Школа "устоз-шогірд", нові підходи до давньої традиції (республіка Узбекістан) (російською мовою)
DOI:
https://doi.org/10.31499/2306-5532.1.2011.18560Abstract
У статті йдеться про необхідність створення нової структури і засобів формування очікуваних професійних компетентностей сучасного педагога, про інститут наставництва – школу «Устоз-шогірд» – одну з форм цільового підвищення кваліфікації молодих педагогічних кадрів під керівництвом педагогів-майстрів.
В статье говорится о необходимости создания новой структуры и средств культивирования ожидаемых профессиональных компетенций современного педагога, об институте наставничества – школе «Устоз-шогирд» – одной из форм целевого повышения квалификации молодых педагогических кадров под руководством педагогов-мастеров.
The article highlights the necessity of creating new structures and means of forming the teacher’s proficiency. The Ustoz-Shogird school is presented as a mentoring institution serving for young teachers’ retraining under the supervision of experienced mentors.
References
Жариков Е. С. Вступающему в должность. – М.: Знание, 1995. – 280 с.
Загвязинский В. И. Педагогическое творчество учителя. – М.: Педагогика, 1987. – 160 с.
Измайлов А. Э. Народная педагогика: педагогические воззрения народов Средней Азии и Казахстана. – М.: Педагогика, 1991. – 252 с.
Коррекционно-обучающие программы повышения уровня профессионального развития учителя: Учеб. пособие. Серия «Библиотека педагога-практика». – М.: Московский психолого-социальный институт. – Воронеж: НПО «МОДЭК», 2001. – 304 с.
Национальный отчет по среднесрочной оценке достижений целей по образованию для всех. – 2007. – [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://planipolis.iiep.unesco.org/upload/Uzbekistan/ Uzbekistan_EFA_MDA_RUS.pdf
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 Бахтіяр Даніяров
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
The names and email addresses entered in this journal site will be used exclusively for the stated purposes of this journal and will not be made available for any other purpose or to any other party.
Responsibility for technical content and for protection of proprietary material rests solely with the author(s) and their organizations and is not the responsibility of the publisher, journal or its Editorial Staff.
The main author is responsible for ensuring that the article has been seen and approved by all the other authors.
It is the responsibility of the author to obtain all necessary copyright release permissions for the use of any copyrighted materials in the manuscript prior to the submission.