Проблема лідерських якостей учителя в дослілденнях американських вчених

Authors

  • Ольга Пономаренко

DOI:

https://doi.org/10.31499/2306-5532.1.2011.18570

Abstract

У статті досліджено проблему визначення змісту лідерських якостей особистості загалом та особистості вчителя зокрема з позиції американських учених. Уточнено поняття «лідерські якості вчителя». Виокремлено три блоки лідерських якостей вчителя: когнітивні, афективні та соціально-професійні. Наголошено на необхідності врахування індивідуально-типологічних особливостей особистості вчителя у процесі формування лідерських якостей.

В статье исследована проблема определения содержания лидерских качеств личности в целом и личности учителя в частности с позиции американских ученых. Уточнено понятие «лидерские качества учителя».

The problem of determining the contents of leadership qualities in general and teacher leadership qualities in particular as seen by American researchers is explored in the article. The concept of «teacher leadership qualities» is specified.




References

Психологічна енциклопедія/ [авт.-упоряд. О. М. Степанов]. – К.: Академвидав, 2006. – 424 с.

Богданова І. М. Педагогічні інновації в системі підготовки вчителя: кінець ХХ – початок ХХІ століття / Інна Михайлівна Богданова. – Одеса: М. П. Черкасов, 2009. – 157 с.

Day D. V. Leader Development for Transforming Organizations / Day D. V., Zaccaro S. J., Halpin S. M. – Lawrence Erlbaum Associates, 2004. – 427 p.

Wilson M. S. Effective Developmental Leadership: A Study of the Traits and Behaviors of a Leader Who Develops Both People and Organization: dissertation for the degree of PhD / Michael Stanley Wilson. – Louisiana State University, 2004. – 111 p.

Колпаков В. Лідерство – фактор суспільного розвитку / Віктор Колпаков, Олег Анісімов // Персонал / Журнал інтелектуальної еліти. – 2005. – № 9. – С. 66–74.

Zaccaro S. J. Organizational leadership and social intelligence / Stephen J. Zaccaro // Multiple Intelligences and Leadership; Eds. R. E. Riggio, S. E. Murphy & F. J. Pirozzolo. – 2002. – P. 29–54.

Goleman D. Emotional Intelligence / Daniel Goleman. – Bantam Books, 2006. – 358 p.

Judge T. A. Personality and Leadership: A Qualitative and Quantitative Review / Timothy A. Judge, Joyce E. Bono, Remus Ilies, Megan W. Gerhardt // Journal of Applied Psychology. – 2002. – № 87. – P. 765–780.

Карделл Ф. Д. Психотерапия и лидерство / Фрэнк Дэвид Карделл. – СПб.: Речь, 2000. – 234 с.

Adair J. Develop Your Leadership Skills / John Adair. – Kogan Page Publishers, 2007. – 89 p.

Chance P. L. Introduction to educational leadership and organizational behavior: theory into practice / Patti L. Chance, Edward W. Chance. – Eye on Education, 2002. – 237 p.

Unger H. G. Encyclopedia of American Education / Harlow G. Unger. – Infobase Publishing, 2002. – 1370 p.

Danielson C. Teacher leadership that strengthens professional practice / Charlotte Danielson. – Association for Supervision and Curriculum Development, 2006. – 160 p.

Lashway L. Portrait of a Leader / Lashway L., Mazzarella J., Grundy T. // School Leadership Handbook for Excellence in Student Learning. – Corwin Press, 2006. – 462 p.

How to Cite

Пономаренко, О. (2013). Проблема лідерських якостей учителя в дослілденнях американських вчених. Studies in Comparative Education, (1). https://doi.org/10.31499/2306-5532.1.2011.18570

Issue

Section

PEDAGOGICNYI PERSONAL