Комп'ютерні технології у програмах підготовки вчителів початкової школи: канадський досвід

Authors

  • Любов Нос

DOI:

https://doi.org/10.31499/2306-5532.3-4.2011.18644

Abstract

Розглянуто особливості впровадження ІКТ у навчальні програми підготовки вчителів початкової школи в університетах Канади. Розкрито педагогічні підходи канадських освітян до забезпечення майбутніх учителів необхідними технологічними компетенціями.

Рассмотрены особенности внедрения ИКТ в учебные программы подготовки учителей начальной школы в университетах Канады. Раскрыты педагогические подходы канадских ученых по обеспечению будущих учителей необходимыми технологическими компетенциями.

The features of computer technologies integration in the curricula of primary school teachers at universities in Canada have been considered. The approaches of Canadian scientists as to ensuring necessary technological competence in teachers education have been revealed.



References

Anderson T. Faculty adoption of teaching and learning technologies: Contrasting earlier adopters and mainstream faculty / T. Anderson, S. Varnhagen, K. Campbell // The Canadian Journal of Higher Education. – 1998. – № 28. – P. 71–98.

Clifford P. Coming to teaching in the 21st century: A research study conducted by the Galileo Educational Network. Report for Alberta Learning / P. Clifford, S. Friesen, J. Lock. – 2004 [Електронний ресурс]. –Режим доступу : http://www.galileo.org/research/publications/ctt.pdf

Couros A. Preparing teachers for the Information Age: Challenges of faculty and instructors in a preservice teacher education program / A. Couros [Електронний ресурс]. – Режим доступу : www.education.uregina.ca

Egnatoff W. Preparing Teachers for Effective and Wise Use of the Internet in Schools [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.isoc.org/inet96/proceedings/c9/c9_5.htm

Jacobsen D. M. Technology and teacher education for a knowledge era: Mentoring for student futures, not our past / D. M. Jacobsen, J. V. Lock // Journal of Technology and Teacher Education. – 2004. – № 12. – P. 75–100.

Lock J. Immigration and integration: ICT in preservice teacher education / Lock J. // Contemporary Issues in Technology and Teacher Education. – 2007. – № 7. – P. 575–589.

New Brunswick’s Department of Education [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.gnb.ca/0000/index-e.asp]

Oliver K. Recommendations for student tools in online course management systems / K. Oliver // Journal of Computing in Higher Education. – 2001. – № 13. – P. 47–70.

Pre-service Teacher Training Programs: Outcomes of recent reforms and newtrends towards effective professional training [Електронний ресурс]: Canadian Educatin Statistics Council. – Режим доступу : http://www.cesc-csce.ca/pceradocs/2001/papers/01Tardif_etal_e.pd].

Young J. R. When good technology means bad teaching. Information Technology [Електронний ресурс] : The Chronicle of Higher Education. – Режим доступу : www.ltrc.mcmmaster.ca/classroom/..

How to Cite

Нос, Л. (2013). Комп’ютерні технології у програмах підготовки вчителів початкової школи: канадський досвід. Studies in Comparative Education, (3-4). https://doi.org/10.31499/2306-5532.3-4.2011.18644

Issue

Section

PEDAGOGICNYI PERSONAL