Изучение социально-философських, психологичкеских и педагогических аспектов понятия "информационная безопасность"
DOI:
https://doi.org/10.31499/2306-5532.3-4.2011.18656Abstract
Статтю присвячено проблемі вивчення соціально-філософських, психолого-педагогічних та педагогічних аспектів поняття «інформаційна безпека». Наголошено на особливій ролі школи у забезпеченні інформаційної безпеки дітей та молоді.
Статья посвящена вопросу изучения социально-философских, психологических и педагогических аспектов понятия «информационная безопасность». Основное внимание уделено раскрытию содержания понятий «информация», «безопасность» и «информационная безопасность».
The article is devoted to the study of the socio-philosophical, psychological and pedagogical aspects of the «information security» concept. The author focuses at content analysis of the concepts of «information», «security» and «information security».
References
Қудратов Т. Нутқ маданияти асослари / Олий ўқув юртлари учун қўлл. – Тошкент : «Ўқитувчи», 1993. – 29-бет.
Педагогика фанидан изоҳли луғат / Ж. Ҳасанбоев ва бошқ. – Тошкент : «Fan va texnologiyalar», 2009. – 43–44 бетлар.
Большая психологическая энциклопедия. Самое польное современное издание. – Москва : Эксмо, 2007. – С. 163.
«Ахборот хавфсизлиги асослари» фанидан лекциялар
курси / А. Абдуллаев, М. Юсупов, С. Жамолидинов, Б. Абдулхаев. – Андижон : АндДу, 2005. – 6-бет.
Ўзбек тилининг изоҳли луғати. Тартибот – Шукр / 5 жилдли. Тўртинчи жилд. – Тошкент : «Ўзбекистон миллий энциклопедияси» Давлат илмий нашриёти, 2008. – 372-бет.
Роўин С. К., Соснин В. А. Психологическая безопасность: новый подход к безопасности человека, общества и государства / С. К. Роўин, В. А. Соснин // Российский монитор. – М., 1995. – № 6. – С. 14–19.
Грачев Г. В. Информационно-психологическая безопасность личности: состояние и возможности психологической защиты / Г. В. Грачев. – Москва : Изд-во РАГС, 1998. – С. 14.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 Барно Сирлибоева
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
The names and email addresses entered in this journal site will be used exclusively for the stated purposes of this journal and will not be made available for any other purpose or to any other party.
Responsibility for technical content and for protection of proprietary material rests solely with the author(s) and their organizations and is not the responsibility of the publisher, journal or its Editorial Staff.
The main author is responsible for ensuring that the article has been seen and approved by all the other authors.
It is the responsibility of the author to obtain all necessary copyright release permissions for the use of any copyrighted materials in the manuscript prior to the submission.