Інтернаціоналізація навчальних програм: погляд німецькомовного суспільства

Authors

  • Вікторія Солощенко

DOI:

https://doi.org/10.31499/2306-5532.1.2012.18692

Abstract

У статті здійснено інтерпретацію поняття «інтернаціоналізація навчальних програм»; обґрунтовано зміст цих програм; окреслено визначальні чинники, які сприяли введенню інтернаціонального контексту у навчальні програми університетів німецькомовних країн світу.

В статье определена интерпретация понятия «интернационализация учебных программ»; обосновано содержание этих программ; очерчены определяющие факторы, которые способствовали введению интернационального контекста в учебные программы университетов немецкоязычных стран мира.

Interpretation of the definition «Curriculum Internationalization» is defined in the article; the content of internationalized curriculum is theoretically proved, the defining factors, which contributed to the introduction of the international context in the curriculum of German-speaking countries of the world are outlined.



References

Освіта – рушійна сила розвитку громадянського суспільства [Електронний ресурс] // МОН. Про Національну доктрину розвитку освіти : Указ Президента України від 17 квітня 2002 року № 347/2002. – Режим доступу : http:// www.zakon.rada.gov.ua

Проект Закону «Про внесення змін до Закону України «Про вищу освіту». – 119 с.

Чирва А. С. Інтернаціоналізація змісту освіти – основна умова ефективності вищої школи / А. С. Чирва // Педагогічні науки:теорія, історія, інноваційні технології : зб. наук. пр. / ред. кол.: А. А. Сбруєва (голов. ред.) [та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка. – № 3(5). – 2010.– С. 121–131.

Altbach P. The Perils of Internationalizing Higher Education: An Asian Perspective / Philip Altbach // International Higher Education. – 1999. – № 2. – P. 34.

Ammon U. A. Ist Deutsch noch internationale Wissenschaftssprache? Englisch auch für die Lehre an den deutschsprachigen Hochschulen / Ulrich Ammon // Walte de Gruyter, 1998. – Berlin. – S. 29.

Berchem T., Landfried K. Evaluation von Studiengängen des Demonstrationsprogramms «International ausgerichtete Studiengänge» – gefördert vom bmb+f – Abschlussbericht (DAAD) / Theodor Berchem, Klaus Landfried, 2001. – Bonn : DAAD. – S. 15–27.

Bundesgesetz über die Organisation der Universitäten und ihre Studien / Universität Gesetz. – 2002. – S. 102. – [Die elektronische Ressource]. – Das Regime des Zugriffes : http:// www.bmwf.gv.at

Bundesgesetz über die Förderung der Hochschulen und die Koordination im schweizerischen Hochschulbereich (29.05.2009) // Press-Rohstoff. – 2009. – S. 4697–4728. – [Die elektronische Ressource]. – Das Regime des Zugriffes : http:// www.admin.ch

CERI/OECD-Studie «Higher Education in a New International Setting – Curriculum Development for Internationalisation» / HIS-Kurzinformation, 1996. – Hannover : HIS. – S. 18–19.

Deutscher Akademischer Austauchdienst. Zweites Aktionsprogramm des DAAD zur Stärkung der internationalen Wettbewerbfähigkeit des Studien- und Wissenschaftsstandorts Deutschland, 1999. – Bonn. – DAAD. – S. 33.

Gesetz vom 25. November, 2004 über das Hochschulwesen (Hochschulgesetz, HSG) // Liechtensteinisches Landesgesetzblatt, 2005. – Nr. 2. – S. 30. – [Die elektronische Ressource]. – Das Regime des Zugriffes : http:// www.gesetze.li.

Groennings S. Higher Education, International education, and the Academic Disciplines / Sven Groennings // International Education Series, 1990. – New York : The American Forum for Global Education. – P. 26-27.

Hahn K. Begriffsklärung der «Internationalisierung der Curricula / Karola Hahn // Beiträge zur Hochschulforschung, 2001. – S. 25–26.

Hochschulrahmengesetz, Art. 5–12. Textausgabe. – Bonn : Bundeszentr. für Polit. Bildung, 12 April 2007. – S. 46.

Jörden Jan C, Scharz A., Wagener H.-J. Universität im 21. Jahrhundert / Jan C. Jörden, Anna Schwarz, Hans-Jürgen Wagener // Hochschulwesen, 2000. – Heidelberg : Springer. – S. 117.

Leggewie C. Amerikas Welt: Die USA in unseren Köpfen / Claus Leggewie, 2000. – Hamburg. – Hoffmann & Cample Verlag. – S. 299.

Mason J., Stanley D. Preparing Graduates for the Future: International Learning Outcomes / Joan Mason, Dale Stanley, 1997. – Vancouver : AUCC. – P. 12.

Memorial. Amtsblatt des Großherzogtums Luxemburg. Recueil de Legislation (22 Juin 2006). Sommaire Universite du Luxembourg. – [Die elektronische Ressource]. – Das Regime des Zugriffes : http://www.uni.lu

Mestenhauser J. A., Ellingboe B. J. Reforming the Higher Education Curriculum: Internationalizing the Campus / Josef A. Mestenhauser & Brenda J. Ellingboe // Series on Higher Education, 1998. – Phoenix : American Council on Education / Oryx. – P. 87.

Nilsson B. Internationalising the Curriculum : A Position Paper / Bengt Nilsson, 2000. – Amsterdam : EAIE. – P. 22.

OECD/CERI-Bericht. Die Internationalisierung des Curriculums im Hochschulbereich. Die Internationalisierung des Hochschulwesens / (Bildungsforschung internationaler Organisationen 16., herausgegeben vom Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung), 1998. – Frankfurt : Peter Lang. – S. 44–109.

Schnitzer K., Körte E. Fallstudien zur Internationalisierung des Curriculums an deutschen Hochschulen: Nationaler Bericht für das Bundesministerium für Bildung, Wissenschaft, Forschung und Technologie (BMBF) / Klaus Schnitzer & Elke Körte, 2001. – S. 47.

Teichler U Die Moderation wachsender Komplexität der Internationalisierung / Ulrich Teichler // Hochschule innovativ, 2011. – S. 14–15.

Wende M. van der. Internationalising the Curriculum in Dutch Higher Education / Marijk van der Wende / An International Comparative Perspective // Journal of Studies in International Education, 1997. – № 1/2. – P. 42–56.

Whalley T. Best Practice Guidelines for Internationalizing the Curriculum / Tom Whalley // Ministry of Education. Skills and Training & Centre for Curriculum, Transfer and Technology, 1997. – [Electronic resource]. – URL: http: // www.ctt.bc.ca/curric/BP/index.

Wolff A., Eggers D. Lern- und Studienstandort Deutschland – Emotion und Kognition: Lernen mit neuen Medien / Armin Wolff, Dietrich Eggers// Materialien Deutsch als Fremdsprache 47., 2000. – Regensburg : Deutsch als Fremdsprache. – S. 257–274.

How to Cite

Солощенко, В. (2013). Інтернаціоналізація навчальних програм: погляд німецькомовного суспільства. Studies in Comparative Education, (1). https://doi.org/10.31499/2306-5532.1.2012.18692

Issue

Section

OSVITNI REFORMY I INNOVATSIYI