авт.-упоряд.: Г.О. Андрощук, І.Б. Жуляєв, Б.Г. Чижевський, М.М. Шевченко. – К.: парламентське видавництво, 2009. – 632 с.

Andriessen D. Combining Design-Based Research and Action Research to Test Managtmtnt Solutions. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.weightlesswealth.com/.../ Andriessen%20DBR%20and%20Action%20Research.PDF

Ben-Zviassaraf O., Orion N. A Design Based Researh of an Earth Systems Based Environmental Curriculum// Evrasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education. – 2009, 5(1), 47-62. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.ejmste.com/v5n1/EURASIA_v5n1_Assarat.pdf

Cobb, P., Confrey, J., DiSessa, A., Lenhrer, R. and Schauble, L. (2003). Design Experiments in Educational Research. Educational Researcher. 32(1), 9. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://it.coe.uga.edu/inforum/paper110/Akilli_DBR_vs_MM_ITForum.pdf

Dede C., Nelson B., Ketelhut D.J., Clarke J., Bowman C. Design-based Strategies for Studying Situated Learning in a Multi-user Virtual Environments. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://muve.gse.harvard.edu/rivercityproject/.../dede/CLS04.pdf

Design-Based Research. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://en.wikipedia.org/wiki/ Design_Based _Research

Design-Based Research: An Emerging Paradigm for Educational Inquiry// Educational Researcher, 2003. Vol.32(1), pp.5-8. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http:// ees.edc.org/cwis_docs/NEWS…/Design_Research_Coll_EMERGING.pdf

DiSessa, A. (2006) Design-Based Research Theory 2 and Pactice. Presented at the London Knowledge Lab. 2 November 2006. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http:// www.lkl.ac.uk/video/disessa//06.htm

Hoadley C. Creating context: Design-Based Research in creating and under standing CSCL. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http:// www.tophe.net/papers/csc/02hoadley.pdf

Kelly A. E. Research as Design. // Educational Researchers, 2003, Vol. 32(1), pp. 3-4. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.ethiopia-ed.net/images/157532261.pdf

Reeves, T. Interview. http://projects.coe.uga.edu/dbr/expertinterview.htm

Sandoval W., Bell Ph. Design-Based Research Methods for Studying Learning in Context: Introduction// Educational Psychologist, 2004,Vol.39(4), pp. 199-201. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.gseis.ucla.edu/faculty/sandoval/pdf/epdbr/EPDBR_Intro.pdf

Thoresen V. W., Jegou F., Girardi S. LOLA project (Looking for Likely Alternative). [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http: //fulltest.bibsys.no/hihm/oppdragsrapport/2009/02/opprapp02_2009.pdf

Wang, F., Hannafin, M.J. (2004). Using Design-Based Research in Design and Research of Technology-Enhanced Learning Environment (TELEs). – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.maplewind.com/research/wanghannafin04a.pdf

How to Cite

Листопад, О. (2013). Теорія і практика освітніх інновацій у контексті проектно-дослідницького підходу. Studies in Comparative Education, (1-2). https://doi.org/10.31499/2306-5532.1-2.2010.18163

Issue

Section

OSVITNI REFORMY I INNOVATSIYI