Підходи до освітньо-кваліфікаційного рівня "магістр" у європейському просторі вищої освіти
DOI:
https://doi.org/10.31499/2306-5532.1.2011.18556Abstract
У статті розглядаються особливості визнання наукових ступенів у Європейському просторі вищої освіти на матеріалі висновків і рекомендацій конференції по Болонському процесу «Наукові ступені рівня «Магістр». Визначено національні особливості практичного впроваджеення процесу визнання освітньо-кваліфікаційних рівнів і наукових ступенів.
В статье рассматриваются особенности получения ученых степеней в Европейском просторе высшего образования на материалах выводов и рекомендаций конференции по Болонскому процессу «Ученые степени уровня «Магистр». Определены национальные особенности практического внедрения процесса признания образовательно-квалификационных уровней и научных степеней.
The peculiarities of the degree award in the European Higher Education Area are considered in the article according to the conclusions and recommendations of the Bologna Process Conference «Master Degree». National peculiarities of practical applying the process of credit transfer and degrees validation have been described.
References
Convention on the Recognition of Qualifications concerning Higher Education in the European Region CETS No.: 165. Available at: http://conventions.coe.int/Treaty/en/Treaties/Html/165.htm
Developing attitudes to recognition: substantial differences in an age of globalisation. – Council of Europe, 2010. – 170 р.
European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS). European Commission. Education & training. – Available at: http://ec.europa.eu/education/lifelong-learning-policy/doc48_en.htm
Johnson J. M., Griffith J. E. Human Resources for Science & Technology: The European Region (1996). – DIANE Publishing, 2000. – 143 р.
Rauhvargers A. New challenges in recognition: recognition of prior learning and recognition in a global context, Том 638. – Council of Europe, 2008. – 129 p.
Rauhvargers A., Rusakova A. Improving recognition in the European higher education area: an analysis of national action plans. Council of Europe, 2010 – 176 p.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 Ірина Куліш
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
The names and email addresses entered in this journal site will be used exclusively for the stated purposes of this journal and will not be made available for any other purpose or to any other party.
Responsibility for technical content and for protection of proprietary material rests solely with the author(s) and their organizations and is not the responsibility of the publisher, journal or its Editorial Staff.
The main author is responsible for ensuring that the article has been seen and approved by all the other authors.
It is the responsibility of the author to obtain all necessary copyright release permissions for the use of any copyrighted materials in the manuscript prior to the submission.