Інноваційні підходи до укладення навчальних програм для загальноосвітніх шкіл Австралії
DOI:
https://doi.org/10.31499/2306-5532.3-4.2010.18502Abstract
У статті висвітлено сучасні реформаторські процеси в освітній галузі Австралії. Схарактеризовані головні етапи розроблення та впровадження австралійської національної навчальної програми для загальноосвітніх середніх шкіл. Розглянуто діяльність національного «Відомства у справах шкільного курикулуму», спрямовану на модернізацію змісту австралійської шкільної освіти з урахуванням кращого світового досвіду
В статье освещены современные реформаторские процессы в образовательной сфере Австралии. Охарактеризованы основные этапы разработки и внедрения австралийской национальной учебной программы для общеобразовательных средних школ. Рассмотрена деятельность национального «Ведомства по вопросам школьного куррикулума», направленная на модернизацию содержания австралийского школьного образования с учетом лучшего мирового опыта.
The article deals with the modern reformation processes in Australian education. Australian National Curriculum development and implementation key phases are characterized. ACARA development activities in Australian schooling content modernization are considered
References
Волкова А.А. Традиции и инновации в развитии школьного образования Австралии. Дис. канд. пед. наук: 13.00.01. – М.: РГБ, 2005.
Державна національна програма «Освіта: Україна ХХІ століття». – К.: Райдуга, 1994. – 61 с.
Сбруєва А.А. Тенденції реформування середньої освіти розвинених англомовних країн в контексті глобалізації (90-ті рр. ХХ – початок ХХІ ст.): Дис. д-ра пед. наук: 13.00.01 / Інститут педагогіки АПН України. – К., 2005. – 462 с.
Geoff Emmett, Lois Kennedy. New Times Old Questions. – Brisbane, 1997. – P. 16.
Melbourne Declaration on Educational Goals for Young Australians. – Melbourne, 2008. – Режим доступу: http://www.curriculum.edu.au
National Curriculum Development Paper. National Curriculum Board. – Melbourne, 2008. – Режим доступу: http://www.acara.edu.au
National Curriculum Design. National Curriculum Board. – Melbourne, 2008. – Режим доступу: http://www.aare.edu.au
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 Олена Бондарчук
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
The names and email addresses entered in this journal site will be used exclusively for the stated purposes of this journal and will not be made available for any other purpose or to any other party.
Responsibility for technical content and for protection of proprietary material rests solely with the author(s) and their organizations and is not the responsibility of the publisher, journal or its Editorial Staff.
The main author is responsible for ensuring that the article has been seen and approved by all the other authors.
It is the responsibility of the author to obtain all necessary copyright release permissions for the use of any copyrighted materials in the manuscript prior to the submission.