Формування інтелектуальної компетентності майбутніх учнів гуманітарних спеціальностей у контексті педагогічної науки США

Authors

  • Марія Радишевська

DOI:

https://doi.org/10.31499/2306-5532.3-4.2010.18472

Abstract

Стаття присвячена вивченню педагогічного досвіду США щодо підготовки майбутніх учителів гуманітарних спеціальностей. Зясовано ступінь розробленості проблеми формування інтерактивної компетентності у зарубіжній літературі. Визначено механізми та принципи формування цієї компетентності. Обґрунтовано необхідність її формування у процесі фахової підготовки.

Статья посвящена изучению педагогического опыта США в подготовке будущих учителей гуманитарных специальностей. Рассматривается степень разработанности проблемы формирования интерактивной компетентности в зарубежной литературе. Определены механизмы и принципы формирования данной компетентности. Обосновывается необходимость её формирования в процессе профессиональной подготовки учителей.

The article is dedicated to the study of the USA education experience in preparing future Humanities teachers. It highlights the development level of the interaction competence formation described in the foreign literature. The author defines the mechanisms and principles of the interaction competence and accounts for the necessity of its formation in the process of professional training

 

 


References

Європейське Мовне Портфоліо: Метод. видання / Уклад. О. Карп’юк. – Тернопіль: ЛібраТерра, 2008. – 112 с.

Brown H. D. Teaching by Principles. An Interactive Approach to Language Pedagogy. Prentice Hall Regents, 1994. – 162 p.

Hall J. K. and others. Second and Foreign Language Learning through Classroom Interaction. Publishers, 2000. – P. 110–150.

Klippel F. Keep Talking. Communicative Fluency Activities for Language Teaching. CUP, 2002. – 187 p.

Longman Exams Dictionary. Pearson Education Limited, 2006. – 1833 p.

Nunan D., Tsui Amy B. B. and others. English Applied Linguistics Intoroducing Classroom Interaction. Pinguin Publishers, 1995. – P. 6–107.

Olson M. W., Begermann V. E. In the Classroom. An Introduction to Education. McGraw Hill, 1998. – 180 p.

Richards J. C. Reflective Teaching in Second Language Classroom. CUP, 1994. – P. 84–144.

Shoemaker C. L., Shoemaker F. F. Interactive Techniques for the ESL Classroom Interaction. Heinle & Heinle Publishers, 1991. – P. 20–45.

Trilling B., Fadel C. 21st Century Skills. Learning for Life in Our Times. Publishedby Jossey-Bass. USA, 2009. – 206 p.

Van Lier L. Interaction in the Language Curriculum: Awareness, Authenticity, Autonomy. New York and London, 1996. – 145 p.

How to Cite

Радишевська, М. (2013). Формування інтелектуальної компетентності майбутніх учнів гуманітарних спеціальностей у контексті педагогічної науки США. Studies in Comparative Education, (3-4). https://doi.org/10.31499/2306-5532.3-4.2010.18472

Issue

Section

PEDAGOGICNYI PERSONAL