Напрями реформування управління освітою Великої Британії у другій половині ХХ століття
DOI:
https://doi.org/10.31499/2306-5532.2-3.2013.43234Keywords:
управління освітою, напрями реформування, централізаційно-децентралізаційні механізми, функції керівних кадрівAbstract
У статті представлено аналіз реформ у галузі управління середньою освітою Великої Британії у другій половині ХХ століття, схарактеризовано й конкретизовано дії централізаційно-децентралізаційних механізмів управління, визначено їх роль у підвищенні якості освіти
В статье представлен анализ реформ в области управления средним образованием Великобритании во второй половине ХХ века, охарактеризован и конкретизированы действия централизацийно-децентрализационных механизмов управления, определена их роль в повышении качества образования.
The article gives the analyses of reforms in secondary education management in Great Britain. Centralizing and decentralizing mechanisms have been characterized as ones playing the role in educational quality assurance. The structure of educational management has been demonstrated through analyzing the functions of Department for Education and Skills, Local Education Authorities
References
Мойсеюк Н. Є. Педагогіка : навчальний посібник / Н. Є. Мойсеюк. – 4-е вид., доповн. – К. : Либідь, 2003. – 615 с.
2. Закон України «Про загальну середню освіту» // Відомості Верховної Ради України. – 1999. – № 28. – С. 558–561.
Степанов С. Власть советов по-английски / Степанов С.:
Управление школой: Еженедельная методическая газета для школ администрации издательского дома «Первое сентября». – 2006. – № 6. – С. 286–390.
Беркалиев Т. Н. Развитие образования : опыт реформ и оценки прогресса школы / Т. Н. Беркалиев, Е. С. Заир-Бек, А. П. Тряпицына. – М. : КО – РО, 2007. – С. 144.
Chitty C. State schools: New Labour and the Conservative legacy / С. Chitty and J. Dunford (eds). – London : Woburn Press, 1999. – 275 р.
Education Reform Act, 1988 [Electronic resource]. – URL : http://www.opsi. gov.uk/ACTS/acts1988/ ukpga_19880040_en_1.
NCE (National Commission on Education) Learning to succeed: report of the Paul Hamlyn Foundation. – London : Heinemann, 1993. – 180 р.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 Ольга Шаповалова
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
The names and email addresses entered in this journal site will be used exclusively for the stated purposes of this journal and will not be made available for any other purpose or to any other party.
Responsibility for technical content and for protection of proprietary material rests solely with the author(s) and their organizations and is not the responsibility of the publisher, journal or its Editorial Staff.
The main author is responsible for ensuring that the article has been seen and approved by all the other authors.
It is the responsibility of the author to obtain all necessary copyright release permissions for the use of any copyrighted materials in the manuscript prior to the submission.