мировой опыт формирования толерантности учащихся общеобразовательных школ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2306-5532.3-4.2010.18347Abstract
Стаття присвячена опису світового досвіду формування толерантності учнів загальноосвітніх шкіл. Описана історія підходів до формування толерантності в різних країнах, охарактеризовані особливості державної політики й освітніх орієнтирів щодо формування толерантності особистості.
Статья посвящена описанию мирового опыта формирования толерантности учащихся общеобразовательных школ. Описана история подходов к формированию толерантности в разных странах, охарактеризованы особенности государственной политики и образовательных ориентиров относительно толерантности.
The article is devoted to the description of the world experience in forming pupils’ tolerance in different countries; some peculiarities of state policy and as to tolerance have been characterized
References
Каримов И.А. Узбекистан на пороге 21 века: угрозы безопасности, условия и гарантии прогресса. – Т.: Узбекистон. – С. 136.
Кон И.С. Ребёнок и общество. – М., 1988. – С. 155.
Разумова Т.О., Телешова И.Г. Образование и человеческое развитие. – М.: «ТЕИС», 2000. – С. 109.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 Раушан Медетова
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
The names and email addresses entered in this journal site will be used exclusively for the stated purposes of this journal and will not be made available for any other purpose or to any other party.
Responsibility for technical content and for protection of proprietary material rests solely with the author(s) and their organizations and is not the responsibility of the publisher, journal or its Editorial Staff.
The main author is responsible for ensuring that the article has been seen and approved by all the other authors.
It is the responsibility of the author to obtain all necessary copyright release permissions for the use of any copyrighted materials in the manuscript prior to the submission.