Історія становлення та розвитку професійної підготовки педагогів для роботи з дорослими у США

Authors

  • Оксана Чугай

DOI:

https://doi.org/10.31499/2306-5532.1.2012.18680

Abstract

У статті проаналізовано особливості розвитку підготовки педагогів для дорослих у США у контексті соціальних, політичних та економічних чинників; досліджено її основні тенденції. Підготовку фахівців-андрагогів розглянуто як окремий напрям університетської освіти у США, який зазнає нині стрімкого розвитку.

В статье рассматриваются особенности подготовки педагогов для взрослых в США в социально-политическом и экономическом контексте; исследуются ее основные тенденции. Подготовка специалистов-андрагогов рассмотрена как отдельное направление университетского образования, которое сейчас стремительно развивается.

In the article the development of adult educators’ training in the USA has analyzed in social, political and economical contexs; its main tendencies have been pointed out. Andragogues’ training has been presented as a university education direction which is rapidly developing.



References

Хахубия Е. Ю. Образование взрослых в США: современное состояние и перспективы развития : дис. канд. пед. наук : 13.00.01/ Хахубия Елена Юрьевна. – М., 1999. – 184 с.

Henschke J. A. Theory and Practice on Training and Professional Development in Adult and Continuing Education / Training and Professional Development in Adult and Continuing Education. – UK : EXETER, – 1994. – 132 p.

Kreitlow B. W. Educating the Adult Educator / Kreitlow B. W. – University of Wisconsin, 1965. – 23 p. – (Part I. Concepts for the Curriculum. Bulletin 573).

Pulliam J. J. History of education in America / Pulliam J. J. – New Jersey : Prentice-Hall, 1994. – 306 p.

Spring Joel H. American Education, ninth edition / Spring, Joel H. – New York : McGraw-Hill, 2000. – 307 p.

Stevenson D. K. American Life and Institutions / Stevenson D. K. – Germany : Ernst Klett Verlag, 1987. – 144 p.

How to Cite

Чугай, О. (2013). Історія становлення та розвитку професійної підготовки педагогів для роботи з дорослими у США. Studies in Comparative Education, (1). https://doi.org/10.31499/2306-5532.1.2012.18680

Issue

Section

PEDAGOGICNYI PERSONAL