Міжкультурна комунікація в контексті спілкування в родині (польською мовою)

Authors

  • Ельжбета Корнацька-Сквора

DOI:

https://doi.org/10.31499/2306-5532.2.2011.18602

Abstract

У статті розкрито умови міжкультурної комунікації. Системна засада циркулярності, спричинена взаємовпливом членів родини, визначає важливість міжкультурної комунікації як для її ініціатора, так і для інших учасників. Згідно з системною концепцією, члени родини, перебуваючи у процесі інтеракції, виходять на новий творчий рівень, який не є сумою якостей членів родини. Статтю присвячено аналізу якостей окремих членів родини в контексті родинної системи, до якої вони належать. Дослідницька концепція, яка лягла в основу статті, базується на системній теорії. Зроблено припущення, що характер міжкультурної комунікації залежить від походження родини.

Статья посвящена условиям межкультурной коммуникации. Системный фактор циркулярности, вызванный взаимовлиянием членов семьи, определяет важность межкультурной коммуникации как для ее инициатора, так и для участников. Согласно с системной концепцией, члены семьи в процессе интеракции выходят на новый творческий уровень, который является не просто суммой качеств членов семьи. Поэтому статья посвящена анализу качеств отдельных членов семьи в контексте семейной системы, к которой они принадлежат. Исследовательская концепция, легшая в основу статьи, выходит из системной теории. Сделано предположение, что характер межкультурной коммуникации зависит от происхождения семьи.

The author seeks to answer the question, what are the determinants of intercultural communication. Systemic circular rule, which defines mutual impact of family members on one another, points out that the «link» which reacted is equally important to the one who started the influence first. According to the systemic concept, family members under mutual interactions create new quality and they not only constitute the community composed of the sum of its individual members’ qualities. Thus, it is justified to analyze qualities of individual family members in a view of qualities of family systems in which they live. The following research concept, which considers the systemic theory, is based on assumption that intercultural communication depends on the characteristic of the family-of-origin.

             

References

Aleksandrowicz-Pędich L., (2009). Skuteczność przygotowania studentów filologii angielskiej do roli mediatora kulturowego. [w:] Komorowska H., (red.) Kształcenie językowe w szkolnictwie wyższym. Warszawa: wydawnictwo SWPS «Academica».

Bandura E., (2007). Nauczyciel jako mediator kulturowy. Kraków: Tertium

Barbaro de B., (1999). Wprowadzenie do systemowego rozumienia rodziny. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Bee H., (2004). Psychologia rozwoju człowieka. Poznań: Zysk i S-ka.

Domachowski W., (1991). Interakcyjny model funkcjonowania społecznego. [w:] Sęk H., Społeczna psychologia kliniczna. Warszawa: WN PWN.

Grygielski M., (1994). Style komunikacji rodzicielskiej a identyfikacja dziecka z rodzicami. Lublin: TN KUL.

Grzymała-Moszczyńska H., (2000). Uchodźcy. Kraków: NOMOS.

Mikułowski Pomorski J., (1999). Komunikacja międzykulturowa. Kraków: Wydawnictwo akademii Ekonomicznej w Krakowie.

Pęczek-Zapała M., (2009). Studenci uczestniczący w wymianach akademickich – rozwijanie kompetencji międzykulturowej. [w:] Komorowska H., (red.) Kształcenie językowe w szkolnictwie wyższym. Warszawa: Wydawnictwo SWPS «Academica».

Rostowska T., (2002). Postawy rodzicielskie percypowane przez młodzież a style komunikacji wewnątrzrodzinnej. [w:] Rostowska T., Rostowski J., (red.) Rodzina-rozwój praca. Wybrane zagadnienia. Łódź: WSI w Łodzi.

Ryś M., (1998). O miłości, małżeństwie i rodzinie. Warszawa: Oficyna Wydawniczo-Poligraficzna «Adam».

Smółka P., (2008). Kompetencje społeczne. Metody pomiaru i doskonalenia umiejętności interpersonalnych. Kraków: Oficyna Wolters Kluwer Business.

Wielgus S., (2001). Rodzina wobec współczesnych zagrożeń. s. 15–31 [w:] Kornas-Biela D., (red.). Rodzina: źródło życia i szkoła miłości. Lublin: TN KUL.

How to Cite

Корнацька-Сквора, Е. (2013). Міжкультурна комунікація в контексті спілкування в родині (польською мовою). Studies in Comparative Education, (2). https://doi.org/10.31499/2306-5532.2.2011.18602

Issue

Section

OSVITNI SYSTEMY TA INSTYTUTSIYI