Альтернативні типології освітніх реформ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2306-5532.3-4.2010.18476Abstract
У статті висвітлено сучасні підходи до дослідження типологій освітніх реформ, які ґрунтуються на визначених критеріях і можуть застосовуватися для аналізу змін систем освіти минулого, сучасного і майбутнього.
В статье освещены современные подходы к исследованию типологий образовательных реформ, которые основываются на определенных критериях и могут применяться для анализа изменений систем образования прошлого, настоящего и будущего.
The article presents modern approaches to research typologies of educational reforms which are based on certain criteria are shined and can be applied to the analysis of changes of education systems of the past, modern and future
References
Лексин, В., Швецов, А. Общая теория реформ. Контуры и система исследования // Теория и практика организации проведения реформ. Сборник трудов Института системного анализа Российской Академии наук / ред. В.Н. Лексин. – М.: УРСС, 1995. – С. 6–51.
Pachociński, R. Strategie reform oświatowych na świecie. – Warszawa: IBE, 2003. – 184 s.
Carnoy, M., Levin, H. The limits of educational reform. – New York, 1976.
Tchorzewski, A. Uwarunkowania i kreatorzy reform edukacyjnych // Edukacja w dialogu i reformie / pod red. A. Karpińskiej. – Białystok: Trans Humana, 2002. – S. 88–102.
Birzea, C. Reformni proces ve skolstvi transformujicich se zemi sredni a vychodni Evropy // Reformy skolstvi ve sredni a vychodni Evrope. Prubehy a vysledky. – Praha, 1996. – S. 6–19.
Śliwerski, B. Jak zmieniać szkołę? Studia z polityki oświatowej i pedagogiki porównawczej. – Kraków: Impuls, 1998. – 293 s.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 Алла Василюк
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
The names and email addresses entered in this journal site will be used exclusively for the stated purposes of this journal and will not be made available for any other purpose or to any other party.
Responsibility for technical content and for protection of proprietary material rests solely with the author(s) and their organizations and is not the responsibility of the publisher, journal or its Editorial Staff.
The main author is responsible for ensuring that the article has been seen and approved by all the other authors.
It is the responsibility of the author to obtain all necessary copyright release permissions for the use of any copyrighted materials in the manuscript prior to the submission.