Формування інтелектуальної компетентності майбутніх учнів гуманітарних спеціальностей у контексті педагогічної науки США
DOI:
https://doi.org/10.31499/2306-5532.3-4.2010.18472Abstract
Стаття присвячена вивченню педагогічного досвіду США щодо підготовки майбутніх учителів гуманітарних спеціальностей. З’ясовано ступінь розробленості проблеми формування інтерактивної компетентності у зарубіжній літературі. Визначено механізми та принципи формування цієї компетентності. Обґрунтовано необхідність її формування у процесі фахової підготовки.
Статья посвящена изучению педагогического опыта США в подготовке будущих учителей гуманитарных специальностей. Рассматривается степень разработанности проблемы формирования интерактивной компетентности в зарубежной литературе. Определены механизмы и принципы формирования данной компетентности. Обосновывается необходимость её формирования в процессе профессиональной подготовки учителей.
The article is dedicated to the study of the USA education experience in preparing future Humanities teachers. It highlights the development level of the interaction competence formation described in the foreign literature. The author defines the mechanisms and principles of the interaction competence and accounts for the necessity of its formation in the process of professional training
References
Європейське Мовне Портфоліо: Метод. видання / Уклад. О. Карп’юк. – Тернопіль: ЛібраТерра, 2008. – 112 с.
Brown H. D. Teaching by Principles. An Interactive Approach to Language Pedagogy. Prentice Hall Regents, 1994. – 162 p.
Hall J. K. and others. Second and Foreign Language Learning through Classroom Interaction. Publishers, 2000. – P. 110–150.
Klippel F. Keep Talking. Communicative Fluency Activities for Language Teaching. CUP, 2002. – 187 p.
Longman Exams Dictionary. Pearson Education Limited, 2006. – 1833 p.
Nunan D., Tsui Amy B. B. and others. English Applied Linguistics Intoroducing Classroom Interaction. Pinguin Publishers, 1995. – P. 6–107.
Olson M. W., Begermann V. E. In the Classroom. An Introduction to Education. McGraw Hill, 1998. – 180 p.
Richards J. C. Reflective Teaching in Second Language Classroom. CUP, 1994. – P. 84–144.
Shoemaker C. L., Shoemaker F. F. Interactive Techniques for the ESL Classroom Interaction. Heinle & Heinle Publishers, 1991. – P. 20–45.
Trilling B., Fadel C. 21st Century Skills. Learning for Life in Our Times. Publishedby Jossey-Bass. USA, 2009. – 206 p.
Van Lier L. Interaction in the Language Curriculum: Awareness, Authenticity, Autonomy. New York and London, 1996. – 145 p.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 Марія Радишевська
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
The names and email addresses entered in this journal site will be used exclusively for the stated purposes of this journal and will not be made available for any other purpose or to any other party.
Responsibility for technical content and for protection of proprietary material rests solely with the author(s) and their organizations and is not the responsibility of the publisher, journal or its Editorial Staff.
The main author is responsible for ensuring that the article has been seen and approved by all the other authors.
It is the responsibility of the author to obtain all necessary copyright release permissions for the use of any copyrighted materials in the manuscript prior to the submission.