Інноваційний досвід педагогічної роботи з обдарованими дітьми в чартерній школі "Вестмаунт" (Канада. провінція Альберта)
DOI:
https://doi.org/10.31499/2306-5532.1.2011.18574Abstract
У статті висвітлено педагогічні принципи роботи з обдарованими дітьми в чартерній школі «Вестмаунт» у Канаді. Проаналізовано соціалізуючий вплив соціального оточення, шкільної громади на виховання відповідального учня як активного члена суспільства.
В статье рассматриваются педагогические принципы работы с одаренными детьми в чартерной школе «Вестмаунт» в Канаде. Проанализировано социализирующиее влияние социального окружения школьной общины на воспитание ответственного ученика как активного члена общества.
This article reviews the pedagogical principles of working with gifted children at Westmount Charter School in Canada. It gives analysis of socializing influence of the social school community environment on children upbringing as active responsible society members.
References
Ординович Т. С. Шляхи оптимізації педагогічної діяльності у роботі з обдарованими учнями // Проблеми сучасної педагогічної освіти. – Випуск № 11, частина 2.
Психологія і педагогіка життєтворчості: Навч.-метод. посібник / Ред. рада: В. М. Доній (голова), Г. М. Несен (заст. голови), Л. В. Сохань, І. Г. Єрмаков (наук. ред.) та ін. – К., 1996. – 792 с.
Mendaglio S. and Peterson J. S. (2007). Models of counseling gifted children, adolescents and young adults. Waco, TX: Prufrock Press.
Neihart M., Reis S. M., Robinson N. M., Moon S. M. (Eds.). (2002). The social and emotional development of gifted children: What do we know? Washington, DC: National Association for Gifted Children; and, Prufrock Press, Waco, TX.
Renzulli J. S. & Reis S. R. (1997). The schoolwide enrichment model: A how-to guide for education excellence. Mansfield Center, CT: Creative Learning Press.
A Message from our Principal: Why Advanced Placement?, 2005. – Режим доступу:http:// www.gpcsd.ca/sections/parents/subsections/advancedplacement/files/2011/february/28/Advanced%20Placement%20Brochure%20v2%200.pdf
Charter Agreement// Westmount Charter School Society, January 7,1998, Revised December 2010. – Режим доступу:http://www.westmountcharter.com/pdfs/charter_agreement.pdf
Charter Board Policy Handbook // Westmount Charter School Society, November 17, 2008. – Режим доступу: http://www.westmountcharter.com/pdfs/policy_handbook.pdf
Our Vision and Purpose// Westmount Charter School: About Us, January 19, 2011. – Режим доступу: http://www.westmountcharter.com/about_us/about_westmount.html
Pillars of Gifted Education Conference: The Affective Curriculum, October 22–23, 2010. – Режим доступу: http://www.westmountcharter.com/conference/
Program Suitability. Administrative Procedures Manual Students, March 16, 2009. – Режим доступу: http://www.westmountcharter.com/pdfs/admin_procedures/AP_302.pdf
Social responsibility, March 12, 2011. – Режим доступу: http://en.wikipedia.org/wiki/ Social_responsibility
Westmount Charter School: innovations, February 17, 2011. – Режим доступу: http://www. westmountcharter.com/history_and_innovations/history_and_innovations.html
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 Юлія Хілько
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
The names and email addresses entered in this journal site will be used exclusively for the stated purposes of this journal and will not be made available for any other purpose or to any other party.
Responsibility for technical content and for protection of proprietary material rests solely with the author(s) and their organizations and is not the responsibility of the publisher, journal or its Editorial Staff.
The main author is responsible for ensuring that the article has been seen and approved by all the other authors.
It is the responsibility of the author to obtain all necessary copyright release permissions for the use of any copyrighted materials in the manuscript prior to the submission.