Проблема культури американської школи у вітчизняних порівняльно-педагогічних досліджень

Authors

  • Ганна Костенко

DOI:

https://doi.org/10.31499/2306-5532.3-4.2010.18335

Abstract

У статті розглянуто сутність поняття «культура школи», яку автор визначає як важливий чинник, що впливає на ефективність освітніх реформ; обґрунтовано доцільність аналізу особливостей культури американської школи у контексті вітчизняних порівняльно-педагогічних досліджень.

В статье рассмотрена сущность и основные составляющие понятия «культура школы», которую автор определяет как важный фактор, влияющий на эффективность образовательных реформ; обоснована необходимость анализа особенностей культуры американской школы в контексте отечественных сравнительно-педагогических исследований.

The article reveals the essence and the basic making concepts of «school culture» which the author defines as an important factor influencing the efficiency of educational reforms; necessity of analyzing American school culture peculiarities in the context of Ukrainian comparative research has been proved

 

 

References

Бевз О. П. Гуманістична педагогіка і психологія як основа підтримки саморозвиваючої особистості в освіті США / О. П. Бевз // Педагогіка і психологія. – 2006. – № 2 (51). – С. 107–114.

Бойченко М. А. Реформування управління загальною середньою освітою: досвід США : монографія / М. А. Бойченко. – Суми : Вид-во СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2009. – 180 с.

Вєтрова І. М. Розвиток альтернативної середньої освіти у США (друга половина ХХ століття) : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня кандидата пед. наук : спец. 13.00.01 «Загальна педагогіка та історія педагогіки» / Ірина Миколаївна Вєтрова. – Київ, 2008. – 20 с.

Голубкова Н. Л. Розвиток партнерства школи, сім’ї та громади: американський досвід / Н. Л. Голубкова // Педагогічні науки : зб. наук. пр. / редкол. : М. О. Лазарєв (відп. ред.) [та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2007. – Ч. 4. – С. 15–21.

Гулецька Я. Г. Полікультурна освіта студентської молоді в університетах США : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня кандидата пед. наук : спец. 13.00.01 «Загальна педагогіка та історія педагогіки» / Яна Гаврилівна Гулецька. – Київ, 2008. – 19 с.

Дмитриев Г. Д. Модернизм, постмодернизм и теория содержания школьного образования в США / Г. Д. Дмитриев // Педагогика. – 2007. – № 5. – С. 94–103.

Жуковський В. М. Морально-етичне виховання в американській школі (30-ті роки ХІХ ст. – 90-ті роки ХХ ст.) : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня доктора пед. наук : спец. 13.00.01 «Загальна педагогіка та історія педагогіки» / Василь Миколайович Жуковський. – Київ, 2004. – 28 с.

Gwozda M., Live the life or survive? Homo transgreditus in a free time, in: Homo creator or Homo ludens? Creators – internauts – travelers, W. Muszyński, M. Sokołowski (red.). – Torun, 2008. – P. 240–254.

Заїченко Н. В. Особливості позакласної роботи з учнівською молоддю в США / Н. В. Заїченко // Педагогіка і психологія. – 2005. – № 2 (47). – С. 127–137.

Ліхневська Т. А. Громадянське виховання учнівської молоді у середній школі США: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня кандидата пед. наук : спец. 13.00.01 «Загальна педагогіка та історія педагогіки» / Тетяна Анатоліївна Ліхневська. – Тернопіль, 2009. – 19 с.

Мілова О. Є. Тенденції постмодернізму в педагогічній теорії та практиці США (60–90-ті роки ХХ століття) : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня кандидата пед. наук : спец. 13.00.01 «Загальна педагогіка та історія педагогіки» / Оксана Євгенівна Мілова. – Луганськ, 2009. – 22 с.

Нагач М. В. Підготовка майбутніх учителів у школах професійного розвитку в США : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня кандидата пед. наук : спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / Марина Володимирівна Нагач. – Київ, 2008. – 21 с.

Сбруєва А. А. Тенденції реформування середньої освіти розвинених англомовних країн в контексті глобалізації (90-ті рр. ХХ – початок ХХІ ст.) : монографія / А. А. Сбруєва. – Суми : ВАТ «Сумська обласна друкарня», Видавництво «Козацький вал», 2004. – 500 с.

Чорна Н. В. Оцінювання навчальних досягнень учнів методом тестування в педагогіці США : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня кандидата пед. наук : спец. 13.00.01 «Загальна педагогіка та історія педагогіки» / Наталія Володимирівна Чорна. – Житомир, 2005. – 23 с.

How to Cite

Костенко, Г. (2013). Проблема культури американської школи у вітчизняних порівняльно-педагогічних досліджень. Studies in Comparative Education, (3-4). https://doi.org/10.31499/2306-5532.3-4.2010.18335

Issue

Section

ISTORIYA TA METODOLOGIYA PORIVNIALNYH DOSLIDZHEN