Клінічний підхід як провідна технологія формування особистьсті вчителя-рефлексивного практика у Франції

Authors

  • Тетяна Харченко

DOI:

https://doi.org/10.31499/2306-5532.1.2011.18563

Abstract

У статті доводиться, що клінічний підхід є необхідною умовою розвитку особистості вчителя – рефлексивного практика. Він допускає чергування теорії й практики у процесі професійної підготовки. Практика є для майбутнього вчителя роботою з побудови нових теоретичних знань і формування нових практичних і професійних компетенцій. Робота виконується в рамках Програми спільних досліджень у галузі науково-технологічного співробітництва між Україною і Францією «Дніпро», за сприяння Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України та Міністерства закордонних справ Франції.

В статье доказано, что клинический подход является необходимым условием развития личности учителя-рефлексивного практика. Он предполагает чередование теории и практики в процессе профессиональной подготовки. Практика для будущего учителя является работой по построению новых теоретических знаний и работой по формированию новых профессиональных компетенций.

It has been proved in the article that the clinical approach is a necessary condition of the reflective practical teacher’s personality development. It implies alternation of theory and practice in the process of professional training. For the would-be teacher practice is a work on obtaining new theoretical knowledge and formation of new practical and professional competence.


References

Харченко Т. Г. Розвиток особистості вчителя-рефлексивного практика як пріоритетна складова процесу гуманізації педагогічної освіти у Франції в другій половині ХХ століття / Т. Г. Харченко // Вісн. Луган. нац. ун-ту імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. – Луганськ, 2011. – № 5.

Gillet P. Pour une pédagogique ou l’enseignant-praticien / Р. Gillet. – Paris : PUF, 1987. – 193 р.

Tardif J. Le transfert de compétences analysé à travers la formation de professionnels / J. Tardif // in Meirieu Ph., Develay M., Durand C., Mariani Y. Le concept de transfert de connaissances en formation initiale et en formation continue. – Lyon : CRDP, 1996. – P. 31–46.

Le Boterf G. De la compétence. Essai sur un attracteur étrange. – Paris : Édition d’organisation, 1994. – 201 р.

Perrenoud Ph. Développer la pratique réflexive dans le métier d’enseignant / Ph. Perrenoud. – Paris : ESF éditeur, 2001. – 224 p.

Altet M. La formation professionnelle des enseignants / М. Altet. – Paris : PUF, 1994. – 264 p.

Altet M. Les compétences de l’enseignant professionnel. Entre savoirs, schèmes d’action et adaptation : le savoir-analyser / М. Altet // Paquay L., Altet M., Charlier E., Perrenoud Ph. Former des enseignants professionnels. – Paris, Bruxelles : De Bœck Université, 1996. – P. 27–40.

Meirieu Ph. Apprendre ... oui, mais comment? / Ph. Meirieu. – Paris : ESF éditeur, 1989. – 213 р.

Meirieu Ph. Enseigner, scénario pour un métier nouveau / Ph. Meirieu. – Paris : ESF éditeur, 1990. – 187 р.

Cifali M. Modèle clinique de formation professionnelle, apports des sciences humaines, théorisation d’une pratique / М. Cifali. – Genève : Faculté de psychologie et des sciences de l’éducation, 1991. – 164 р.

Cifali M. Freud et la pédagogie / М. Cifali, F. Imbert. – Paris : PUF, 1998. – 184 р.

Filloux J. Du contrat pédagogique. La discours inconscient de l’école / J. Filloux. – Paris : Dunod, 1974. – 149 р.

Dolto F. L’échec scolaire. Essais sur l’éducation / F. Dolto. – Paris : R.Laffont, 1989. – 196 р.

Schön D. Le praticien réflexif. A la recherche du savoir caché dans l’agir professionnel / D. Schön. – Montréal : Édition Logique, 1994. – 214 р.

How to Cite

Харченко, Т. (2013). Клінічний підхід як провідна технологія формування особистьсті вчителя-рефлексивного практика у Франції. Studies in Comparative Education, (1). https://doi.org/10.31499/2306-5532.1.2011.18563

Issue

Section

PEDAGOGICNYI PERSONAL