Особливості організації релігійної освіти у Північній Ірландії (історія й сучасність)
DOI:
https://doi.org/10.31499/2306-5532.2.2012.18744Abstract
У статті розглянуто особливості організації релігійної освіти у Північній Ірландії та її законодавче підґрунтя. Представлено педагогічні підходи до викладання релігії в школах, проаналізовано особливості підготовка вчителів до викладання предметів релігієзнавчого циклу. Окреслено головні проблеми і тенденції розвитку релігійної освіти в Північній Ірландії.
В статье рассмотрены особенности организации религиозного образования в Северной Ирландии, законодательный и исторический базис преподавания религии в школах, подготовка учителей, современные достижения и проблемы.
The article considers the peculiarities of religious education in Northern Ireland, legislative and historical foundation of teaching religion at schools, teacher training, current achievements and problems.
References
Barnes L. P. Religion, Education and Conflict in Northern Ireland / L. P. Barnes // Journal of Beliefs and Values. – 2005. – Volume 26(2). – P. 123–138.
Barnes L. P. World religions in the Northern Ireland Curriculum / L. P. Barnes // Journal of Beliefs and Values. – 2002. – Volume 23(1). – P. 19–32.
Council for the Curriculum, Examination and Assessment in Northern Ireland [Electronic resource]. – URL : http://www.ccea.org.uk.
Jackson R. Rethinking Religious Education and Plurality: Issues in Religious Diversity and Pedagogy / R. Jackson. – London : Routledge Falmer, 2004. – 356 p.
Religion and Education in Europe: Developments, Contexts and Debates / Jackson R., Siebren M., W. Weisse and J.-P. Willaime (eds.). – Münster : Waxmann, 2007. – 246 p.
Religious Education in Europe. Situation and current trends in schools / E. Kuyk, R. Jense, D. Lankshear, E. L. Manna, P. Schreiner (Eds.). – IKO Publishing House, 2007. – P.
–31.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 Яна Полякова
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
The names and email addresses entered in this journal site will be used exclusively for the stated purposes of this journal and will not be made available for any other purpose or to any other party.
Responsibility for technical content and for protection of proprietary material rests solely with the author(s) and their organizations and is not the responsibility of the publisher, journal or its Editorial Staff.
The main author is responsible for ensuring that the article has been seen and approved by all the other authors.
It is the responsibility of the author to obtain all necessary copyright release permissions for the use of any copyrighted materials in the manuscript prior to the submission.