Принципи реформування вищої освіти Австрралії

Authors

  • Наталія Пасько

DOI:

https://doi.org/10.31499/2306-5532.1.2011.18572

Abstract

У статті проаналізовано принципи реформування вищої освіти в Австралії на початку ХХІ століття: сталості, якості, справедливості, різноманітності. Підлягають аналізу сутність, умови та рівень застосування зазначених принципів у системі вищої освіти Австралії. Порівнюється досвід реформування вищої освіти в Австралії та Україні.

В статье рассмотрены принципы реформирования высшего образования Австралии начала ХХІ века: устойчивость, качество, справедливость, разнообразие. Анализируется суть, условия и уровень применения указанных принципов в системе высшего образования Австралии. Сравнивается опыт реформирования высшего образования Австралии и Украины.

In the article principles of higher education reformation of Australia of beginning ХХІ century are examined: sustainability, quality, equity, diversity. Essence, terms and level of application of the mentioned principles in the system of higher education of Australia is analyzed. Experience of reformation of higher education of Australia and Ukraine is compared.



References

Северинюк А. В. Інставрація вищої освіти в Україні: постановка проблеми [Електронний ресурс] // Наукова періодика України. – Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/ Portal/Soc_Gum/Vchu/N124/N124p088-093.pdf

Междисциплинарный научный семинар «развитие образования на пути становления экономики знаний»: материалы дискуссии // Вестник Московского университета. Серия 6. Экономика. – 2008. – № 5. – С. 86–114.

Державна національна програма «Освіта» («Україна XXI століття») [Електронний ресурс] // Законодавство України. – Режим доступу:http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/ main.cgi?nreg=896-93-%EF

Про основні напрями реформування вищої освіти в Україні: Указ Президента України № 832 від 12 вересня 1995 р. [Електронний ресурс] // Законодавство України. – Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=832%2F95

QS World University Rankings 2010 [Електронний ресурс] // Topuniversities. – Режим доступу: http://www.topuniversities.com/university-rankings/world-university-rankings/2010

Academic Ranking of World Universities – 2010 [Електронний ресурс] // Academic Ranking of World Universities. – Режим доступу: http://www.arwu.org/ARWU2010.jsp

The Times Higher Education’s World University Rankings 2010 [Електронний ресурс] // The Times Higher Education. – Режим доступу: http://www.timeshighereducation.co.uk/world-university-rankings/2010-2011/top-200.html

Красовська О. Ю. Міжнародна конкурентоспроможність національних систем вищої освіти в сучасній економіці знань // Академічний огляд. – 2010. – № 1. – С. 127–135.

Пугачёва Е., Соловьенко К. Самоорганизация высшей школы? Нет! Реформы… / Е. Пугачёва, К. Соловьенко // Вестник высшей школы (Alma mater). – 2005. – № 5. – С. 3–7.

Розин В. Образование в обновляющемся мире / В. Розин // Вестник высшей школы (Alma mater). – 2006. – № 6. – С. 24–32.

Камінська Л. Ф. Соціальна зумовленість та механізм впровадження освітніх реформ: дисер. кан-та філософ. наук: 22.00.04 / Камінська Лариса Федорівна / Київський національний університет ім. Тараса Шевченка. – К., 2002. – 172 с.

Бестужев-Лада И. В. Образование: традиции и перспективы / И. В. Бестужев-Лада // Вопросы философии. – 1999. – № 3. – С. 7.

Тарасова О. Антидидактика / О. Тарасова // Вестник высшей школы (Alma mater). – 2007. – № 6. – С. 3–13.

Гозман Л. Я. Психология перехода // Вопросы философии. – 1995. – № 5. – С. 19–21.

Корєшкова С. П. Освітня реформа австралійських інженерних вищих навчальних закладів // Вісник Черкаського університету. Серія «Педагогічні науки». – 2008. – № 124. – С. 32–35.

Мовчан Л. В. Вищі навчальні заклади професійної підготовки фахівців в Україні та Австралії [Електронний ресурс] // Наукова періодика України. – Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/Sitimn/2010_25/vuwi%20navchalni%20zakladu.pdf

Thornton Margaret The evisceration of equal employment opportunity in higher education // Australian Universities’ Review. – 2008. – Vol. 50, no. 2. – P. 59–70.

Review of Australian Higher Education. Final Report http://www.deewr.gov.au/ HigherEducation/Review/Documents/PDF/Higher%20Education%20Review_one%20document_02.pdf

Birrell Bob, Edwards Daniel The Bradley Review and access to higher education in Australia // Australian Universities’ Review. – 2009. – vol. 51, no. 1. – Р. 4–14.

Elisa Rose Birch and Paul W Miller HECS: some missing pieces // Australian Universities’ Review. – 2008. – Vol. 50, no. 1. – P. 30–36.

Higher Education Support Act 2003 receives the Royal Assent 19 December 2003 [Електронний ресурс] // Commonwealth of Australia Law. – Режим доступу: http://www.comlaw.gov.au/ comlaw/Legislation/ActCompilation1.nsf/0/91FD9474C87B50A0CA256F85000DEF57/$file/HigherEducationSupport2003WD02.pdf

Философский словарь/ [авт.-составит. Андрущенко И. В., Вусатюк О. А. и др.]. – К.: А.С.К., 2006. – 1056 с.

Year Book Australia, 2009–10 [Електронний ресурс] // Australian Bureau of Statistics – Режим доступу: http://www.abs.gov.au/AUSSTATS/abs@.nsf/Lookup/0E0701553637F84 3CA25773700169 C99?opendocument

Гершунский Б. С. Философия образования для ХХІ века (в поисках практико-ориентированных образовательных концепций)/ РАН, Институт теории образования и педагогики. – М.: Совершенство, 1998. – 608 с.

Фукуяма Ф. Великий разрыв / Ф. Фукуяма; [пер. с англ. под общ. ред. А. В. Александровой]. – М.: ООО «Издательство АСТ», 2003. – 474 с.

How to Cite

Пасько, Н. (2013). Принципи реформування вищої освіти Австрралії. Studies in Comparative Education, (1). https://doi.org/10.31499/2306-5532.1.2011.18572

Issue

Section

OSVITNI REFORMY I INNOVATSIYI