Практико-орієнтована підготовка магістрів освіти в університетах Німеччини
DOI:
https://doi.org/10.31499/2306-5532.1.2012.18685Abstract
У статті висвітлюється зміст, структура та базові принципи впровадження практико-орієнтованих моделей підготовки магістрів освіти в університетах Німеччини. Практико-орієнтована модель розглядається як дійовий компонент професіоналізації педагогічних кадрів у системі педагогічної освіти Німеччини.
В статье освещается содержание, структура и базовые принципы внедрения практико-ориентированных моделей подготовки магистров образования в университетах Германии. Практико-ориентированная модель рассматривается как действенный компонент профессионализации педагогических кадров в системе педагогического образования Германии.
The paper highlights the content, structure and basic principles of the practice-oriented models implementation of Masters of Education training at German universities. Practice-oriented model is regarded as an effective component of the teachers’ professionalization in the system of teacher education in Germany.
References
Братиця Г. Г. Моделі підготовки магістрів освіти у Німеччині (на прикладі університету м. Біліфельд) / Г. Г. Братиця // Вісник Львів. ун-ту. Cеріяпедагогічна. – 2008. – Вип. 24. – С. 232–237.
Bastian J., Keuffer J., Lehberger R. Lehrerbildung in der Entwicklung. Das Bachelor-Master-System: Modelle-Kritische Hinweise-Erfahrungen. – Beltz Verlag, 2005. – 132 s.
Hänsel D. Studiengangbeschreibung Erziehungswissenschaft, Universität Bielefeld. Fassung 26. April 2004.
Oelkers Jürgen, Neumann Dieter. Ausbildungskonzepte für den Primarstufenlehrer // Enzyklopädie Erziehungswissenschaft: Handbuch und Lexikon der Erziehung in 11 Bänden und einen Regiesterband – B.7. Erziehung im Primarschulalter / Hrsg. von Dieter Lenzen unter Mitarb. von Agi Schründer. – 1995. – S. 126–137.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 Сергій Бобраков
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
The names and email addresses entered in this journal site will be used exclusively for the stated purposes of this journal and will not be made available for any other purpose or to any other party.
Responsibility for technical content and for protection of proprietary material rests solely with the author(s) and their organizations and is not the responsibility of the publisher, journal or its Editorial Staff.
The main author is responsible for ensuring that the article has been seen and approved by all the other authors.
It is the responsibility of the author to obtain all necessary copyright release permissions for the use of any copyrighted materials in the manuscript prior to the submission.