Взаємодія сім'ї і школи як чинники шкільних стандартів у США

Authors

  • Віталій Качур

DOI:

https://doi.org/10.31499/2306-5532.1.2011.18557

Abstract

У статті розкрито зміст роботи кількох державних навчально-професійних організацій у США та місце взаємодії сім’ї і школи у їхніх стандартах; проаналізовано позиції та умови забезпечення співпраці сім’ї і школи як важливих учасників навчально-виховного процесу; виявлено партнерів (учителі, сім’я та громадськість), які працюють на покращення учнівської успішності відповідно до нових професійних державних стандартів.

В статье раскрываются содержание работы нескольких государственных учебно-профессиональных организаций в США и место взаимодействия семьи и школы в их стандартах; анализируются позиции, и условия обеспечения сотрудничества семьи и школы, как важных участников учебно – воспитательного процесса для достижения преимуществ привлечения семьи к учебному процессу; определяются важные партнеры (учителя, семья и общественность), которые работают на улучшение ученической успеваемости за новыми профессиональными и государственными стандартами.

The article reveals the maintenance of several state educational and professional organizations work in the USA and the place of family and school interaction in their standards; positions, and conditions of family and school cooperation maintenance, as important educational process participants for the achievement advantages of family involvement to the educational process are analyzed; important partners (teachers, family and the community) who work on the improvement of student’s progress according to the new state professional standards are defined.

 

 

References

Family-School Partnerships. [Electronic resource]. – 2010. – URL : http://www.pta.org/ common_core_state_standards.asp.

Handbook of school-family partnerships / edited by Sandra L. Christenson, Amy L. Reschly. – New York: Routledge, 2010. – 525 p.

Klecka C. L., Donovan L., & Fisher R. In their shoes: Teacher educators’ reframing portfolio development from the students’ perspective / C. L. Klecka, L. Donovan, R. Fisher // Journal of Computing in Teacher Education. – 2007. – № 24(1). – Р. 31–36.

National Association of School Psychologists professional standards [Electronic resource]. – 2010. – URL : www.nasponline.org/standards/2010standards.aspx.

Overview of the 10 Standards and access the standards and criteria. – URL : www.naeyc.org/positionstatements/learning_standards

How to Cite

Качур, В. (2013). Взаємодія сім’ї і школи як чинники шкільних стандартів у США. Studies in Comparative Education, (1). https://doi.org/10.31499/2306-5532.1.2011.18557

Issue

Section

OSVITNI SYSTEMY TA INSTYTUTSIYI