Інноваційний досвід педагогічної роботи з обдарованими дітьми в чартерній школі "Вестмаунт" (Канада. провінція Альберта)

Authors

  • Юлія Хілько

DOI:

https://doi.org/10.31499/2306-5532.1.2011.18574

Abstract

У статті висвітлено педагогічні принципи роботи з обдарованими дітьми в чартерній школі «Вестмаунт» у Канаді. Проаналізовано соціалізуючий вплив соціального оточення, шкільної громади на виховання відповідального учня як активного члена суспільства.

В статье рассматриваются педагогические принципы работы с одаренными детьми в чартерной школе «Вестмаунт» в Канаде. Проанализировано социализирующиее влияние социального окружения школьной общины на воспитание ответственного ученика как активного члена общества.

This article reviews the pedagogical principles of working with gifted children at Westmount Charter School in Canada. It gives analysis of socializing influence of the social school community environment on children upbringing as active responsible society members.


References

Ординович Т. С. Шляхи оптимізації педагогічної діяльності у роботі з обдарованими учнями // Проблеми сучасної педагогічної освіти. – Випуск № 11, частина 2.

Психологія і педагогіка життєтворчості: Навч.-метод. посібник / Ред. рада: В. М. Доній (голова), Г. М. Несен (заст. голови), Л. В. Сохань, І. Г. Єрмаков (наук. ред.) та ін. – К., 1996. – 792 с.

Mendaglio S. and Peterson J. S. (2007). Models of counseling gifted children, adolescents and young adults. Waco, TX: Prufrock Press.

Neihart M., Reis S. M., Robinson N. M., Moon S. M. (Eds.). (2002). The social and emotional development of gifted children: What do we know? Washington, DC: National Association for Gifted Children; and, Prufrock Press, Waco, TX.

Renzulli J. S. & Reis S. R. (1997). The schoolwide enrichment model: A how-to guide for education excellence. Mansfield Center, CT: Creative Learning Press.

A Message from our Principal: Why Advanced Placement?, 2005. – Режим доступу:http:// www.gpcsd.ca/sections/parents/subsections/advancedplacement/files/2011/february/28/Advanced%20Placement%20Brochure%20v2%200.pdf

Charter Agreement// Westmount Charter School Society, January 7,1998, Revised December 2010. – Режим доступу:http://www.westmountcharter.com/pdfs/charter_agreement.pdf

Charter Board Policy Handbook // Westmount Charter School Society, November 17, 2008. – Режим доступу: http://www.westmountcharter.com/pdfs/policy_handbook.pdf

Our Vision and Purpose// Westmount Charter School: About Us, January 19, 2011. – Режим доступу: http://www.westmountcharter.com/about_us/about_westmount.html

Pillars of Gifted Education Conference: The Affective Curriculum, October 22–23, 2010. – Режим доступу: http://www.westmountcharter.com/conference/

Program Suitability. Administrative Procedures Manual Students, March 16, 2009. – Режим доступу: http://www.westmountcharter.com/pdfs/admin_procedures/AP_302.pdf

Social responsibility, March 12, 2011. – Режим доступу: http://en.wikipedia.org/wiki/ Social_responsibility

Westmount Charter School: innovations, February 17, 2011. – Режим доступу: http://www. westmountcharter.com/history_and_innovations/history_and_innovations.html

How to Cite

Хілько, Ю. (2013). Інноваційний досвід педагогічної роботи з обдарованими дітьми в чартерній школі "Вестмаунт" (Канада. провінція Альберта). Studies in Comparative Education, (1). https://doi.org/10.31499/2306-5532.1.2011.18574

Issue

Section

OSVITNI REFORMY I INNOVATSIYI