Теорія післядипломної порівняльної овсіти під впливом глобалізації (англійською мовою)
DOI:
https://doi.org/10.31499/2306-5532.3.2012.18782Abstract
У статті висвітлено результати наукового дослідження змінної природи порівняльних досліджень теорії і практики післядипломної освіти для суспільства знань в умовах глобалізаційних процесів. Розмаїття міжнародних обмінів і їхня вагомість вимагають якісної наукової підготовки на рівнях магістратури, аспірантури та докторантури. Це вимагає гнучкості в управлінні і стандартах у розвитку професіоналізму студентів магістратури, аспірантури та докторантури
В статье описаны результаты научного исследования переменной природы сравнительных исследований теории и практики последипломного образования для общества знаний в условиях глобализационных процессов. Разнообразие международных обменов и их возрастающее значение требуют качественной научной подготовки на уровнях магистратуры, аспирантуры и докторантуры. Это требует гибкости в управлении и стандартах, в развитии профессионализма студентов магистратуры, аспирантуры и докторантуры.
The article expounds research findings on the changing nature of postgraduate comparative education practice and theory for the knowledge-based society within the globalization process. The diversity of international exchanges and their sizable strength ask for quality research qualifications in magisterial, doctoral and postdoctorate education. It requires adhocracy in governance and standards in management of masters, PhDs and higher doctorate agents’ professionalism development.
References
Наукові записки Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя. Психолого-педагогічні науки: науковий журнал. – № 1. / гол. ред. Є. І. Коваленко. [Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України, Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя]. – Ніжин : НДУ ім. М. Гоголя, 2011. – 192 с.
Титов В. А. Сравнительная педагогика (конспект лекций). – М. : А-Приор, 2008. – 156 с.
Штомпель Г. О. Сучасні світові тенденції розвитку вищої школи / Г. О. Штомпель // Основи організації праці керівних кадрів вищої школи : [навч. посібник для слухачів очно-дистанц. курсів підвищ. кваліфікації кер. кадрів вищої шк.] / В. А. Семиченко, О. С. Снісаренко, Л. П. Сніцар, Г. О. Штомпель. – К. : Педагог. думка, 2010. – С. 31–82.
Штомпель Г. О. Удосконалення фахівця як проблема теорії й управлінського супроводу в системі післядипломної освіти / Г. О. Штомпель // Вісник післядипломної освіти. – 2011. – № 3(16). – С. 173–180.
Bitusikova A. Quality Assurance in Postgraduate Education / Alexandra Bitusikova, Janet Bohrer, Ivana Borošić et al. – Helsinki : European Association for Quality Assurance in Higher Education. 2010. – 74 p.
Carr W. Education without Theory / Wilfred Carr. – 2006. – 14 p. – Режим доступу : http://www. philosophy-of-education.org/pdfs/Saturday/Carr.pdf.
Crossley M. Comparative and International Research in Education. Globalization, context and diffetrence. / Michael Crossley, Keith Watson. – London and New York : RoutledgePalmer, 2003. – 192 p.
Fairbrother G. P. Comparison to what end? Maximizing the potential of comparative education research / Gregory P. Fairbrother // Comparative Education. – 2005. – Vol. 41. # 1 (February). – P. 5–24.
Postgraduate Education in the United Kingdom [Higher Education Policy Institute, The British Library]. – London : Ginevra House, 2010. – 70 p.
Silova I. The Changing Frontiers of Comparative Education: A Forty-Year Retrospective on ‘European Education’ / Iveta Silova. – European Education. – 2009. – Vol. 41. – # 1 (Spring). – P. 17–31.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 Георгій Штомпель
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
The names and email addresses entered in this journal site will be used exclusively for the stated purposes of this journal and will not be made available for any other purpose or to any other party.
Responsibility for technical content and for protection of proprietary material rests solely with the author(s) and their organizations and is not the responsibility of the publisher, journal or its Editorial Staff.
The main author is responsible for ensuring that the article has been seen and approved by all the other authors.
It is the responsibility of the author to obtain all necessary copyright release permissions for the use of any copyrighted materials in the manuscript prior to the submission.