Підходи до освітньо-кваліфікаційного рівня "магістр" у європейському просторі вищої освіти

Authors

  • Ірина Куліш

DOI:

https://doi.org/10.31499/2306-5532.1.2011.18556

Abstract

У статті розглядаються особливості визнання наукових ступенів у Європейському просторі вищої освіти на матеріалі висновків і рекомендацій конференції по Болонському процесу «Наукові ступені рівня «Магістр». Визначено національні особливості практичного впроваджеення процесу визнання освітньо-кваліфікаційних рівнів і наукових ступенів.

В статье рассматриваются особенности получения ученых степеней в Европейском просторе высшего образования на материалах выводов и рекомендаций конференции по Болонскому процессу «Ученые степени уровня «Магистр». Определены национальные особенности практического внедрения процесса признания образовательно-квалификационных уровней и научных степеней.

The peculiarities of the degree award in the European Higher Education Area are considered in the article according to the conclusions and recommendations of the Bologna Process Conference «Master Degree». National peculiarities of practical applying the process of credit transfer and degrees validation have been described.

 

 

References

Convention on the Recognition of Qualifications concerning Higher Education in the European Region CETS No.: 165. Available at: http://conventions.coe.int/Treaty/en/Treaties/Html/165.htm

Developing attitudes to recognition: substantial differences in an age of globalisation. – Council of Europe, 2010. – 170 р.

European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS). European Commission. Education & training. – Available at: http://ec.europa.eu/education/lifelong-learning-policy/doc48_en.htm

Johnson J. M., Griffith J. E. Human Resources for Science & Technology: The European Region (1996). – DIANE Publishing, 2000. – 143 р.

Rauhvargers A. New challenges in recognition: recognition of prior learning and recognition in a global context, Том 638. – Council of Europe, 2008. – 129 p.

Rauhvargers A., Rusakova A. Improving recognition in the European higher education area: an analysis of national action plans. Council of Europe, 2010 – 176 p.

How to Cite

Куліш, І. (2013). Підходи до освітньо-кваліфікаційного рівня "магістр" у європейському просторі вищої освіти. Studies in Comparative Education, (1). https://doi.org/10.31499/2306-5532.1.2011.18556

Issue

Section

OSVITNI SYSTEMY TA INSTYTUTSIYI