Інноваційний потенціал реформування управління загальною середньою освітою США та засоби його використання в Украні
DOI:
https://doi.org/10.31499/2306-5532.3-4.2010.18479Abstract
У статті висвітлено позитивні концептуальні ідеї і досвід реформування системи управління загальною середньою освітою у США, охарактеризовано перспективи використання відповідного американського досвіду з метою вдосконалення управління шкільною освітою в Україні.
В статье освещены положительные концептуальные идеи американского опыта реформирования управления общим средним образованием на разных уровнях функционирования образовательной системы и возможности их использования в Украине с учётом особенностей управления отечественным образованием
The article analyses positive conceptual ideas of American secondary education management reforming experience at different functioning levels of education system and the means of their employment in Ukraine taking into consideration peculiarities of education management in our country
References
Національна доктрина розвитку освіти // Освіта. – 2002. – 24 квітня – 1 травня. – № 26. – С. 2–4.
Putting standards to the test : A design for evaluating the systemic reform in education / [M. Puma, J. Raphael, K. Olson, J. Hannaway]. – Washington, D.C. : Urban Institute ; Education Policy Center, 2000. – 143 p.
Rorrer A. Districts as institutional actors in educational reform / A. Rorrer, L. Skrla, J. Scheurich // Educational Administration Quarterly. – August 2008. – Vol. 44, № 3. – Р. 307–358.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 Марина Бойченко
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
The names and email addresses entered in this journal site will be used exclusively for the stated purposes of this journal and will not be made available for any other purpose or to any other party.
Responsibility for technical content and for protection of proprietary material rests solely with the author(s) and their organizations and is not the responsibility of the publisher, journal or its Editorial Staff.
The main author is responsible for ensuring that the article has been seen and approved by all the other authors.
It is the responsibility of the author to obtain all necessary copyright release permissions for the use of any copyrighted materials in the manuscript prior to the submission.