Обгрунтування сутності компетентного підходу в освіті у працях українських і зарубіжних учених

Authors

  • Ярослава Логвінова

DOI:

https://doi.org/10.31499/2306-5532.3-4.2011.18633

Abstract

У статті викладено погляди експертів міжнародних організацій та українських науковців на сутність поняття «компетентність»; розглянуті причини впровадження та оцінки інноваційності компетентнісного підходу в освіті; визначені особливості та аутентичний характер компетентнісно орієнтованого підходу в педагогічній практиці зарубіжних колег .

В статье изложены взгляды экспертов международных организаций и украинских ученых на определение понятия «компетентность» как системообразующей категории компетентстного подхода в образовании; наводятся причины внедрения и разные точки зрения относительно инновационности данного подхода; на основе анализа зарубежных источников наводятся особенности компетентнисного подхода в начальном варианте, его собственное содержание и условия реализации в зарубежных странах.

The article presents different views of international organizations experts and Ukrainian research specialists of the term «competence» as a systemic category of the competence approach to education. The reasons for introducing the approach have been cited. The innovativeness of the approach has been argued in the research works. Some peculiarities of the competence approach and its practical application pointed out in foreign sources have been given in the article.


References

Бех І. Д. Теоретико-прикладний сенс компетентнісного підходу в педагогіці / І. Д. Бех // Педагогіка і психологія. – 2010. – № 2. – С. 26–31.

Бібік Н. Компетентнісний підхід: рефлексивний аналіз застосування / Н. Бібік // Компетентнісний підхід у сучасній освіті. Світовий досвід та українські перспективи : б-ка з освітньої політики / Н. М. Бібік, Л. С. Вашуленко, О. І. Локшина та ін. ; під заг. ред. О. В. Овчарук. – К., 2004. – С. 47–52.

Зимняя И. А. Компетентностный подход. Каково его место в системе современных подходов к проблемам образования? / И. А. Зимняя // Высшее образование сегодня. 2006. – № 8. – С. 20–26.

Зимняя И. А. Ключевые компетентности как результативно-целевая основа компетентностного подхода в образовании. Авторская версия. – М.: Исследовательский центр проблем качества подготовки специалистов, 2004. – 42 с.

Клепко С. Ф. Філософія освіти в європейському контексті. – Полтава : ПОІППО, 2006. – 326 с.

Лісіна Л. О. Формування професійної компетентності вчителя: навчально-методичний посібник / Л. Лісіна, О. Барліт – Запоріжжя : Лана – Друк, 2006. – 212 с.

Луговий В. І. Європейська концепція компетентнісного підходу у вищій школі та проблеми її реалізації в Україні / В. І. Луговий // Педагогіка і психологія. – 2010. – № 2. – С. 13–25.

Равен Дж. Компетентность в современном обществе: выявление, развитие и реализация / Равен Дж. ; пер. с англ. – М. : «Когито-Центр», 2002. – 396 с.

Сев Л. Марксизм и теория личности / Л. Сев. – М. : Прогресс, 1972. – 582 с.

Final Report [Електронний ресурс] : American Library Association. Presidential Committee on Information Literacy. – Chicago, 1989. – Режим доступу : http://www.ala.org/acrl/nili/ilit1st.htm

Definition and Selection of Competencies. Theoretical and Conceptual Foundations (DESECO). Strategy Paper on Key Competencies. An Overarching Frame of Reference for an Assessment and Research Program – OECD (Draft). – Р. 8.

Hutmacher W. Key competencies for Europe / W. Hutmacher // Symposium Berne : report. – Switzezland, 1996.

Quality education and competencies for life // Workshop : Background Paper, 2004. – # 3. – P. 6.

The Bologna Declaration on the European space for Higher education an explanation. – Bologna, 1999.

What Teachers Should Know and Be Able to Do: The Five Core Propositions of the National Board [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.nbpts.org/pdf/coreprops.pdf.

How to Cite

Логвінова, Я. (2013). Обгрунтування сутності компетентного підходу в освіті у працях українських і зарубіжних учених. Studies in Comparative Education, (3-4). https://doi.org/10.31499/2306-5532.3-4.2011.18633

Issue

Section

PEDAGOGICHNA TEORIYA I PRAKTYKA