Міждисциплінарна методологія порівняльно-культурологічної етнопедагогіки

Authors

  • Катерина Юр'єва

DOI:

https://doi.org/10.31499/2306-5532.4.2013.44056

Keywords:

етнопедагогіка, етнологія, міждисциплінарна методологія.

Abstract

Методологія етнопедагогіки як наукової субдисципліни, що виникла на перетині етнології, педагогіки, етнопсихології, та водночас важливої складової професійної підготовки вчителів до професійної діяльності в умовах етнокультурного розмаїття сучасного суспільства має базуватися на низці міждисциплінарних підходів. У процесі добору і структурування змісту нової навчальної дисципліни перспективним уявляється використання ідей еволюціонізму, дифузіонізму, функціоналізму, структуралізму, ідей школи «культура й особистість», герменевтичного підходу.

Методология этнопедагогики как научной субдисциплины, возникшей на пересечении этнологии, педагогики, этнопсихологии, и одновременно важной составляющей профессиональной подготовки учителей к профессиональной деятельности в условиях этнокультурного разнообразия современного общества должна основываться на ряде междисциплинарных подходов. В процессе отбора и структурирования содержания новой учебной дисциплины перспективным представляется использование идей эволюционизма, диффузионизма, функционализма, структурализма, идей школы «культура и личность», герменевтического похода и т.п.

Methodology of ethnopedagogy as a scientific subdiscipline has appeared at the intersection between ethnology, pedagogy, ethnopedagogy and at the same time it is the important component of professional teacher training due to modern society ethnocultural diversity should be based on the variety of cross-disciplinary approaches. In the process of selection and structuring the new educational subject content, the use of evolutionism, diffusionism, functionalism, structuralism and «culture and personality» school ideas, hermeneutical approach etc. are considered long-term used.


Author Biography

Катерина Юр'єва

кандидат  педагогічних  наук, доцент,  професор  кафедри  теорії  та  методики  професійній  освіти Харківського  національного  педагогічного університету  імені Г. С. Сковороди  

References

Дельєж Р. Нариси з історії антропології. Школи. Автори. Теорії. / Дельєж Р. ; пер. з франц. Є. Марічева. – К. : Вид. дім «Києво-Могилянська академія», 2008. – 287 с.

Кон И. С. Ребенок и общество: (Историко-этнографическая перспектива) / Кон Игорь Семенович. – М. : Главная редакция восточной литературы издательства «Наука», 1988. – 269 с.

Культурология. ХХ век: Энциклопедия : в 2 т. / гл. ред. и сост. С. Я. Левит. – СПБ. : Университетская книга, 1998.

Леві-Строс К. Структурна антропологія / пер. з фр. З. Борисюк. – К. : Основи, 2000. – 387 с.

Ярская-Смирнова Е. Р. Социальная антропология / Ярская-Смирнова Е. Р., Романов П. В. – Ростов н/Д. : Феникс, 2004. – 416 с.

Boas F. Some Problems of Methodology in the Social Sciences / Boas F. // The New Social Science / ed.: White Leonard B. – University of Chicago, 1930. – P. 84–98.

Tylor E. B. Primitive Culture : 2 vols. / Tylor E. B. – London : John Murray, 1871. – vol. 1.

Published

2013-10-01

How to Cite

Юр’єва, К. (2013). Міждисциплінарна методологія порівняльно-культурологічної етнопедагогіки. Studies in Comparative Education, (4). https://doi.org/10.31499/2306-5532.4.2013.44056

Issue

Section

ISTORIYA TA METODOLOGIYA PORIVNIALNYH DOSLIDZHEN