Реалізація магістерських програм з міжнародних відносин в університетах США
DOI:
https://doi.org/10.31499/2306-5532.1.2012.18663Abstract
У статті розглянуто місце магістратури та її функції в системі вищої освіти США. Надано коротку характеристику різних типів магістерських ступенів. Висвітлено особливості реалізації магістерських програм з міжнародних відносин в американських університетах. Розглянуто шляхи удосконалення національної системи підготовки магістрів на основі зарубіжного досвіду.
В статье рассмотрено место магистратуры и ее функции в системе высшего образования США. Дана краткая характеристика различных типов магистерских степеней. Освещены особенности реализации магистерских программ по международным отношениям в американских университетах. Рассмотрены пути совершенствования национальной системы подготовки магистров с использованием зарубежного опыта.
The place of graduate education in the US higher education system is viewed in the article. The short description of different types of Master’s degrees is given. The main aspects of the Master’s Programs in International Relations functioning at American universities are highlighted. The ways of improving the national system of Masters’ training on the basis of foreign experience are viewed.
References
Вища освіта і Болонський процес : навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / [Дмитриченко М. Ф, Хорошун Б. І, Язвінська О. М., Данчук В. Д.]. – К. : Знання України, 2006. – 440 с.
Качество образования : библиографический указатель. Болонский процес в документах / сост. и пер. Е. В. Шевченко. – М., 2003.
Концепція організації підготовки магістрів в Україні // Освіта. – 24 лютого – 3 березня 2010 р. – № 10.
Conrad C. ASilentSuccess. Master’s Education in the United States / CliftonConrad, Jennifer Haworth, Susan Millar. – Baltimore and London : the Johns HopkinsUniversity Press, 1993. – 342 p.
Fairfield H. Master’s Degrees Abound as Universities and Students See a Windfall / Hannah Fairfield. – New York Times, 12.09.2007 [Electronic resource]. – Way of access: URL : http://www.nytimes.com/ 2007/09/12/education/12masters.html.
Glazer J. The Master’s Degree : Tradition, Diversity, Innovation / Judith Glazer. – ASHE-ERIC Higher Education Report #6. Washington, D.C. : Association for the Study of Higher Education, 1986. – 129 p.
LaPidus J. Postbaccalaureate and Graduate Education : A Dynamic Balance / Jules LaPidus // Postbaccalaureate futures: new markets, resources, and credentials / ed. by K. Kohl and J. LaPidus. – American Council on Education / Oryx Press series on higher education, 2000. – P. 3–9.
Patterson W. Certificate Program Snapshots / Wayne Patterson // Postbaccalaureate futures : new markets, resources, and credentials / ed. by K. Kohl and J. LaPidus. – American Council on Education / Oryx Press series on higher education, 2000. – P. 239–253.
Spurr S. Academic Degree Structures : Innovative Approaches. Principles of Reform in Degree Structures in the United States / Stephen Spurr. – Berkeley. Cal. : Carnegie Foundation for the Advancement of Teaching, 1970. – 280 p.
Unger H. Encyclopedia ofAmerican education / Harlow Unger. – New York : Facts on File Publishing, 2007. – 1370 p.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 Ольга Тарасова
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
The names and email addresses entered in this journal site will be used exclusively for the stated purposes of this journal and will not be made available for any other purpose or to any other party.
Responsibility for technical content and for protection of proprietary material rests solely with the author(s) and their organizations and is not the responsibility of the publisher, journal or its Editorial Staff.
The main author is responsible for ensuring that the article has been seen and approved by all the other authors.
It is the responsibility of the author to obtain all necessary copyright release permissions for the use of any copyrighted materials in the manuscript prior to the submission.