Діяльність національної мережі партнерства шкіл щодо запровадження співпраці школи, сім'ї та громади (досвід США)
DOI:
https://doi.org/10.31499/2306-5532.3-4.2010.18357Abstract
У статті здійснено аналіз діяльності Національної мережі партнерства шкіл (НМПШ) на сучасному етапі розвитку американського суспільства. Партнерство школи, сім’ї та громади розглядається як стратегія освітньої реформи, що спрямована на покращення успішності учнів і надання технічної допомоги тим школам, округам і штатам, які усвідомлюють важливість партнерських відносин між школою, сім’єю та громадою.
В статье осуществлен анализ деятельности Национальной сети партнерства школ на современном этапе развития американского общества. Партнерство школы, семьи и общины рассматривается как стратегия образовательной реформы, нацеленной на улучшение успеваемости учащихся и призвана оказывать техническую помощь тем школам, округам и штатам, которые понимают важность партнерских отношений между школой, семьёй и общиной.
The article analyses the activities of the National Network of Partnership Schools at the present stage of development of the American society. Partnership of school, family and community is viewed as an educational reform strategy aimed at improving student achievements and provides technical assistance to schools, districts and states that realize the importance of partnership relations between school, family and community
References
Eccles J. S., Harold R. D. Parent-school involvement during the early adolescent years // Teachers College Record. – 1993. – № 94. – Р. 568–587.
Epstein J. L. School/family/community partnerships: Caring for the children we share // Phi Delta Kappan. – 1995. – № 76. – Р. 701–712.
Epstein J., Sanders M. G., Simon B. S. School, family, and community partnerships: Your handbook for action. – Thousand Oaks, CA (USA): Sage, 2002. – 380 p.
Epstein J., Jansorn N. R. School, family, and community partnership link the plan // Educational Digest. – February 2004. – Vol. 69. – № 6. – P. 19–23.
Sanders M. G. Schools’ Programs and Progress in the National Network of Partnership Schools // The Journal of Educational Research. – 1999. – V. 92. – № 4. – P. 220–229.
Sanders M. G., Epstein J. L. International perspectives on school, family and community partnerships // Childhood Education. – 1998. – Vol. 74. – № 6. – Р. 340–342.
Simon B., Salinas K. C., Epstein J. L. Using technology to develop programs of school, family and community partnerships. Paper presented at the Families, Technology and Education Conference. – Champaign, IL, 1997, November. URL: http://ceep.crc.uiuc.edu/eecearchive/books/fte/links/simon-b.html
Turner R. The community school: All things to all people? // High School Magazine. – 1998, January/February. – Vol. 5. – P. 18–21.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 Наталія Голубкова
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
The names and email addresses entered in this journal site will be used exclusively for the stated purposes of this journal and will not be made available for any other purpose or to any other party.
Responsibility for technical content and for protection of proprietary material rests solely with the author(s) and their organizations and is not the responsibility of the publisher, journal or its Editorial Staff.
The main author is responsible for ensuring that the article has been seen and approved by all the other authors.
It is the responsibility of the author to obtain all necessary copyright release permissions for the use of any copyrighted materials in the manuscript prior to the submission.