Історія становлення та розвитку професійної підготовки педагогів для роботи з дорослими у США
DOI:
https://doi.org/10.31499/2306-5532.1.2012.18680Abstract
У статті проаналізовано особливості розвитку підготовки педагогів для дорослих у США у контексті соціальних, політичних та економічних чинників; досліджено її основні тенденції. Підготовку фахівців-андрагогів розглянуто як окремий напрям університетської освіти у США, який зазнає нині стрімкого розвитку.
В статье рассматриваются особенности подготовки педагогов для взрослых в США в социально-политическом и экономическом контексте; исследуются ее основные тенденции. Подготовка специалистов-андрагогов рассмотрена как отдельное направление университетского образования, которое сейчас стремительно развивается.
In the article the development of adult educators’ training in the USA has analyzed in social, political and economical contexs; its main tendencies have been pointed out. Andragogues’ training has been presented as a university education direction which is rapidly developing.
References
Хахубия Е. Ю. Образование взрослых в США: современное состояние и перспективы развития : дис. канд. пед. наук : 13.00.01/ Хахубия Елена Юрьевна. – М., 1999. – 184 с.
Henschke J. A. Theory and Practice on Training and Professional Development in Adult and Continuing Education / Training and Professional Development in Adult and Continuing Education. – UK : EXETER, – 1994. – 132 p.
Kreitlow B. W. Educating the Adult Educator / Kreitlow B. W. – University of Wisconsin, 1965. – 23 p. – (Part I. Concepts for the Curriculum. Bulletin 573).
Pulliam J. J. History of education in America / Pulliam J. J. – New Jersey : Prentice-Hall, 1994. – 306 p.
Spring Joel H. American Education, ninth edition / Spring, Joel H. – New York : McGraw-Hill, 2000. – 307 p.
Stevenson D. K. American Life and Institutions / Stevenson D. K. – Germany : Ernst Klett Verlag, 1987. – 144 p.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 Оксана Чугай
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
The names and email addresses entered in this journal site will be used exclusively for the stated purposes of this journal and will not be made available for any other purpose or to any other party.
Responsibility for technical content and for protection of proprietary material rests solely with the author(s) and their organizations and is not the responsibility of the publisher, journal or its Editorial Staff.
The main author is responsible for ensuring that the article has been seen and approved by all the other authors.
It is the responsibility of the author to obtain all necessary copyright release permissions for the use of any copyrighted materials in the manuscript prior to the submission.