Взаємодія сім'ї і школи як чинники шкільних стандартів у США
DOI:
https://doi.org/10.31499/2306-5532.1.2011.18557Abstract
У статті розкрито зміст роботи кількох державних навчально-професійних організацій у США та місце взаємодії сім’ї і школи у їхніх стандартах; проаналізовано позиції та умови забезпечення співпраці сім’ї і школи як важливих учасників навчально-виховного процесу; виявлено партнерів (учителі, сім’я та громадськість), які працюють на покращення учнівської успішності відповідно до нових професійних державних стандартів.
В статье раскрываются содержание работы нескольких государственных учебно-профессиональных организаций в США и место взаимодействия семьи и школы в их стандартах; анализируются позиции, и условия обеспечения сотрудничества семьи и школы, как важных участников учебно – воспитательного процесса для достижения преимуществ привлечения семьи к учебному процессу; определяются важные партнеры (учителя, семья и общественность), которые работают на улучшение ученической успеваемости за новыми профессиональными и государственными стандартами.
The article reveals the maintenance of several state educational and professional organizations work in the USA and the place of family and school interaction in their standards; positions, and conditions of family and school cooperation maintenance, as important educational process participants for the achievement advantages of family involvement to the educational process are analyzed; important partners (teachers, family and the community) who work on the improvement of student’s progress according to the new state professional standards are defined.
References
Family-School Partnerships. [Electronic resource]. – 2010. – URL : http://www.pta.org/ common_core_state_standards.asp.
Handbook of school-family partnerships / edited by Sandra L. Christenson, Amy L. Reschly. – New York: Routledge, 2010. – 525 p.
Klecka C. L., Donovan L., & Fisher R. In their shoes: Teacher educators’ reframing portfolio development from the students’ perspective / C. L. Klecka, L. Donovan, R. Fisher // Journal of Computing in Teacher Education. – 2007. – № 24(1). – Р. 31–36.
National Association of School Psychologists professional standards [Electronic resource]. – 2010. – URL : www.nasponline.org/standards/2010standards.aspx.
Overview of the 10 Standards and access the standards and criteria. – URL : www.naeyc.org/positionstatements/learning_standards
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 Віталій Качур
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
The names and email addresses entered in this journal site will be used exclusively for the stated purposes of this journal and will not be made available for any other purpose or to any other party.
Responsibility for technical content and for protection of proprietary material rests solely with the author(s) and their organizations and is not the responsibility of the publisher, journal or its Editorial Staff.
The main author is responsible for ensuring that the article has been seen and approved by all the other authors.
It is the responsibility of the author to obtain all necessary copyright release permissions for the use of any copyrighted materials in the manuscript prior to the submission.